Beetje te strakke buikspieren...iemand die dit ook heeft?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marijntje, May 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi Dames,

Was vandaag bij de vk en het is al de tweede keer dat ze mijn babe niet goed kunnen voelen vanwege mijn van nature 'gespannen' buikspieren. Wie heeft hier ook ervaring mee? Moet morgen dus een groeiecho en ze gaan ook kijken naar de hoeveelheid vruchtwater...hoop dat alles goed is.

Denken jullie dat die buikspieren ook invloed zullen hebben op de bevalling? Meer pijn of moeilijkere weeen? Zit ik echt niet op te wachten...

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes, Marijntje

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Loekie heeft dat ook gehad. Misschien moet je haar even een pbtje sturen.
    Britt

3. Ik ben ook wel heel benieuwd wat dat voor verschil maakt. Zowel de gyn als de verloskundige zei dat ik erg strakke buikspieren heb maar wat dat nu voor verschil maakt ?

4. zara06

zara06 Actief lid

Jan 18, 2007
    160
    0
    16
    ja ik was vorige x ook bij de vk die zei tegen mij ook of ik buikoefeningen gedaan had ...maar het was wel goed . we moeten niet zo een zorgen maken over alles er is altijd wel wat als het verder maar goed is toch?

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Het zal ook wel goed zijn maar dat zien we dan vanmiddag op de echo wel. Ik kan met wel voorstellen dat de VK alleen de handen heeft om mee te bepalen hoe groot de kleine is en als ze dat dus keer op keer niet kunnen voelen waar de billen en de rug zitten dat vind ik dat wel vervelend. Heb zelf niet zo'n heel grote buik namelijk en ik heb nog 7/8 weken te gaan vandaar.

Maak me geen zorgen maar vind het wel fijn dat me een echo is aangeboden. Ook omdat ik zelf de kleine niet zo vaak voel wat ook weer door die gespannenheid kan komen.

Groetjes, Marijn

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik heb hetzelfde gehad (Loekie had extreem strakke spieren/pezen). Toen ik 33 weken was moest ik ook naar het ziekenhuis voor een groei-echo en vruchtwateronderzoek omdat mijn buik vrij klein was en best strak stond. Hoe het voelt met weeën en dergelijke weet ik niet, ik ben bevallen dmv een keizersnede. Tijdens de zwangerschap heb ik nergens last van gehad, zelfs geen striae. Alles was overigens prima wat betreft de kleine.

7. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Had ik bij de eerste ook. Ook extra echo's gehad wegens onzekerheid vanuit hun, maar deze keer vinden ze hem juist weer erg groot :( Voor de bevalling maakt het niets uit lijkt mij. Tenminste ik heb er geen last van gehad.

8. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Ik had het ook (maar volgens mij zijn ze nu wel uitgerekt). Ik had ook een diastase, dit kan je eerder hebben bij sterke buikspieren. Vooral weinig tillen is mij als advies gegeven en een goede houding etc.

9. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Bedankt meiden voor jullie antwoord...ik ben dus niet de enige. Vanmiddag was alles ok op de echo en er is genoeg zwemwater...:) en nogmaals de bevestiging dat het toch echt een meissie is...gelukkig maar want alles is roze..ha ha..

Ik ben weer gerustgesteld en ga verder genieten van de laatste maanden.

Eerst nog verhuizen morgen... :(

Groetjes, M

Share This Page