Ik zie er nu al tegenop...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shelde, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik ben nog niet eens bevallen en ik zie er nu al tegenop om te gaan werken en m'n kleintje bij oma moet achterlaten. :(
    Ik hoop na de zomervakantie voor 2-3 dagen iets te vinden. Maar het lijkt me nu al moeilijk... :rolleyes:
    Maar we hebben zowiezo de centjes nodig.

Ben ik de enige die zich daar nu al 'druk' over maakt. :oops:

2. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Nee hoor, maar gelukkig weet ik uit ervaring dat het steeds makkelijker wordt:
    je hebt dan de ervaring dat het ergens anders ook goed gaat (hoewel nooit zo goed als jij zelf)
    Je kindje gaat er zelf wat aan hebben naarmate het ouder wordt (straks is het juist een feest om bij anderen te zijn en daarna weer een feest om jou te zien)
    Je ziet dat je kindje er ook wat van leert om in een andere situatie te zijn (hoe wil je anders een 4 jarige laten wennen aan een compleet nieuwe omgeving met heeel veel onbekende mensen en heel veel andere regeltjes en maniertje...

Ik weet niet of het je iets helpt, maar ik heb mijn best gedaan (maar leuk vind ik het ook niet hoor, om mijn kleintje straks achter te moeten laten!)

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nee hoor helemaal niet ik had het toen ook al.
    En ik heb woensdag mijn 1ste werkdag nou ik kan je nu al vertellen dat word huilen hoor woensdagochtend :cry: als ik er al aan denk ga ik al huilen.
    Ik ben echt zo blij dat ik maar 2 dagen hoef te werken maar als ik kon stoppen met werken had ik dat echt gedaan.

4. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Nee hoor. Ben net 16 weken en kan me er nu al niets bij voorstellen dat ik mijn kind straks in andere handen moet leggen. Met een andere manier van vasthouden, verzorgen etc.
    Denk dat het een heel gezond gevoel is. Beschermingsdrang.

Melanie

5. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes.
    We zien allemaal wel hoe het gaat! Wie weet win ik in de tussentijd de jackpot en hoef ik niet te werken. :) (moet ik wel eerst meedoen)

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ooooh.. die jackpot wil ik ook wel winnen.. stop ik lekker met werken.. heerlijk!

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik begrijp je gevoel HELEMAAL!

Ik heb er veel over nagedacht en gelezen en ik heb wel besloten een tijdje te stoppen. In die maanden wil ik wel een baan zoeken voor 2 of max 3 dagen, omdat het anders wel heel krapjes leven word voor ons.

Maar toch wel eerst een half jaar niks, vind ik met bv geven en zo gewoon een veel prettiger idee.

Succes meid ;)

8. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Ik had het bij mijn 1e ook verschrikkelijk erg. En tijdens mun kraamverlof zat ik al te huilen als iemand vroeg; en, weer zin om te werken? Niet dus. Ik ben 3 dagen gaan werken. Inmiddels is mun meisje 3 en nog vind ik het elke week naar. Ik heb geprobeerd om tussentijds naar 2 dagen te gaan maar mijn werkgever wilde mijn contract niet wijzigen. Nu ben ik zwanger van de 2e en heb t opnieuw aangevraagd. Ook de rede erbij etc. Nu is het akkoord! Ik ben nog nooit zo gelukkig gweest. Maar heb wel spijt dat ik destijds niet gewoon gelijk 2 dagen ben gaan werken. Mijn advies is ook zoek iets voor 2 dagen, 3 dagen kan altijd nog. Het is in een bedrijf vaak makkelijker om aan te geven dat je een dag extra wil werken, dan dat je een dag minder wil werken.... Misschien heb je hier wat aan...

Succes en laat je niet gek maken he! ;)

9. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Erg he dat je je daar nu al zo druk om kan maken!
    Had ik ook hoor!

Ik Heb er voor gekozen om 20 uur te gaan werken en dan in de avonduren en om het weekend.
    Dus ongeveer 2 avonden per week.. en als ik het weekend werk ben ik die hele week erop vaak alle avonden vrij.
    Zo kan ik lkkr bij mijn zoontje zijn, inkomen hebben en als ik ga werken is zijn papa thuis.

Ik doe nu niet wat ik graag wil en waar ik voor opgeleid ben.. maar dat komt wel weer als ze naar school/peuterschool gaan!
    Ben liever bij mn zoontje op het moment!

Succes met je keuze.. je moet doen waar je je het beste bij voelt.. maja de rekeningen moeten ook betaald worden, snap het helemaal ;)

Deel Deze Pagina