Hoi, Wat fijn dat jullie er zijn... Hopelijk kunnen jullie een antwoord geven op mijn vraag. Eerst even een korte voorgeschiedenis. Mijn vriend en ik lopen momenteel in het VU ziekenhuis omdat ik vreemde lange bloedingen had (soms al 7 dgn voor mijn werkelijke ongi). Helaas zijn daar geen oorzaken voor gevonden. Wel bleek toen dat het zaad van mijn vriend te weinig en te traag was. 3 december horen we welke behandeling het gaat worden maar het woord IVF is al gevallen... (zitten rond de 5 milj/ml met beweeglijkheid van ca 15%) Maar goed, nu heb ik waarschijnlijk afgelopen vrijdag mn eisprong gehad (gebaseerd op vorige cycli en temp). We hebben die week geklust op ma-, do-, vrij- en zaterdagavond. Nu had ik die vrijdag vrijwel direct na het klussen enorme krampen in mn buik (lager dan de locatie van maag en darmen). Dit hield zeker 5 min aan. Normaal heb ik dit nooit en het deed ook echt heel veel pijn! Was zelfs zaterdagavond na het klussen voor dezelfde krampen, maar nee hoor, nergens last van. Nu gisteravond (dinsdagavond) weer wat kleinere krampjes links beneden, iets hoger dan mn lies, maar lager dan maag en darmen. Heb je enig idee wat die krampen kunnen veroorzaken? Rationeel gezien is de kans op een zwangerschap heel klein en voel je een bevruchting niet... maar ben wel benieuwd wat er aan de hand kan zijn! Zoals gezegd, ik heb nooit last van krampen! Bedankt alvast voor het antwoord! Susan.
Hoi susan, De krampen wijzen inderdaad helaas niet op een zwangerschap. Misschien dat je een eisprong hebt gevoeld al geeft dat niet zó veel krampen. Ik denk toch eerder dat het je darmen zijn. HAd je graag veel beter nieuws willen geven. sterkte, Imke
Beste Imke, Dank voor je antwoord. Toch blijft het raar... Ik heb nooit eerder een eisprong gevoeld dus dat leek me al niet het geheel. Had trouwens wel zaterdagoverdag (dus dag na die hevige kramp) een klein veegje licht roze bloedverlies en donderdagmiddag weer (ook weer dag na de kramp). Ik ben ook aan het temperaturen en vanmorgen was mijn temp ook ineens gezakt naar 36.8 terwijl die normaal na de eisprong zit rond de 37.1/37.2. Menstruatie komt pas volg wk vrijdag op zn vroegst dus ik blijf het vreemd vinden, vooral door die rare temp. Zegt dat jou iets? Ineens zo'n lage temp? Nou ik ben benieuwd en het is natuurlijk altijd toch afwachten!