grr irritante soort mensen

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Dec 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Even iets te klagen: ik ga elke week peutergymmen met mn dochtertje. Maar we gaan nu voortaan op een andere dag. Het was altijd heel gezellig, maar de groep waar ik nu inzit???? Tja, het is niet mijn soort mensen.

1 is zo'n bemoeioma (zo noem ik die altijd) die gaat dan met dr kleindochter. Ze bemoeit zich met alle kinderen. Vandaag deed mijn dochter nogal kattig tegen een ander meisje en ik wilde daar wat van zeggen, komt die oma ineens uit het niks en staat ze mijn dochter daar even terecht te wijzen. Dat de moeder van het andere meisje er evt. iets van zou zeggen vind ik niet eens zo erg, maar zij had er helemaal niks mee te maken.

dan nog 1 met 2 dochters, die luisteren nergens naar, duwen iedereen overal af en worden nooit gecorrigeerd. Vanochtend met het kringspel, eentje is aan de beurt geweest en begint te janken dat ze nog een keer wil: hoppa, moeder beslist even dat ze nog eens mag. Lekker als we dat allemaal doen.

Er zijn nog 2 moeders maar die vallen niet zo op.

Ik moest even klagen hoor, het is dat mn dochter het zo leuk vindt, anders was ik er allang mee gestopt.

2. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Ik ken het, maar dan van dreumes-speelgroep.
    Dacht, leuk komt hij onder de kindjes en heb ik andere moeders om ervaringen mee uit te wisselen.

Ik ben een paar keer geweest, maar dat was het dan ook.
    Junior vond er geen klap aan en het kwam ook lastig uit qua eten.
    Waren eigenlijk te laat thuis om nog lekker te kunnen lunchen voor zijn slaapje.
    Bijna geen een moeder sprakt nederlands en diegene die het wel sprak daar klikte het niet mee.
    Het draaide er alleen om de taalachterstanden van die moeders en een gesprek over opvoeden hebben ze er niet.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

pfff lekker irritant die bemoeizuchtige oma zeg. Ik zou er ook geen lol in hebben zo, je kan er in ieder geval wat van zeggen.
    Ik ken het gevoel wel, je voelt je of meteen op je plek, of het is gewoon niks.

Dit is voor mij ooit een reden geweest om met zwangerschapsyoga te stoppen. Ik vond het vrijlaten van mijn darmgassen vanwege mijn uiterst ontspannen karma nu net iets te ver gaan.

4. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0

5. tulip

tulip Niet meer actief

haha, dat kan ik mij voorstellen ja!!

Ik ben idd benieuwd of meer meiden zulke mensen tegenkomen en je er eigenlijk niet omheen kan. Ik kan moeilijk mijn dochter van haar favo activiteit halen omdat ik de andere mama's niet uit kan staan.

6. tulip

tulip Niet meer actief

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,810
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gymles zonder de ouders... is toch ook wel relaxt :p - maar ik herken het wel van zwemles (ouder en kind zwemmen) in sommige groepen ;)

8. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Lijkt mij ook erg vervelend maar ben wel een beetje jaloers want hier begint alles vanaf 4 jaar :( gelukkig doen we veel leuke activiteiten buitenshuis daar niet van maar elke keer weer iets verzinnen en ook lijkt het zo leuk omdat er bij zon activiteit vaste leden komen dus toch een leuk vooruitzicht voor kinderen.

9. tulip

tulip Niet meer actief

het is ook echt leuk, de gymjuf ook. En m. vindt het geweldig, maar ik hou er niet zo van als wildvreemden mijn kind ergens opaan spreken terwijl ik die kans niet eens gekregen heb.

Hebben ze bij jullie ook geen muziek op schoot, dat is speciaal voor peuters, is ook heel leuk.

10. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    bij ons is de peutergym gelukkig hartstikke leuk!
    de andere moeders zullen niet mijn bestevriendinnen worden, maar iedereen is wel hartelijk

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meerdere onbekende moeders bij elkaar zetten is sowieso vragen om ellende ;)

Mij lijkt peutergym ook geweldig...maar ik zou dan wel privéles willen :D

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bleeh wat vervelend. En je kan niet naar een andere groep ofzo ( niet alles gelezen.)

Ik erger mij ook altijd aan een bepaald soort mensen, heel typisch maar ik kan echt niet overweg met sommige mensen ( en ik zie zelfs een patroon! :$ )
    Terwijl ik toch wel een allemansvriend ben.

13. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Zou dat ook niet waarderen nee. Tenzij mijn kind iets doet bij iemand wat degene niet leuk vind maar dan is het aan degene zelf en ook dan is niet alles acceptabel uiteraard. Maar inderdaad, zoals bij jouw kindje gebeurde.....:(

Nee helaas niet. Moet dan een eindje rijden en vind dat opzich niet zon groot probleem maar liever iets in eigen dorp, op langere termijn zal ik dat wel erg gaan vinden haha.

14. tulip

tulip Niet meer actief

de vorige groep op dinsdag was hartstikke leuk, allemaal normale no nonsense mensen. Iedereen let op zn eigen kids en onder elkaar was het ook super gezellig.

aszz, nee ik ben nu gastouder op dinsdag en donderdag. Omdat ik dan de woensdag en vrijdag vrij kan houden als onze meid straks naar school gaat. En buiten de dinsdag is het helaas alleen op vrijdag.

15. tulip

tulip Niet meer actief

idd, een kind mag daar best op aan gesproken worden, maar als iemand lelijk tegen mijn dochter doet, geef ik eerst de moeder van het kindje de kans om haar kindje toe te spreken. Zo ging dat in de vorige groep ook. M. zei tegen dat kindje: "nou niet doen" (en ze kan wel kattig praten, maar deze oma stond echt met flinke stemverheffing: "zeg dametje, ze doet helemaal niks hoor, doe eens even rustig.":$ Nou sorry, maar zo spreek je niet een 3 jarige aan die je pas 4 keer gezien hebt. En het was dus niet eens haar kleindochter waar m. kattig tegen deed, maar een totaal ander kindje. Ik stond op een halve meter afstand en kon niet eens reageren, zo snel was ze.

Share This Page