Rare klachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Allereerst bedankt voor het willen lezen van mijn bericht. Ik heb mijn bericht zo duidelijk mogelijk proberen te schrijven! :o:

    Ik heb de laatste week een beetje rare klachten.

    Ik ben erg moe, af en toe duizelig.
    Ook heb ik vaker hoofdpijn dan normaal.
    Ik heb ook een korter lontje.
    En ik heb vaker jeuk aan mijn gezicht. (meer rode vlekjes)


    Note : Mijn partner moppert op het moment erg veel, en mijn zoontje is net drie en zijn oren doen het op dit moment niet. :roflmao:. Luisteren zit er niet bij, en heeft de hele dag een grote mond. Een echt jochie van 3 dus!



    Ook heb ik donderdag een periode gehad van dat mijn zicht wat slecht was van mijn linkeroog (Wat trouwens super eng was) dit kwam in 2 vlagen..
    Eerst begon ik wat wazig te zien, en een minuut of 10 later zag ik weer scherp. Een paar minuten daarna begon ik nog waziger te zien, en dit was ook weer vrij snel over (weer een minuut of 10)
    Ik had op dat moment geen hoofdpijn of andere klachten, maar de hoofdpijn kwam na een uur ongeveer opzetten.
    Wellicht dat dit dus door opkomende hoofdpijn kwam? Maar ik heb dit nog nooit eerder gehad.



    2 maanden hiervoor werd ik een keer wakker met een heel snel kloppend hart. Toen heb ik de HAP gebeld omdat ik toen ook duizelig werd en bijna out ging maar dit kwam waarschijnlijk door een stressvolle periode.

    Ik heb toen een hartfilmpje laten maken, en deze zag er goed uit.
    Ook heb ik toen een week of 2 wat rustiger aan gedaan, en mij proberen meer te ontspannen.



    Ik heb vanmorgen een zwangerschapstest van Clear Blue gedaan, want ik vond mijn klachten eigenlijk bij een zwangerschap passen.. Maar die was negatief. (3 dagen na mijn NOD) ik ben wel vaker overtijd, en mijn gemiddelde cyclus is 33.7 dagen.



    Nog wat info :
    Mijn partner is een maand of 3 geleden geopereerd (was niet ernstig) , mijn oma is ongeneeslijk ziek, en mijn andere oma heeft in ene een best erge hartkwaal.

    Nu denkt mijn partner dat ik een soort van burnout heb.
    Wat natuurlijk zou kunnen.


    Wie herkent deze klachten?
    Ik weet dat jullie geen medische (de meeste dan) achtergrond hebben. Maar ik zie nu geen noodzaak om naar de dokter te gaan met mijn klachten.

    Alvast bedankt!
     
  2. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Ik dacht bij het lezen van je klachten ook aan een burnout... Maar ik ben geen dokter.

    Ik zou me het meest zorgen maken over dat zicht, dit heb ik zelf nl nooit gehad.
    Moe, kort lontje, hoofdpijn dat past bij stress, dat past bij de hele situatie waarin we nu zitten, maar dat zicht niet.
     
    Zuul en Prettykitty vinden dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Bij je zicht denk ik aan oogmigraine. Daarbij kan je tijdelijk wazig zien en daarna hoofdpijn krijgen. Voor de rest weet ik niet.
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb er contact over gehad met de dokter, maar die zei bel me maar terug als het weer voorkomt. Maar tot nu toe heb ik dit gelukkig niet meer gehad!

    Na wat rondzoeken op internet heb ik gevonden dat het bij stress kan voorkomen, bij hoofdpijn, maar ook bijvoorbeeld oogmigraine. (Maar dan heb je vaak een aura, en dat had ik niet)
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja, dat dacht ik ook!
    (Nadat ik had gezocht op het internet) want het was ook 2x een korte periode en daarna over.

    Alleen ik lees dat mensen dan vaak een aura hebben.
    Dit had ik echter niet, maar wie weet heeft ook niet iedereen dat.
     
  6. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Heb je je bloeddruk al eens laten controleren?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Misschien helpt het een klein beetje om te weten wat voor soort hoofdpijn(en) je hebt? Er zijn een paar soorten en die hebben ook verschillende oorzaken (vaak).

