Mijn nichtje wordt vijf jaar. Ze is helemaal gek van knutselen dus ik zoek en cadeau in de creatieve hoek. Omdat het ons petekind is willen we wel graag echt iets leuks geven. Mijn eigen dochter is pas drie, dus ik weet het voor deze leeftijd niet zo goed.. En op internet zie ik wel veel leuks, maar daarbij vraag ik me af of het in de praktijk ook leuk is. Wie heeft er een goed idee?
strijkkralen zijn hier helemaal in.. Ik vind deze; 3D Paleis - knutselpakket | Milledoni - Spot on gifts Ook heel leuk dat toverzand is ook leuk maar ik eet niet wat je er aan uit wil geven
Als ze van knutselen houdt kan het bijna niet mis gaan met knutselspul. Hier vinden ze alles prima. Dingen met glitters vinden ze meestal extra leuk. Verven, klein, knippen, plakken, enz., vinden ze allemaal leuk Misschien iets om zelf kralen te maken? Of zo'n mandalamaker, of een Xoomy (daar heb je ook kleinere versies van), dat vinden ze hier ook leuk.
Hmm er is zooooo veel knutselspul... Zelf sieraden maken, buttons maken, strijkkralen... Gipsen beeldjes.. Je eigen theeservies schilderen kan zelfs En die knutselkoffertjes van de zeeman doen het hier ook altijd goed inderdaad Ik zou gewoon naar de winkel gaan... Er is te veel keuze
Rijgkralen. Plakaatverf en een schildersdoek. Kookspulletjes (hema) Hema heeft ook knutseldozen als mok beschilderen, dino maken etc.
Oh en mocht je iets met glitters willen kopen... Ouders worden hele blij van glitterLIJM ipv losse glitters
xoomy teken koffer. de kids van vrienden; 5 en 7 jaar hebben hem en ze vinden hem beide helemaal geweldig. er is ook een kleine versie van. geloof met paarden of Mickey mouse.
Ik vind niet alle knutselsets even fijn. Diademen maken mislukt hier altijd en ook de zelfgemaakte haarspeldjes belanden ongedragen in de hoek. Maar wel leuk vindt mijn dochter: * vogelhuisje schilderen (action) * hartjesslinger maken (action) * washitape en lege potjes (tape bij Action, Hema) * strijkkralen (Hama vinden wij fijn) * Beados (moeilijker dan strijkkralen) * knutselsets van Djeco (duur, maar echt de moeite waard). Bijvoorbeeld: knutseldoos dieren djeco | ilovespeelgoed.nl * glitterpennen en gelpennen (Action)
Wat had je zelf gezien op internet waarover je twijfelt? Misschien heeft er iemand hier ervaring mee.
Als je wat duurder zoekt kan je Djeco kijken. Ze hebben veel knutsel dozen divers wat ook nog eens leuk en aangenamer uitziet voor cadeau/bevaren dan action. Op ilovespeelgoed kan je op leeftijd zoeken. Ik heb gister toevallig cadeau gekocht in winkel hier (hebben ze veel djeco) ook voor 5 jarige: Deze http://www.ilovespeelgoed.nl/glitterschilderijen-beestjes.html Maar er zijn andere honderden diverse en met strijk en kralen en tekenen en plakken en doen etc
Mijn meiden vinden inkleur-dingen altijd leuk. Ze hebben een keer een tas gehad om in te kleuren, vlaggetjes zag ik laatst, en bij de Hema heb je nu geloof een knuffel of etui om zelf in te kleuren. Vaak zitten er dan textielstiften bij. Hier in ieder geval een groot succes! Andere dingen zijn krasblokken, glitterplakkertjes, toverstiften, verf met gekke kwasten of met glittertjes, kartelscharen (wel liefst dan van een beetje een merk, anders vallen ze vrij snel uit elkaar, uit ervaring), stempels (bijv met een echt stempelkussen). Echt, als ze van knutselen houden, heb je de wereld aan opties!