Hallo lieve leden, Ik ben nieuw hier, en mijn man en ik hebben een enorme kinderwens. Mijn man is 33 ik ben 31 en zijn dit jaar getrouwd. Alleen houden een paar dingen ons toch nog wel een klein beetje tegen. 1e punt: Wij hebben een 2 kamerappartement wat te koop staat om onze droomwens te kunnen verwezenlijken. Echter is het de tijd niet om het te verkopen en staat het helaas ook bijna 2 jaar te koop. 2e punt: Ik ben helaas werkloos en wil heel graag werken om ons spaartegoed op te bouwen om de kleine een goede toekomst mee te kunnen geven. Heb nu een tijdelijke baan aangenomen voor 4 weken waar ik 5 november mag starten. 3e punt: Wij denken er toch nu echt steeds meer over om langzaam onze droom dan maar hier waar te gaan maken, En in onze slaapkamer wat aanpassingen te gaan doen zodat er toch een bedje en commode en misschien wel een kleine kast kan staan voor de kleine. door onze kledingkast eruit te gaan doen en de kast weer als vanouds te brengen zoals ie was voor ik hier kwam wonen door middel van inloopkast. En misschien een tussen wand voor de kleine slaapkamer te plaatsen. Wij hebben inmiddels wel besloten dat ik op 14 oktober de laatste pil van de pilstrip genomen en dan daarmee te stoppen en even op een andere veilige manier verder te gaan. Ook omdat ik vanaf mijn 12 of 13e al aan de pil zit. Sorry voor mijn lange bericht. Hebben jullie misschien nog tips voor ons.
één tip ik zou er lekker voor gaan want bij sommige mensen kan het wel maanden duren voor ze kindje krijgen en zeker als je wens zo sterk is zou ik er lekker voor gaan + dat je al in de 30 bent...
Ik zou er ook voor gaan! Je kan wel gaan wachten, maar komt er ooit een 'perfect' moment? Wel belangrijk is dat jullie redelijk rond kunnen komen ondanks dat je nu zonder werk zit natuurlijk.
Dank je wel, zo zitten wij ook steeds meer te denken inderdaad. Alleen is het zo met de grote vraag wanneer wordt dit appartement verkocht, en als dat verkocht wordt, draaien wij nooit quite, en dat moet eigenlijk ook opgevangen worden. Net wat je zegt Scarlett 1985, er is eigenlijk nooit een goed moment, en het is altijd afwachten of je überhaupt zwanger mag raken.
Ik zou er lekker voor gaan hoor zo zaten wij heel lang te twijfelen voor een tweede elke keer was er wel wat dan liep het financieel weer niet lekker hoe gaan we dat dan doen met oppas/opvang etc zo valt er altijd wel een reden te bedenken on het niet te doen nu hebben we eindelijk besloten om er voor te gaan
Kiki 1986, Het is inderdaad heel moeilijk, en zeker als je ouders er niet achter staan, en nu beetje bij beetje wel. Nu hadden wij 4 oktober ook meegedaan met de open huizen route en niemand gezien, en die dag bleef me ma in het appartement. En denk dat ze toen wel gezien heeft dit kan wel lang duren. Wij hebben eigenlijk maar 1 slaapkamer, wat eigenlijk niet groot en ruimte genoeg is voor een kleine, maar wij willen er eigenlijk toch wel voor gaan. Ik zei ook tegen me ma van heb geen zin om met 36 of 37 jaar te moeten denken aan kinderen de meeste denken tegenwoordig zon beetje aan de 2e ja je hebt gelijk. Mijn pa vorige week waarom geen opklapbed bij jullie in de slaapkamer heb je toch t idee van een babykamer. en wij gaan wel ff vragen bij die man hoe hij t kan doen en qua kosten voor de kast in oude staat terug te brengen zodat er in ieder geval een commode en bedje in zouden passen. Toen dacht ik langzaam van ja misschien moeten we er toch voor gaan nu. Alleen is mijn man nu een beetje terughoudend, van ik wil eerst weten wat t dan gaat kosten met die kast, ik zeg me ma zei al dat komt wel goed. Echt even een complex verhaal met alles erbij. Als het aan mij ligt wil ik er direct voor gaan. Maar mag ik vragen hoe hebben jullie dat nu allemaal opgelost als ik vragen mag, neem aan dat jullie wel genoeg ruimte hebben? Hoop dat jullie wens snel veruld gaat worden.
