Rare gewoontes van jou, je partner of kinderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik maak mn wc schoon met van die goedkope gele doekjes want gooi ze daarna altijd weg! Vind t zo vies om die uit te wassen! Als ik t zeg kijken mensen me aan of ik niet spoor...

De wc rol moet bij mij ook met t velletje naar voren hangen

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Als ik ergens kom waar er een kalender hangt en hij hangt niet op de juiste maand dan hang ik hem op de juiste maand.

Mijn handdoeken moeten op een bepaalde volgorde liggen en ook hangen op de waslijn!

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mijn man wilt altijd dat ik zijn shirts aan een hangertje laat drogen zodat het dan gelijk de kast in kan.

Handdoeken en theedoeken liggen op kleur in de keuken en in de badkamer.

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Genoeg rare gewoontes die me bekend voorkomen:

- wc rol met het velletje naar voren ophangen, anders draai ik hem om
    - verpakkingen altijd aan de bovenkant open maken
    - de bovenkant van een broodje afpellen voordat ik de rest opeet (het liefst eet ik ook nog eerst de randjes op en dan pas het midden)
    - van koekjes/snoepjes ed even aantallen eten, en met gekleurde snoepjes inderdaad sorteren
    - ook ik leg het puntje van mijn dekbed op mn kussen onder mn hoofd
    - met avondeten altijd als laatste pas mn vlees opeten
    - zak chips/pak koekjes/reep chocola ed MOET op, lukt dit niet gooi ik het
    weg
    - als ik iets zoets eet wil ik daarna wat hartigs, of andersom
    - als ik in de keuken een glas water drink gooi ik altijd een restje weg; wanneer ik het glas toch leeg drink pak ik nieuw water, neem een slok en gooi de rest weg

goh, als ik het zo opsom vraag ik me toch af waar die mannen in witte pakken blijven :p

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ja doe ik ook:D De gele doekjes die ik in de keuken gebruik gooi ik ook altijd weg; ik was die dingen nooit. Als mijn man hem nat en opgefrommeld heeft laten liggen gooi ik hem de volgende dag ook weg:)

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    wc rol moet hier juist tegen de muur hoor, als die juist naar voren hangt, draai ik m om :p

verder denk ik een bekende bij een bord patat, eerst alle kleine stukjes opeten, en daarna pas de lekkere, de grote dus :)

Kan niet zo veel bedenken op t moment eigenlijk..

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Die vind ik juist het lekkerst! :D

Hier; de deuren moeten altijd dicht als we gaan slapen (ook kastdeuren etc) euhhh... Verder niet veel rare gewoontes haha!

8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hier nog zo'n mafkees:

-Ik HAAT het als iemand anders vlees klaarmaakt. Ik eet het dan wel, maar zit wantrouwig ieder stukje vlees na te kijken op vellen, lellen, peesjes en andere troep.
    -Ik eet geen kip die door iemand anders is bereid.:) Pertinent niet. Niemand anders dan ik, maakt de kip zo goed schoon als ik.:) Het heeft me al heel wat teleurgestelde blikken en zelfs woordwisselingen met mijn partner opgeleverd als ie had gekookt en iets met kip had gemaakt. Tja...ik hád hem gewaarschuwd.
    -'s morgens vroeg moet er eerst gestofzuigd worden voordat dochter op de grond mag.

-En mijn vriend zit altijd te tutten voor de t.v:D dan draait ie cirkels in zijn shirt ten hoogte van zijn maag.
    -Ook moet ie altijd iets te eten jatten als ik tijdens het koken bezig ben. Heeft hem al heel wat petsen op zijn hand opgeleverd.:D
    -Als het Nederlands elftal wint bij belangrijke wedstrijden, en er staat dan b.v een schaal met borrelnootjes op tafel, MOET dat dan ook bij de volgende wedstrijd op tafel staan. Anders is het mijn fout als ze de keer erop verliezen.

9. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hahahaha meiden geweldig dit!

Bij mij moeten de handdoeken, vaatdoeken en baddoeken allemaal op een zelfde manier gevouwen worden en inderdaad ook op grootte en kleur gesorteerd!

