Grappig.. ik heb er zelf 3, die ik helemaal niet nuttig vind (alhoewel ik het wel leuk vind om vernoemd te zijn), maar als ik ergens mijn volledige naam moet opgeven, geef ik meestal alleen mijn roepnaam op en 'vergeet' ik dus mijn doopnaam. Ons kleintje krijgt straks 1 naam, maar ik wilde haar eigenlijk nog een tweede naam geven, maar VL gaat hier niet accoord mee. Ik wilde haar eigenlijk nog een beetje vernoemen naar mijn vader (en daarmee ook naar de vader van mijn vriend, want die heten hetzelfde) en die naam heb ik mijn babypop vroeger ook al gegeven. Zit dus al jaren in mijn systeem. Ik had eigenlijk haar eerste naam ook Anne (want dat is de naam) willen laten zijn, maar we hebben nu toch voor een andere naam gekozen... Wat overigens ook weer een vernoeming is, maar die waarschijnlijk niemand verwacht. Ik ben zo benieuwd hoe daar op gereageerd wordt! Ik denk heel emotioneel... Maar on topic... NSNS zou ik zelf niet doen, maar dan meer om de link met de Nederlandse Spoorwegen en de mogelijke grapjes die daar over gemaakt kunnen gaan worden later (iets in de trant van... je bent alweer te laat, maar met jouw naam kun je daar natuurlijk vanuit gaan!)
Als je alleen naar mijn meisjesnaam kijkt en ik BV, mijn ouders hadden ook een BV! Tja, ik kan er niet wakker om liggen! Daarnaast wanneer gebruik je alleen initialen. Op post zijn het de voorletters en de volledige achternaam dus zou het bij jullie n.s.n schaars (bijvoorbeeld) zijn. Ik zie het probleem niet!
Wij hadden de 1e naam van onze dochter al voor een eventuele zwangerschap. Toevallig de letter E, hetzelfde als mijn partner. Nu willen we een 2e naam welke begint met mijn letter, de K. EK Gelukkig is onze achternaam niet Voetbal!
Vind het van jullie niet zo storend hoor. Wij hebben er bij onze meiden ook over nagedacht.. maar uiteindelijk merk ik iets van de afkortingen als de bankafschriften binnen komen, verder nooit, haha
Je achternaam als letter gebruik je alleen als je signeert, dat zou dan dus NS worden. En anders is het gewoon N. Scholten of N.S.N. Scholten. Ik zie niets vreemds.
De achternaam wordt toch meestal niet als alleen letter gebruikt? Dus ik snap het probleem niet. Meestal alleen de letter van de voornamen en dan de volledige achternaam. Dat zou bij jullie N.S.N. Smith (bijvoorbeeld) worden.
Joh niet van wakker liggen! Mijn man heet SS....die heeft hier werkelijk nog nooit iets over gehoord of last van gehad. Pas toen ik hier las dat het zo vreselijk erg was heb ik het hem gevraagd, en hij had daar zelfs nog nooit echt bij stil gestaan. Ik heb (met mijn meisjesnaam) SM, ook nooit mee gepest ofzo. Echt niemand zegt daar iets over hoor. Tenminste, in onze omgeving niet.
Ik zou het niet doen, vind het raar staan zo op papier en daarom zou ik me er toch aan gaan irriteren op de een of andere manier
Hey meid, is met achternaam, zou dan T.A. Vogel (voorbeeld ) zijn. Zo klinkt het helemaal niet raar eigenlijk hahaha.