Wat een bekend gevoel. Ons appartement staat nu 3 jaar te koop en wij hebben het geluk dat we hier een dametje hebben rond hobbelen. In onze slaapkamer past precies een ledikant naast ons bed. We hebben gee commode of kledingkast voor de kleine. Haar kleding ligt in onze kast en we hebben in de woonkamer een wandcommode (ikea). Ik en mijn man zijn dol gelukkig met onze keuze. Wij hadden dit geluk nooit willen missen. Nu zijn we al een half jaar bezig voor de tweede. Er is rationeel geen ruimte voor, naar de westerse standaard. Maar ons hart is gevuld met geluk en liefde en we willen niet afwachten tot de omstandigheid voor ons bepaald. Je hebt niet veel ruimte nodig, alleen wat creativiteit
Meid volg je gevoel en ga ervoor, de rest zijn praktische zaken en die zijn àltijd op te lossen. Niet dat ze onbelangrijk zijn, maar het zijn echt luxeproblemen.
Ik snap wat je bedoelt! Wij hebben eigenlijk ook geen ideale setting, geen ideale auto. Maar als je hart maar openstaat.....dat is belangrijker dan een grote slaapkamer. Ik ben zelfs nog ietsjes ouder dan jij en onze tijd begint toch te tikken. Zo voel ik dat tenminste ook. Het is echt niet zo dat het meteen raak hoeft te zijn hoor....dus lekker aan de slag en voelen waar het om draait en wat je dat kindje mee zou kunnen geven. Een liefdevol thuis!
Ik zou er ook voor gaan! Hier was het ook steeds iets anders om er nog niet aan te beginnen, en nu we er echt klaar voor zijn en er alles voor doen, wil het niet 1,2,3 lukken.
+1 precies dat mijn oudste vind super gezellig als ze bij haar stiefnichten logeerd die slapen nog samen op een kamer en dan gaat ze bij de jongste erbij in bed en blij dat ze is thuis in haar eigen kamer vind ze eenzaam zegt ze 5 jaar oud is ze.Nu zusje onderweg is vroeg ze of zusje bij haar in bed mocht slapen vind ze gezellig . Hebben van luxe is niet alles liefde geborgenheid hebben kindjes veel meer aan jammer genoeg zijn we dat in het westen door luxe problemen vergeten
Wat een hoop lieve en positieve reacties. Dank je wel daarvoor. Fortunae, daar zit ook wat in wat je zegt, hoop creativiteit. hoop dat het snel goedkomt voor jullie hoe oud is jullie prinsesje als ik vragen mag. Wij geven ze alle liefde en aandacht wat ze nodig hebben natuurlijk. Alleen houden wij natuurlijk erg in ons achterhoofd dat we met een flinke schuld achterblijven als dit verkocht wordt :x Wij krijgen zo iemand die even komt kijken of er wat meer ruimte gecreëerd kan worden en hopelijk kunnen we dan voor ons wondertje gaan als het mag lukken natuurlijk. En alle kosten spelen natuurlijk ook mee of het allemaal haalbaar is tegen die tijd. I hope so. Ben ook blij dat we niet de enige zijn die met ruimte moet gaan spelen.
Hoi nogablokje, Wat je zegt is ook waar natuurlijk wanneer is de goede tijd. Hoop dat je snel zwanger mag raken. Zwangernr6 En idd een complete kinderkamer is t minst belangrijke, maar wel makkelijk als je een commode en bedje kwijt kunt. Godsbesed Idd ze vinden het zeker gezellig hoe meer hoe gezelliger .
