Rare gewoontes kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Dwangneurose ja...niet extreem maar m'n zoontje heeft er ook n paar maar niet altijd...het moet precies zoals hij wil, beestje op de grond onder de stoel, schoen precies uit zoals hij in z'n koppie heeft, maar elke keer anders!en kom er niet aan want anders is t huis te klein!:D

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    onze dochter heeft er een heleboel maar die me zo te binnen schiet;

* heen en weer wiegen voor de tv.
    * als ze heel moe is gaat ze op de grond liggen en "perst" ze heel hard en trekt dr beentjes op. dit doet ze al heel lang! heeft niets met poepen te maken! wordt gelukkig al wat minder..
    * al het speelgoed moet tegelijk aan! dus de speelgoedeur die liedjes zingt, haar babywalker, en de olifant die ballen blaast! ze gaat de hele kamer door om alles tegelijk aan te zetten. gezellig...
    * ze weigert nog steeds uit een tuitbeker of beker te drinken
    hebben ALLES al geprobeerd maar ze weigert gewoon!
    ze verdroogt liever dan uit iets anders drinken dan haar fles..

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vanaf dat ik 8 maanden was trok ik tijdens t duimen haren uit mijn hoofd. Dit tot 10 jaar gedaan haha met vele kale plekken en overbezorgde mams tot gevolg hihi

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier moet alles op dezelfde volgorde.
    Sla ik iets over, dan werkt ze niet meer mee :D
    Bijvoorbeeld eerst schoenen en dan pas haar jas aan.. Andersom kan echt niet! Of eerst tanden poetsen en dan haar gordijnen dicht!!
    Of eerst eten, dan yoghurt en dan drinken. In een andere volgorde wilt ze het nooit :D
    Ook als ze speelt... Alles draait om volgordes. Controlfreak :D

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Dit deed ik vroeger ook!! Maar niet tot mijn tiende volgens mij.. ik dacht dat ik er eerder mee ben gestopt maar dat weet ik niet meer precies. Maakte je er dan ook een frummeltje van en hield je dat dan nog vast tijdens het duimen? :p ik had ook een hele kale plek toen ik een jaar of 2 was. De enige oplossing was mijn haar heeel kort. Op die foto's ben ik net een jongetje en wat baalde mijn moeder hihi.

Mijn zoontje van 6 maand heeft (nog) geen gekke gewoontes maar dat komt vast nog wel als hij op zijn vader en moeder lijkt ;)

6. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Echt te grappig om alles te lezen!!!!

Ik wou vroeger "iets anders"
    Dit kon bv boterham met pindakaas zijnof een koekje of limonade.

Maar het was ook echt elke keer IETS ANDERS, van een week geleden ofzo haha
    Moeders werd helemaal gek hihih

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat een superleuke pyama! (en hele leuke foto!)

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Als mijn dochter bv krijgt steekt ze haar duim in mijn mond..

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ze vraagt elke avond; 'mam, waar ga ik over dromen'?

Ik moet dan ' de troetelbeertjes' zeggen.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    #50 ukkie1985, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
    Geweldig om te lezen :D

Hier moeten we onze dochter in twee fases wakker maken anders is het drama. Deur open,licht aan op de gang en zachtjes wakker maken. Dan twee minuten wachten (ondertussen al 15x uitgerekt en gegaapt) en dan het licht op de kamer aan en helemaal wakker maken.

Ik kon zelf vroeger ook slecht opstaan en zodra mijn vader of moeder de kamer binnen kwam gooide ik alle knuffels van pure gif naar de deur ;) hou m'n hart dus vast.

Verder nog geen rare gewoontes maar ze is ook pas 13 weken :)

11. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn dochter wil absoluut niet dat ze vies wordt. Wel handig hoor natuurlijk, scheelt mij ook in was. XD

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dochter heeft al vanaf haar 2e jaar geen broeken meer aan. Ze wil alleen rokjes en jurkjes aan.

