Wij hebben aan de voorkant van ons huis dubbel glas. Het is lek! Er zit nu allemaal vocht tussen en er groeit schimmel tussen:x Is daar iets aan te doen, of moeten we het hele raam vervangen. Dat zal aardig wat gaan kosten. Maar vindt het met 2 kleine kindjes z'n eng idee dat schimmel tussen het raam. Mijn raam is breedte 205 cm en in de lengte 170 cm, dus is ook nog echt eens een heel groot raam. BAH!
Heb je geen garantie meer op het glas? Ik zou dat eens navragen want dit mag niet gebeuren. Even bellen met de leverancier of kozijnenboer.
niet verzekerd? Wij zijn er toen met een steen doorheen gegaan en dat kregen we gewoon vergoed. Mooie bijkomstigheid was dat dat raam ook lek was.
lol ja en na die steen was hij nog GOED lek ook hihi. Dat had ik ook tegen mijn ouders gezegd omdat hun raam lek was maar hun durfde dat weer niet.. dus die hebben het uit eigen zak betaald zo'n groot raam.. rib uit hun lijf.
Wij hebben ook een "ongelukje" gehad toen het raam al lek was. Tja, de glaslat moest vervangen en toen is het mis gegaan. Per ongeluk tegen het raam getikt! De verzekering deed niet moeilijk hoor.
Ik leer hier van alles.... Nu heb ik er geen last van... maar ooit kan dat komen.. weet ik gelijk dat ik mijn broertje of mijn man moet vragen of ze het willen "maken". Weet zeker dat er dan een verzekering aan te pas moet komen
Nee hier is helaas niks aan te doen, het hele ruit zal vervangen moeten worden. Als je verzekerd bent zou ik 'm stuk tikken, lek en dus de schimmel die hierbij komt kijken is vaak niet verzekerd en de afmeting die jij noemt zal naar alle waarschijnlijkheid met 2 man geplaatst moeten worden ligt er een beetje aan hoe en waar die zit.
Ik vergeet te zeggen dat je even moet kijken hoe oud het ruit is, vaak staat dit in de strip gedrukt die tussen het glas zit. Is het glas niet ouder dan tien jaar dan heb je zoiezo fabrieksgarantie dus betaal je alleen de plaatsingskosten ed. Het is vaak wel een "gedoe" om dit voor elkaar te krijgen en kan dus een tijd duren. Informeer wel bij je verz. Zij doen vaak zaken met een gecontracteerde glashandel
Bij ons zijn er ook drie ramen vervangen die stuk zijn gegaan tijdens het klussen (mijn man heeft andere kwaliteiten ). Twee daarvan waren ook lek dus erg fijn dat dat vergoed werd. Als het raam verder niet stuk is moet je het zelf betalen of inderdaad een steen door de ruit maar weet niet of ik dat zelf zou durven.
Wij hadden ook een scheurtje in het raam waardoor dat vocht en al ertussen ging. Zag er niet schoon uit. Nieuwe ruit erin gekregen via inboedel/glas verzekering. We hebben hem niet eens in hoeven tikken
waarom? bedoel je als je zelf schade aanbrengt? Ik betaal er gewoon netjes voor hoor dat als ik bij wijze van een steen door mn ruit gooi ik dat vergoed krijg. Als we de tuin aan het bestraten zijn en er gaat een freakin rubbere hamer keihard door mn raam krijg ik dat gewoon vergoed, daar betaal ik voor.
Bedankt voor alle reacties meiden! Ik ga denk ik maar eens vrijblijvende offertes aanvragen. Weet iemand van jullie nog een beetje wat de kosten waren? Je zit natuurlijk ook nog met voorrij kosten enzo.
Ik weet niet wat voor glas je hebt dus een schatting qua prijs kan ik niet maken, wat je wel kan doen on evt. Voorrijkosten te besparen is in de spouw (ruimte tussen het glas) te kijken of je de soort glas en de afmeting kan zien ( hoe ouder het glas hoe vager je dit ziet) en dit dan aan de glashandel doorgeven scheelt weer wat. Geen verz. Dus ?
Ja maar om dan moedwillig een steen oid door een ruit te gooien om je ruit vergoed te krijgen, lijkt me nou niet de bedoeling.
Dubbel glas op zich is niet zo duur, Wij hebben pas dubbel glas laten zetten en dat was 35 euro de vierkante meter. Hoe het zit met de zetprijs weet ik niet, aangezien dit bij ons inclusief nieuwe houten kozijnen was.
Dat zou ik toch eens na gaan vragen, ik heb gebeld toen en wij hebben dit wel vergoed gekregen. Zijn ze 2 dagen later komen maken.