Ik sluit me aan bij de dames. Een baby heeft vooral liefde nodig. En verder een plek om te slapen ...en dan nog wat frommel spul. Maar echt geen grote kinderkamers en dure kinderwagens. Dat mag. Maar het hoef niet. Ik zou er ook voor gaan succes en veel plezier met klussen
Hallo lieve leden, Bedankt voor jullie lieve reacties. Vanmiddag is er iemand geweest, en onze wensen besproken qua ruimte om een klein kamertje erbij te maken. Nou is mijn man aan het werk natuurlijk maar we wisten al wel een beetje wat we wilden. Nu kwamen er 2 opties als gueesnwand /scheiding van onze kamer naar de evt kinderkamer. Wordt of een tussenwandje of hij had een idee met rails en jaloezieën te kunnen gaan doen dat je op de dag open kan doen of zodra de kleine ouder is dat dicht te gaan doen dat je een scheiding hebt. Ik zei gelijk een tussenwandje is leuker dan kan je aan die wand Iers van een kinderbehangetje gaan doen. Hij wil dan samen met mijn pa de muur naar de vaste kastenwand breken en dan is het voor die man heel simpel allemaal. Nu maar even afwachten wat het gaat kosten maar denk niet zo goedkoop i hope so dat het meevalt en dan wil mijn man als hij de kosten weet eraan beginnen als het meevalt en anders wil hij wachten. O ja mijn man zei ook nog van ik wil er dan ook voor gaan als die kast klaar is. Ik moest lachen natuurlijk ik zeg schat, je weet niet hoelang het duurt voor we zwanger zijn en dan erbij duurt het nog 9 maanden en dan is het allang klaar. Ik ga het zo ie zo nog bespreken met mijn man, en hoop dat ik hem snel op andere gedachtes kan brengen om ervoor te gaan. Ik wilde jullie even op de hoogte stellen. Sorry als het misschien wat raar overkomt betreft onze twijfels over de kosten die we extra hebben en daarom twijfels ook over het appartement wat we te koop hebben. Vind ik het alleen maar fijn om de twijfels hier te kunnen delen Bedankt
Ik hoop dat je je man snel kan overtuigen! Want inderdaad, je weet echt niet hoe lang je erover zal doen om zwanger te geraken? Niet iedereen heeft de luxe dat het meteen raak is.. Ik zou zeggen, als je man akkoord is, gewoon volledig stoppen met anticonceptie maar laat het dan gewoon zen gangetje gaan, dan komt het wel want eens je ermee bezig bent, is het heel moeilijk om er niet meer mee bezig te zijn, dat zwanger worden! Ik denk dat veel dames dat hier kunnen beamen! Succes!
Dank jullie wel, Wij zijn gisteravond bij mijn schoonouders geweest, en het onderwerp kinderen kwam ook even aan bod, ik heb een tijdschrift meegekregen om te lezenTrots, wij en de kleinkinderen. Denk wat moet ik hiermee maar ach denk misschien wel leuk om te lezen. Daarna wilde ik het met mijn man er even uitgebreid over hebben en kregen we flinke meningsverschillen waardoor ik geen zin meer had om over kinderen te praten op dat moment. Later snapte hij mij en hebben we het er nog even over gehad, en ik zit ook met de prijs wat het gaat kosten voor de verandering met die kast en een tussenwandje in onze slaapkamer te laten plaatsen. Mijn ouders zeggen komt wel goed, en dan denk ik als hun zeggen dat het goedkomt komt het 9 van de 10x wel goed. Dus dat probeerde ik hem ook duidelijk te maken en van je weet nooit wanneer je zwanger wordt en of het überhaupt lukt. Met anticonceptie ben ik op 17 oktober mee gestopt dit omdat ik het al meer als 15 jaar slik denk ik en ik zoiets had van je lichaam moet ook de kans krijgen om het goed te laten verlopen. hadden we besloten die pilstrip op te maken en met condooms verder te gaan. Ineens zei die wanneer wil jij ervoor gaan dan ik zeg nee ligt aan jou, toen zei die zullen we het gaan proberen of het gaat lukken. Ik zo van weet je het zeker en niet omdat ik het graag wil, nee ik wil het ook heel graag. En inmiddels heb ik mijn menstruatie net achter de rug, dus denk dat mijn cyclus wel goed verloopt nu. Op hoop van zegen dat we binnenkort zwanger mogen zijn