    Ik heb veel last van spierspanningshoofdpijn namelijk, maar als ik vlekken ga zien (aura's/ tunnelvisie) dan komt er vaak migraine en dat voelt anders. Als je de verschillen een beetje kent, kun je ze vaak beter onderscheiden :)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja, toen ik bij de dokter was voor het hartfilmpje is er ook naar mijn bloeddruk gekeken.
    Deze was prima.
    (Ik heb even de exacte datum opgezocht, was 01/12/2020)


    Mijn moeder heeft trouwens thuis een bloeddruk meter, dus ik zou dat bij haar ook nog eens kunnen doen.
     
    Manolito vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb meestal hoofdpijn die vanuit mijn nek komt.
    Ik noem het nekhoofdpijn! Het trekt dan zo omhoog naar de achterkant van mijn hoofd.

    Op internet wordt het spanningshoofdpijn genoemd inderdaad.
     
  10. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Als dat ook na je slechte zicht is, is dat waarschijnlijk geen migraine. Dat zit meer "in" je hoofd. Maar ik ben geen arts natuurlijk, alleen ervaringsdeskundige :p Sterkte in elk geval!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  11. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Nee, denk dat dat best kan verschillen. Ik heb alleen een aantal keer zo'n aura gehad en geen hoofdpijn daarna.

    Hopelijk kom je wat verder met je topic omtrent je andere klachten. Zou het hormonaal kunnen zijn?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  12. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bij alles wat ik lees denk ik dat je klachten passen bij stress en oververmoeid zijn.
    Spanningshoofdpijn en oogmigraine.

    Stress kan ook zorgen voor hartkloppingen en andere vage klachten.

    Een burn-out zou ook zeker kunnen dus ik zou even terug de huisarts contacten hierover.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ah kijk, weer wat geleerd dus.
    Ik dacht dat het per se alleen met een aura moest zijn.

    Fijn z'n topic, krijg ik tenminste allemaal tips en ervaringen. :D

    Ja dat zou eventueel kunnen.
    Maar ik heb daar nooit eerder last van gehad!
    Ik ben nu wel 3 dagen te laat qua menstruatie. Maar dat gebeurt wel vaker.. Heb ook gekeken naar klachten van de overgang maar daar herken ik niets van qua symptomen.
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als je door spanning je spieren onbewust langere tijd aanspant -mogelijk zelfs in je slaap - kan hoofdpijn het gevolg zijn. Soms uitlopend naar migraine-achtige klachten.

    Meestal is het bij mij : zicht-problemen, tintelingen - spraak problemen en dan hoofdpijn. De spraakproblemen komen gelukkig niet altijd voor. En soms slaat m'n lijf de tintelingen ook over. De hevigheid van de hoofdpijn is verschillend - maar hoe sneller ik aan de oogklachten toegeef (als dat mogelijk is) hoe minder ik merk van de andere klachten vaak.

    Verder loop ik zelf al een tijdje bij de fysio - via de huisarts vanwege vage klachten en hoofdpijn. Voor de hoofdpijn (en tintelingen in m'n ledematen) kom ik nu bij een fysio die de boel losmaakt en oefeningen geeft hiervoor. Voor de rest van de vage klachten kom ik bij een andere fysio (zelfde praktijk) -hij is ook haptotherapeut. Ik heb een stukje van de site gekopieerd :

    Iedereen heeft wel eens last van vermoeidheid, pijnklachten of moeite met in slaap komen na een spannende of drukke dag. Als de klachten langer aanhouden of toenemen, gaan we er soms mee naar de dokter. Dit leidt echter lang niet altijd tot een duidelijke oorzaak of medische verklaring.

    Vaak is er bij dit soort klachten een oorzaak te vinden in hoe we omgaan met spanningen en stress. De balans tussen voelen, denken en handelen heeft direct invloed op ons lichaam. Door verschillende mogelijke factoren in ons leven, zoals een hoge werkdruk, emotionele gebeurtenissen, ziekte, conflicten of relationele problemen kan de balans verstoord raken met als gevolg verschillende klachten.

    De klachten kunnen zich uiten in o.a.
    Vermoeidheid/ lusteloosheid, niet kunnen ontspannen/angstig of onzeker zijn. Onverklaarbare, onbegrepen pijnklachten (o.a. van rug, nek, hoofd, spieren of gewrichten). Benauwdheidsklachten/hyperventilatie, slapeloosheid en/of veel “malen”, “niet lekker in je vel zitten”. Mogelijk kan bij dergelijke klachten de haptotherapeut samen met u aan een oplossing werken. Tijdens de behandelingen past hij principes van Mindfulness toe. Wat is dat eigenlijk?

