Koortslip, alweer...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Birdie, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo,

Twee weken geleden kreeg ik een koortslip na een paar dagen verkoudheid. Toen het over was, kreeg ik een paar dagen later weer een koortslip, maar op een plek waar ik het anders nooit heb. En normaal gesproken als ik niet zwanger ben, krijg ik het ook nooit zo snel achter elkaar weer 1.

Komt dit vaker voor bij een zwangerschap als je al sowieso zoals ik het herpus virus hebt?

Ik hoop niet dat dit nu steeds terug gaat komen, daar ben ik een beetje bang voor.

Groetjes,
    Jolanda

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi jolanda,

In de zwangerschsap heb je een verminderde weerstand daarom kan het inderdaad gebeuren dat je vaker een koortslip hebt, dit word namelijk getriggerd door de verminderde weerstand.Het is een beetje zwakke plek!
    Gelukkig kan het in de zwangerschap geen kwaad voor de kleine. Wel vervelend voor jou, zorg dat je voldoende vitamine binnen krijgt evt vitamine voor zwangere vrouwen gaan innemen!

Imke

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Die extra vitaminen neem ik al! En eet 2 stuks fruit en veel groente per dag, komt misschien dan door die verkoudheid..
    Maar bedankt, dan weet ik ook dat het voor ons lieffie geen kwaad kan. :D

Deel Deze Pagina