Dag allemaal! Ik ben gistermiddag bevallen van een supergezond mooi klein meisje. We zijn super trots en de bevalling verliep erg vlot. Haar naam is Shay-Gioia. Goed. To the point; ik heb dus besloten borstvoeding te gaan geven, meteen nadat ze geboren was werd ze aangelegd, goed begreep ze het nog niet, maar na even wachten nam ze dan toch een paar kleine slokjes. Ik schrok ervan want het deed pijn! Dat het gevoelig zou zijn was me al verteld, maar echt pijn? Alsof ze al tanden had en zichzelf vastbeet. Nou ben ik niet iemand die snel opgeeft maar ik denk niet dat ik straks nog durf haha. Iemand tips, ervaring of kan iemand mij vertellen waardoor ik pijn heb, wat ik eraan kan doen etc? Lieve groet, Carmen en Shay.
Hoi, Van Harte gefeliciteerd! Gevoelig kan het zijn, pijn als of ze klemt of bijt is niet fijn natuurlijk. Kijk goed hoe je tepels er uit komen als ze weer los laat: mooi rond of beetje plat...Soms is het vergelijkbaar met een lippenstift: aan één kant schuin afgeplat. Dat betekent dat ze de tepel niet ver genoeg in haar mondje heeft gehad. Of wel had en is afgezakt. Vraag iemand mee te kijken. Lukt het niet, dan kun je blijven oefenen en met je handen druppels uit je tepel tevoorschijn masseren (kolven) deze druppels geef je op een theelepeltje aan haar. Zo kun je toch voeden! Veel succes, blijf je twijfelen, bel dan een lactatiekundige: dan weet je zeker dat je goed van start gaat! Veel succes! En geniet van je meisje!