    Mindfulness
    Lichamelijke klachten, omdat het van binnen niet goed met je gaat. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar het is veel gewoner dan je denkt. Na een dag vol spanningen kun je hoofdpijn hebben, of wat dacht je van de uitspraak ‘ik krijg al buikpijn als ik er aan denk’.

    Vaak zijn het dit soort klachten: hoofdpijn, maagpijn, buikpijn, duizeligheid, vermoeidheid en misschien wel een drukkende pijn op de borst. En als het aanhoudende klachten zijn, dan ben je er waarschijnlijk al mee naar de huisarts gegaan. Dat is heel logisch, want die klachten kunnen goed een lichamelijke oorzaak hebben en dan kan de huisarts je helpen. Soms kan de huisarts echter geen lichamelijke verklaring voor je klachten vinden. Het kan dan dus zo zijn dat je klachten voortkomen uit spanningen of angsten die een rol spelen in je dagelijkse leven.


    maar oke - ik heb er dus echt wel baat bij. Gelukkig. Echter zou ik wel via je huisarts gaan- of eens overleggen met een fysio of ze je kunnen helpen -zodat er in elk geval contact is met de huisarts. Mochten de klachten toch van wat anders komen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  15. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik heb zelf ‘functionele klachten’/somatisch onverklaarbare klachten.
    Langere periodes gehad met wazig zicht, tintelingen in armen en benen, duizeligheid, spiertrekkingen. Best eng allemaal, maar ik ben uitgebreid onderzocht op MS en andere neurologische aandoeningen en dat komt er allemaal niet uit gelukkig.

    Wat ik daarmee wil zeggen, dat sommige enge, vage klachten ook een fysieke uiting van mentale onrust/stress of andere problemen kunnen zijn. Ik wacht nog op therapie daarvoor overigens en ik heb door al het googlen en het ontzettend lange traject van huisarts tot neuroloog tot second opinion (ruim een jaar) daarbij ook nog eens een ziekte-angststoornis ontwikkeld:(

    Maar als je vaker klachten krijgt die je echt niet vertrouwt, zou ik wel e.e.a. bij de huisarts uit laten sluiten of evt. om doorverwijzing vragen. Maar ga vooral niet teveel googlen en laat je niet gek maken. (Dat zou ik althans tegen mezelf zeggen op het moment dat de klachten begonnen..;))
    Afleiding zoeken en proberen te ontspannen helpt mij goed!

    Veel sterkte!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend voor je zeg!
    Fijn dat je onderzocht bent op oa MS en het dat gelukkig niet is.

    Al blijft het natuurlijk vervelend als er niet echt iets uit komt.

    Ik denk opzich niet aan een ziekte ofzo, ik zou eerder aan een zwangerschap denken. Want toen ik zwanger van mijn zoontje was, voelde ik mezelf alsof ik op watten liep.. Ook toen was ik erg moe!

    Ik ben nooit moe, en ik voel me ook nooit duizelig. Maar dat is wel echt sinds een week!


    Ik bedenk mij nu wel, dat ik vorige maand ongeveer 16 dagen te laat was qua menstruatie. Vond ik opzich wel vreemd, toen was ik wel een beetje misselijk. Maar weer niet moe of duizelig!

    In mijn geval was het Googlen juist fijn, want ik wist eerder nooit dat je bijvoorbeeld bij oogmigraine ook je zicht tijdelijk kunt verliezen. Ik zou eerder aan iets heel engs denken, en nu dan aan oogmigraine ipv iets ernstigs haha.
     
    Athina en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Dit zou ik ook zeggen, dit klinkt als de migraine hoe mijn moeder en ik het ook hebben.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ik heb het wisselend, soms inderdaad een aura/vlekken voor m’n ogen (beetje alsof je te lang in een lamp of de zon hebt gekeken), soms alleen een tijdje een wazige blik (alsof ik even in m’n ogen moet wrijven). De hoofdpijn erna is ook erg variërend qua hevigheid en duur
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  19. Aries

    Aries Niet meer actief

    Gebruik je hormonale anticonceptie? Ik heb al meerdere keren vreemde klachten gehad waarbij ik al van alles geprobeerd had en laten onderzoeken en die ik nergens kon vinden als bekende bijwerkingen, maar tot nu toe zijn die elke keer over gegaan als ik met hormonen stopte. Kan toeval zijn natuurlijk.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  20. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik reageer straks even op jullie. Vind jullie comments erg fijn!

    Ik gebruik geen anti conceptie.

    Ik heb bij mijn moeder mijn bloeddruk gemeten en mijn insuline getest. Beide was prima.

    Ook weer fijn om te weten.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina