Nauwelijks steekjes / krampjes

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Followyourdreams, 29 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hoi dames ,

Ondanks een donkerde test streep dan controle streep blijf ik zo Vrezelijk onzeker na twee Vroege miskramen ..

Mijn testen waren een beetje mijn hou vast maar met zo knaller heeft door testen ook geen zin meer .

Echter had ik tot 2 dagen geleden constant wat steekjes en krampjes , nu lijkt dat volledig verdwenen , zo nu en dan een wat drukkend gevoel .

Het maakt mij zo onzeker :( het voelt zo “stil” in mijn buik , hoe kun je nou zwanger zijn zonder iets te voelen in je buik ..

Wel vrezelijk moe steeds , iets licht in me hoofd met vlagen en mijn humeur is verschrikkelijk maar dat koppel ik ook wat aan mijn onzekerheid .
    Ben zo bang dat vruchtje straks weer is gestopt met groeien .. hoe kan ik nou wat zekerder worden van alles , word hier best wel hopelooos van

2. valentijntje

valentijntje Actief lid

17 apr 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dat kun je nooit weten, denk ik. Ik ben zelf ook net zwanger en voel ook weinig, op enorm zere borsten na. Ik denk ook: hoe kan het nou dat er zoiets moois gebeurd in mijn lichaam en ik niks voel? Maar ik probeer op mijn lichaam te vertrouwen. En ik begrijp dat als je twee miskramen gehad hebt, dat dat lastiger is. Maar probeer het anders kun je ook echt niet genieten. Misschien een beetje een stomme tip want je hebt er niet zoveel aan. Maar probeer het los te laten, te vertrouwen en te genieten. Mocht het gebeuren kun je het ook niet tegenhouden. Dat geldt ook voor mij. Of we ons zorgen maken of niet: we veranderen niks aan de situatie. Geniet van de situatie nu en ik hoop voor je dat dit kindje bij je blijft?
    Kun je niet een vroege echo aanvragen bij je vk vanwege je eerdere miskramen en onzekerheid?
    Succes en liefs

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik snap dat je onzeker bent gezien je voorgaande verdrietige ervaringen. Helaas zal niemand iets kunnen doen of zeggen om je zekerder te laten worden, want niemand die het weet. Het feit dat je nu 'niets' in je buik voelt, betekent niet dat het niet goed zit en je zou ook zo morgen weer van alles kunnen voelen, want kwaaltjes gaan ook op en neer.

(ik heb bij mijn 2e overigens geen last gehad van mijn buik, geen krampen of niks, bij mijn 1e en 3e wel)

Probeer voldoende afleiding te vinden? Ik had zelf ook altijd wel houvast aan statistiek, kans dat goed gaat is velen malen groter dan dat het fout gaat, dus wie zegt dat ik niet tot de 'grote' groep behoor? Veel sterkte met afwachten! Ik hoop dat je over een aantal weken een mooie echo te zien krijgt!

4. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lief Dankjulliewel ...

Ik merk dat het op de dagen dat ik werk de symptomen meer aanwezige zijn.
    Had gisteren een vrije dag en hele dag bank gehangen en ik bed gelegen wegens me vermoeid heid .
    Vandaag weer druk in de weer geweest en vanmiddag begon het gelijk weer .
    Ga proberen te ontspannen op
    De momenten dat ik niks voel maar het is soms zo lastig !

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik kon dat ook niet geloven, dat je zwanger kunt zijn zonder iets te voelen, totdat.... zie mijn banner!
    Ik heb geen krampje, plopje, steekje, misselijkheid, pijnlijke borsten of iets dergelijks gevoeld! Niets! Heb zelfs bloedverlies gehad....
    Ik snap je onzekerheid, helemaal gezien je verleden, maar het kan dus wel! Probeer op je mini te vertrouwen, stap voor stap! Succes!
    Oja en gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Citroentje93 en Followyourdreams vinden dit leuk.
  6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik had exact hetzelfde. Op wat vermoeidheid na voelde ik totaal niets terwijl ik bij mijn miskramen elk symptoom had wat je maar kan vinden. :)
    Het zijn gewoon rot weken, die eerste paar. Als je eenmaal een miskraam hebt gehad is dat extra lastig.

Followyourdreams vindt dit leuk.
  7. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ja het schijnt dus wel veel vaker voor te komen hè ..
    in inderdaad heb het idee dat ik voor mijn miskramen zelfs meer voelde als nu !

Ik blijf wel een hoopje onzekere ellende ..
    Hopelijk krijg ik snel wat vertrouwen want vind die angst gevoelens zo ellendig maken

8. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Ik heb het ook heel erg gehad, ook na de miskramen en zelfs nu nog heb ik niet het volledige vertrouwen dat alles goed gaat komen en ik daadwerkelijk mama word. Wat ik me heel erg vroeg in de zwangerschap heb bedacht is dat dit de eerste stap tot moeder/ouder worden is; dingen loslaten en dat is verdomd moeilijk, maar anderzijds wil ik ook niet een mama worden die voortdurend bovenop alles zit wat haar kind doet. Vanaf hier en nu heb jij geen controle meer over alles wat je kleintje doet, of hij of zij nou in je buik zit of erbuiten. Je kunt ze proberen een kant op te "duwen" maar ze zullen beslissingen voor hun zelf gaan maken en aan jou is het om daar mee om te gaan en dus los te laten wat je niet kunt beïnvloeden. Ik weet niet of jij er iets aan hebt, maar het helpt mij telkens weer om tot rust te komen als ik hieraan denk.

9. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Wauw wat heb je dit
    Mooi verwoord zeg ! Krijg er kippenvel van , je zegg precies de juiste woorden ..
    de kleine moet het nu zelf gaan doen en ik kan er niks aan sturen ..
    Super lief ! Dankjwel

dingetje81 vindt dit leuk.
  10. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Fijn om te horen, ik hoop heel erg dat dit je helpt en dat je met volle teugen kunt genieten nu. Zeker met het paasweekend voor de deur:thumup:

11. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ja echt super lief ! Zo moet ik ook gewoon denken ..
    jij ook nog veel succes met de laatste loodjes :)

dingetje81 vindt dit leuk.
  12. dingetje81

dingetje81 Actief lid

21 nov 2011
    166
    186
    43
    Ahhhh dankjewel:oops::thumup:

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het helpt ook gewoon niet, dat probeer ik mezelf steeds te zeggen.

In het scenario dat het misgaat kun je:
    a) in elk geval genoten hebben voordat je daar achter kwam
    b) jezelf 'voorbereid' hebben, maar dan alsnog verdriet hebben

In het scenario dat het goed gaat (90% nu he!) kun je:
    a) zoveel mogelijk genieten
    b) de eerste weken of je hele zwangerschap bang zijn

Het verandert niets aan de uitslag! (neemt niet weg dat je twijfels en angsten heel herkenbaar zijn)

14. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Zo lief allemaal !
    Wauw jullie stellen me echt wat gerust ..
    ik kan vanmiddag voor het eerst een beetje genieten .. :)
    Zooooo fijn dat jullie zoveel moeite nemen om mij gerust te stellen thanxx !

dingetje81 en marb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina