Ha dames, Heeft één van jullie het boek Inbakeren en Regelmaat van Ria Blom? Ik had het geleend bij de bieb en inmiddels alweer teruggebracht, maar nu wou ik toch nog wat weten. Er staat zo'n schema in van de duur van de slaapjes per leeftijd (aantal weken/maanden), en het aantal voedingen. Ik vroeg me af of iemand van jullie die dit boek wél heeft dit schema voor mij even zou willen overtypen (is maar klein schema volgens mij; en aantal voedingen hoef ik niet te weten) of even zou willen kijken wat de duur van de slaapjes is VANAF 3 maanden ongeveer. Nou ja, mocht iemand zo goed willen zijn, heeeeeeel graag
Handig Ik lees mee. En als iemand zo lief wil zijn, wil zij er dan voor mij wel de voedingen bijschrijven?? Bedankt!!!
Geen probleem: 0 tot 2 weken: duur van de wakkere tijd: 30 tot 45 min 8 a6 voedingen 2 tot 6 weken: duur van de wakkere tijd: 45 tot 60 min 8 a6 voedingen 7 tot 12 weken: duur van de wakkere tijd: 60 tot 75 min 6 A5 voedingen 3 tot5 mnd: duur van de wakkere tijd: anderhalf uur 5 voedingen
@Siepie: volgens mij is dat omdat dat boek er standaard vanuit gaat dat je om 22.30 ofzo wakker maakt voor laatste fles. Dat doe ik dus niet en dan slaapt hij 12 uur, dus ik kom ook op vier voedingen. Maar weet je wat ik gek vind? Mijn kerel slaapt niet goed als ik hem na 1,5 uur wakker zijn op bed leg; hij is dan zeker wel moe want gaapt dan ook al wel meerdere malen. Maar hij houdt het ook makkelijk 2,5 uur vol zonder te gaan krijsen. Nu leg ik hem dus na ruim 2 uur op bed en dan slaapt hij wél goed. Daarmee bedoel ik dat hij niet wakker word na 45 minuten en dat doet hij dus wél als ik hem na 1,5 uur op bed leg omdat ik zie dat hij moe is. Gek toch? Maar ja, het zijn idd richtlijnen. Onwijs bedankt Sam, voor de info
Ja, dat vind ik het nadeel van dit boek. Het is zo stellig dat je er snel zelf heel star mee wordt als je niet oppast. Bij mijn baby werkte dat niet. Zij doet al maandenlang overdag 4-5 korte slaapjes van 40-60 minuten (tegenwoordig meestal 4 stuks, voorheen ook regelmatig 5) en slaapt 's avonds en 's nachts van 7 tot 7 (met 2 voedingen ertussen). Ik leg haar wel in bed als ze moe wordt (maar laat haar niet huilen) en houdt de volgorde meestal aan. Maar ja, wil ze een keer niet drinken na haar slaapje... dan wordt het wel eens wat rommelig. Toch houdt ik het als richtlijn aan en pas het verder aan aan onze eigen situatie en behoefte.