En oweeee als mijn voet of zelfs een teen onder mijn dekbed vandaan komt! Hahahahaha dit kan en mag gewoon niet!

Verder heb ik een tik met mijn neus. Ik moet het puntje van mijn neus vaak aanraken :D:D:D (Ook in de spiegel checken of het schoon is)

10. LovexxFay

LovexxFay Lid

30 okt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn rare gewoonte is dat ik mijn kleding koppel aan gebeurtenissen.
    Als een vriendin bijvoorbeeld vraagt: weet je nog toen we naar dit of dat restaurant gegaan waren? Zeg ik zoiets van: Jaaa toen had ik dat blauwe jurkje aan haha

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn rare gewoonte:

Als ik stil sta ( als ik bijv bij het eten sta te kijken oid ) ga ik op de zijkanten van mn voeten staan ipv plat op mn voeten.
    Ook loop ik graag op mn tenen:)
    En dat laatste doet mn zoon nu dus ook:)

Mijn man heeft een tic die kauwt op zijn wang:(

En mijn zoontje gaat altijd in een hoekje staan ( ja staan ) poepen en altijd het zelfde hoekje:D

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Jakkes dat doe ik ook hoor!! Vind dat echt te goor om uit te wassen!! Ik doe de wc zelfs met handschoenen want moet er niet aandenken om net de verkeerde kant van het doekje te pakken... Word al misselijk van de gedachten.. Ik was sowieso geen doekjes uit. Alle doekjes gaan na gebruik de prullenbak in

13. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Leuk topic!!!

En veel dingen erg herkenbaar ook :p

*Zelf lik ik altijd eerst de kruiden van me paprikaribbel chips en eet hem dan pas op :S
    *Ook sabbel ik altijd op borrelnootjes..
    *En niemand mag aan mijn navel komen..
    *saucijzen broodje ontleed ik ook altijd eerst het bladerdeeg en het vleesje geef ik altijd aan me vriend of de hond :p

*

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hahaha dat doe ik ook met een saucijzenbroodje.:)

15. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    #135 mysteriousgirl1, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    - Ik ben gek op chocolade zee banket. Ik haal altijd de helftjes van elkaar af en lepel van elk helftje de praline er heel voorzichtig uit. Vervolgens doe ik beide helften weer op elkaar en dan in mn mond :D

- Ik kan er niet tegen dat tijdens het eten mijn bord ineens gedraaid is. Als het vlees links lag moet dat niet ineens rechts liggen oid.

-Ik tel altijd de traptreden als ik een trap op of af loop.

- Wc papier moet met het velletje naar voren. Hangt het ergens anders verkeerd, dan draai ik het om.

- Bij dove caramel chocolade bijt ik eerst de voor en achterkant eraf waarna ik de caramel eruit zuig.

- Ik zuig net zo lang op de m&ms tot het chocolade helemaal op is en dan bijt ik het nootje stuk.

Verder valt het best mee met mij ;)

- Mijn vriend wil zijn haren niet wassen waar ik bij ben. Hij is ook altijd panisch dat hij zeep in zijn ogen krijgt en de handdoek MOET over het douche gordijn hangen :D

- Mijn vriend doet vaak zn sokken uit als hij op de bank zit.. Vind ie lekker. Alleen legt hij dan de sokken OP de bank neer, ipv op de grond. Op een of andere manier vind ik dat echt onhygienisch haha

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Loopt hij midden in de winter ook buiten met een korte broek??

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Sommige spullen MOETEN op de juiste plaats liggen haha :D
    Is dat niet zo dan leg ik het weer goed.
    Op de millimeter na.

18. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Eet het laatste hapje van mn eten nooit op.. haha best vreemd!

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik kijk altijd in m'n mes of er eten tussen m'n tanden zit ;)

Mijn vriend zit op de bank vaak met iets in z'n neus te kriebelen zodat hij moet niezen. Hij bijt ook weleens een nagel af maar laat deze dan nét vastzitten, met dat omhoogstekende "sliertje" nagel gaat hij dan ook in z'n neus kriebelen om te niezen. Erg vreemd ;):)

20. Keeley

Keeley Niet meer actief

Mooi. Ik ben dus niet de enige met ''rare'' gewoontes. :D

Deel Deze Pagina