baarmoedermond voelen, hoe doe je dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loe, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb een misschien wat vreemde vraag.........misschien ook weer niet. Ik lees regelmatig over meiden die voelen of hun baarmoeder hoog of laag zit en gesloten is of niet....(als ik het goed zeg). Nu heb ik laatste in bad s gevoeld en een weekje geleden ook eens :oops: , maar ik voel alleen maar een harde bobbel, zit mijn hele cyclus volgens mij ongeveer op dezelfde plek, wat is dit? De baarmoedermond oid? Verder dan dat 'kom' ik niet, hooguit erlangs, maar daar voel ik niets bijzonders. Vanavond voelde ik wel een soort naad over die bobbel lopen, geen idee wat dat dan mag zijn.

Kan iemand me eens informeren hoe je dit moet doen en wat het dan betekent?
    :rolleyes:

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Op FF kan je dat ook lezen :)

Wat ik doe is hurken en voelen, op het moment dat ik mijn eisprong heb gaat hij heel hoog zitten bij me! ZO hoog dat ik er bijna niet bij kom.. Hij is dan ook zacht en die naad die jij bedoeld, volgens mij is dat de opening! Die gaat dan een klein beetje openstaan. Als mijn eisprong voorbij is (of daarvoor) is hij hard, gesloten en kan ik er makkelijk bij.

Bij FF zeggen ze dat je de eerste dag ná je menstruatie moet beginnen met voelen.. zo weet je van dag tot dag of er veranderingen zijn! :D

3. Loe

Loe Niet meer actief

hoi eleni, dank voor je bericht.....goh wij zitten ongeveer gelijk in de cyclus! Spannend he. Maar eh......die naad heb ik gisteren gevoeld......4 dpo! Hoe kan dat dan? En ik voelde geen verschil in hoogte......

4. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    hey meiden,

ik heb gelezen dat er enige ervaring nodig is om te herkennen wanneer je bbm laag of hoog en open of dicht is.

suc6 ermee

5. Loe

Loe Niet meer actief

kweb, wat een mooi kaartje heb jij zeg.......ben je vast wel blij mee!
    De mijne blijft maar steken.....hopelijk wil ie morgen nog wat omhoog :)

groetjes!

6. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

brr dat lijkt me toch niet goed om aan je bmm te gaan zitten voelen?
    dat is wel tegen de natuur in...
    ik moet er niet aan denken zeg... brr..

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:-s

8. Trees

Trees Niet meer actief

één keer per dag na het handen wassen (uiteraard ;)) kan geen kwaad. Ik lees soms hier weleens verhalen van meiden die praktisch elk uur voelen. Lijkt me toch weer wat minder..... ahum

En tegen de natuur in, vind ik een ticje overdreven. Zo kan ik er wel meer bedenken :rolleyes:

9. Loe

Loe Niet meer actief

hihi, ach meiden ieder zijn ding. Ik moet zeggen ik vind het zelf ook wel wat ver gaan, had nog nooit van bestaan gehoord (dwz zelfonderzoek daar). Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat.

Nogmaals, ieder zijn ding of niet zijn ding........

10. GhitaThakoerdin

wat heeft het nou voor een nut?
    als je zwanger bent ben je zwanger.. en zo niet dan duurd het nog ffe.. om dan maar steeds aan je bmm te gaan zitten voelen met kans op infecties en weet ik veel wat.. dat lijkt me echt niet gezond.. waarm denk je dat een dokter bij een inwendig onderzoek alles desinfecteert voordat hij naar binnen gaat?
    ik zou er wel een beetje mee oppassen hoor..

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik heb nog nooit aan mijn baarmoeder gevoeld en ga er denk ik ook maar niet aan beginnen omdat het me verder niet zoveel zegt en ik er anders alleen maar (verkeerde) conclusies aan ga verbinden ofzo. Maar ik vind ieder zijn ding.
    Alleen om nou te zeggen dat je er infecties van oploopt en de gyn toch ook alles disinfecteert? Sorry maar ik heb weleens spontaan seks met mijn vriend en dan vraag ik toch ook niet of hij even zijn zaakje en zijn handen gaat desinfecteren. We kunnen best wat hebben hoor!

12. Trees

Trees Niet meer actief

Hihi :), maar helemaal mee eens. Wij hebben ook niet eerst een grondig reinigingsritueel voordat we seks hebben en ons bed is ook niet altijd geheel steriel (we slapen er namelijk ook in....jaja erg he?)

Het is ook niet mijn ding, omdat ik mijn eitje altijd wel voel. Ach maar het kan voor sommige meiden een goede methode zijn om te zien wanneer ze vruchtbaar zijn en als iemand daar baat bij heeft, waarom niet?

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hihi stout he wij ook, slapen er zelfs in als er een witte vlek op de lakens ligt... :confused:

14. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Als zelfonderzoek echt zo slecht is word het ook niet geadviseerd en uitgelegd of diverse zwangerschapspagina`s. Net wat Trees zegt: Netjes handen wassen en 1 maal daags. Als je zo als jij zegt "als je zwanger bent ben je zwanger.. en zo niet dan duurd het nog ffe" denkt, hoef je je ook niet bezig te houden met tempen en ovutesten, toch?

Bedoel dit absoluut niet aanvallend hoor, dus lees het ajb niet verkeerd. Denk dat je met het voelen van je bbm gewoon voorzichtig moet zijn en weten waar je mee bezig bent. Maar verder kan het denk ik echt geen kwaad

15. Loe

Loe Niet meer actief

nou, nog een keertje dan: ik was gewoon benieuwd, omdat ik op deze site meermalen hierover had gelezen. Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik dacht gewoon laat ik eens kijken of ik ook iets voel daarbinnen (da's te hopen natuurlijk van wel ;). Het is geen structurele manier van 'onderzoeken' van mij, maar blijkbaar best wel voor behoorlijk wat vrouwen.

Ach ja, en steriel, dat denk ik ook niet nee. Myn gyn ontsmet helemaal niets.

Maar dit topicje mag voor mij gesloten worden, ik heb inmiddels informatie gekregen.

Groetjes allemaal! :)

16. GhitaThakoerdin

ik heb het eens opgezocht om te kijken wat jullie bedoelen..
    persoonlijk lijkt het mij erg eng om te doen..
    maar er zijn dus heel veel vrouwen die dat doen en dan weten wanneer ze vruchtbaar zijn..
    waarom doen jullie het niet met ovulatie testen dan als ik vragen mag? lijkt me veel makkelijker...

Deel Deze Pagina