Hallo, Vanwege goede verhalen zijn mijn partner en ik 3 maanden geleden begonnen met het injecteren van HGH (human growth hormone) voor afvallen en verjonging, uiteraard in combinatie met een dagelijks sport schema. We injecteren ieder 3 iu HGH per dag. Daarnaast gebruikt mijn partner Androtiv gel (testosgel) 100 mg per dag. Eigenlijk waren wij tevreden met 1 kindje, maar hebben nu toch besloten dat wij nog een tweede kindje zouden willen. Door deze beslissing lijkt mij dat ik geen HGH meer kan injecteren. Maar geldt dit ook voor mijn partner? Hij voelt zich na jaren van overspannenheid eindelijk een stuk beter door deze combinatie en zou het het liefst nog een poosje blijven gebruiken. Mijn vraag dus: moet mijn partner ook stoppen met gebruik van HGH en/of Androtiv gel als we vanaf nu proberen zwanger te worden. Heeft gebruik van deze middelen invloed op de sperma kwaliteit? Zo ja, is het dan nodig om voor bepaalde tijd te stoppen alvorens ik zwanger probeer te raken. Ik kan hier weinig over vinden op het net. Alvast bedankt, Vriendelijke groeten.
Hoi, Dat zijn hele goede vragen, waar ik het antwoord niet van weet. Dit is echt een vraag om neer te leggen bij de arts waarvan je de medicatie hebt gekregen. Mogelijk kan het invloed hebben op de vruchtbaarheid denk ik. Groeten Evelien
Hoi Evelien, Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad gelezen dat gebruik van testos de vruchtbaarheid negatief kan beïnvloeden. Door middel van HCG injecties schijn je dat weer te kunnen oplossen, maar dat is ook iets waar ik navraag naar moet doen. Ik weet dat deze middelen voor ons volwassenen, mits op de juiste manier gebruikt, weinig tot geen kwaad kunnen. Maar de invloed op de kwaliteit van het zaad vind ik niets over. En dat is toch wel een heel belangrijk onderdeel Ik ga even navraag doen bij de gynaecoloog. Zodra ik antwoord heb zal ik dat hier ook even melden. De vraag zal niet zo snel weer komen, maar je weet het nooit. Het forum ziet er gezellig uit. Dus zodra ik de molen weer inga, kom ik hier zeker vaker kijken. Groetjes