Sinds kort doen we het wel naar zwemles ( makkelijker dan een maillot)

13. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Zo noemt mijn man het. Ze krijst en trek een hoofd alsof ze aan het poepen is. Maar eigenlijk houd ze het dus tegen.

14. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    haha nee was het maar zon feest. Mijn oudste wil het liefst haar "trofee" nog laten liggen in de wc :( blegh

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik had er vroeger ook een paar, weet niet meer precies wat maar weet wel dat ik het zo MOEST doen anders zou er iets ergs gebeuren, totdat mn moeder eens met mij over in gesprek ging waarom ik het nou perse zo deed en toen kwam t eruit.
    Nadat z ehad uitgelegd dat er echt niets ergs zou gebeuren als ik het niet deed is het over gegaan...
    Kan dus best zijn dat niet je kind vind dat het op een bapaalde manier moet maar dat hij het gevoel heeft dat het zo moet omdat..

16. allebei mijn kinderen willen geen sokken aan...

de oudste moet altijd met haar voeten bewegen. bij het tv kijken onder het eten, achter de computer ik wordt er wel eens gek van.

Bij de jongste moet ik het deken van haar bed zo vast doen dat ze niet kan bewegen.

ze kunnen allebei niet tegen harde muziek

En bij de jongste moet alles op volgorde en eerst moet het eerste af voordat het volgende gedaan kan worden...dan heb ik het over aankleden, dus ze zal vast geen handschoenen aantrekken als ik met de laarzen bezig ben..pffff soms zo vermoeiend haha

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Eehhmm wat bedoel je met muisje/prutje????

18. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Zijn zak met kleurtjes (stiften, potloden) leeg gooien op de grond en door het huis verspreiden. Spullen oppakken en aan mij komen geven. Eten op de grond gooien en zijn tuitbeker over zijn eten leeg strooien als hij niet meer hoeft. Zijn speelgoed in onze gerbilkooi stoppen en als het niet door de tralies past er bovenop zetten. Doen alsof hij spuugt na het tanden poetsen.

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

mijn zoontje heeft een tijd lang ALLES op een rijtje (treintje) gelegd. Frietjes, wasknijpers, autootjes, worteltjes..... Altijd weer die trein, haha! En zo lang mogelijk natuurlijk...

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb echt een hele waslijst. meneertje moet alles hebben zoals hij t wil en als het anders is dan is het fout, niet goed, moet anders, nee niet zo. Hij had altijd de tik dat hij niks aan zn handen wilde. verf of stift streepje was echt einde van de wereld voor hem. stickers was not done. juf had keer sticker op zn hand geplakt en toen ik m ophaalde stond ie te janken en met zn handje te wapperen dat 'dat ding' eraf moest. vond ie maar niks. Zn oma had keer zo'n opstrijk ding op zn broek gedaan, dacht van pooh beer. maar dat was ook t einde van de wereld want dat hoorde er niet op. moest en zou eraf. Hij had lichtelijke smetvrees, at nooit met zn handen want dan werden zn handen vies. moest altijd doekjes bij zich hebben om zn handen schoon te maken. maar ben blij dat dit helemaal over is. hij heeft nog wel momenten dat hij zn handen móet wassen omdat er wat op zit, stipje van een stift ofzo. en dat moet en zal eraf. verder is dat smetvrees gedoe er toch wel grootedeels uit.

Kleine meid heeft de tik dat ze áltijd wat vast moet houden. doekjes zijn favoriet. zonder doekje kan ze ook niet slapen. en fles wil ze ook niet zonder dat ze een doekje vast heeft. al is t haar slabbetje, ze moet en zal iets vast hebben

oja en sinds kort wilt hij pas zn sloffen aan als ze warm op de kachel hebben gelegen :p anders trekt ie ze niet aan. Maar das meer omdat ie t gewoon lekker warm vind. Smorgens dus hier het ritueel dat zn sloffen en trui/vest eerst op de kachel moeten en dan trekt ie ze aan :D

Deel Deze Pagina