Ik heb met niemand ruzie maar contacten kunnen verwateren. Ik ben gewoon ook bevriend met mijn ex (en ik was 7 jaren samen met hem en uitgemaakt in begin 2010). En opeens zie je op facebook dat hij een relatie heeft met... je beste vriendin ooit! Dat was op augustus 2011, in het begin voelde ik me heel vreemd maar nu ben ik ben ik heel blij voor hem. Maar ik moet m'n spullen ophalen volgende maand. Wel 18 dozen met shizzle. Eigenlijk heb ik geen zin om die twee te zien, ik voel me gewoon vreemd. Niet jaloers ofzo. Maar ik ga ook niet zeggen van: YAAY of wat leuk! Hoe moet ik me gedragen?
Gewoon "normaal" doen denk ik anders gaan ze gelijk denken dat je jaloers bent terwijl dat niet zo is.
ik had/heb hetzelfde meegemaakt. Mijn ex, de vader van mijn zoontje, heeft een relatie met mijn (vroegere inmiddels dus) vriendin. we gingen eerder veel met elkaar om als stelletjes. Mijn ex en ik, en zij met haar ex. en nu zijn ze samen... het is niet zo dat ik hem terug wil hoor, het ging gewoon echt niet meer tussen ons, maar ik vind dat je dat als vriendin zijnde niet kunt maken om er van door te gaan met de ex van je vriendin. Zoiets doe je niet, althans, is mijn mening. ik doe normaal tegen haar, in de trant van elkaar hallo zeggen als ik zoontje breng. Maar kan haar eigenlijk niet luchten of zien. Was zij die vriendin waar ik mijn hart altijd gelucht heb?? ja dus, vriendin kon je het dus achteraf niet noemen.
gewoon je spullen pakken en klaar of zorgen dat zij er niet is.... Misschien hem even een berichtje sturen van ik kom dan en dan mn spullen halen kun je zorgen dat het klaar staat dan hoef je ook niet teveel te zeggen...
Hoe anders jij je gedraagt hoe erger hun zullen denken dat je dat doet uit jaloezie Ik zou dus zeggen gewoon zoals je je altijd zou gedragen
Hm, vervelende situatie zeg. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een confrontatie. Je moet maar denken, ze zal vast geen valse heks zijn en gewoon een aardige meid. Als je haar ergens anders was tegengekomen had je haar misschien wel gemogen.. Gewoon volwassen gedragen, hallo zeggen en ze veel geluk samen wensen.
Ik zou gewoon zeggen dat je het leuk voor hem vindt, maar dat je het idee nog wel heel vreemd vind. D'r is toch niks mis met het uiten van je gevoelens, dan hoef je je ook niet 'raar' te gedragen.
Ja precies! Gewoon eerlijk zijn En als jij je er niet prettig bij voelt, lekker meteen wegwezen, maar misschien valt het wel heel erg mee Succes in ieder geval. Laat je even weten hoe het is gegaan? Ik ben wel nieuwsgierig
Hier is mijn ex getrouwd met mijn beste vriendin.. ik was hun getuige en heb gezongen op hun bruiloft.. Mijn zegen hebben ze.. het is een schat van een man.. onze liefde was gewoon over.. Zij passen perfect bij elkaar en na een moeilijke tijd is zij nu echt weer heel gelukkig.. ik gun t ze van harte.. maar dit is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie.. Ik snap best dat je dit niet makkelijk vind.. toch maar even door de zure appel heen en iemand meenemen denk ik om t op te halen.. SUCCES
oh ik snap heel goed dat je het heel vreemd vindt en niet goed weet wat je ermee moet, ik denk wat eerder gezegd is wel een goede oplossing is, je spullen halen, zeggen dat je het allemaal nog wat vreemd vindt en daarmee is je gedrag dus ook uitgelegd. succes, wat hebben die dozen daar dan lang gestaan trouwens
Als het een goede vriend is zou je het kunnen overwegen om eerlijk te zijn?! Dat het raar voelt om je ex met je beste vriendin te zien etc. Dan gewoon je spullen pakken en wegwezen.
Ik zou me sowieso afvragen hoe goed die vriendin is als je erachter moet komen via fb.. lekker persoonlijk! Meid, lekker je spulletjes halen, erboven staan en niet meer mee omgaan die mensen, zo ga je toch niet om met ' vrienden'... Succes!
Tja, ik ken het!!! Ik heb vroeger een beste vriendin gehad waar ik 5 jaar intensief alles mee deelde! Waren dikke maatjes. Toen het een aantal jaar geleden uit ging tussen mij en mijn ex zei ze nog hoezeer zij het een sukkel vond, en totaaaal haar type niet, en het was een eikel enz enz. Dat vond ik niet, zijn uit elkaar gegaan omdat simpelweg de liefde op was. Nu las ik laatst ook dat zij sinds begin september een relatie hebben en nu al gaan samenwonen. Apart, maar gun ze de liefde wel
Ik zou ook gewoon zeggen dat je het een vreemde situatie vindt maar ze het allerbeste gunt. Eerlijk zijn werkt (meestal) het beste. Succes.
Dit was voor mij in augustus! En je verhaal, klopt precies! Ik deelde met haar intensieve dingen ik denk ook 5 jaren. We waren handen op 1 buik. Ze vond hem ook maar een rare gast en ze viel toen die tijd op gekleurde jongens (surinamers, hindhoestanen, afrikanen). Ze had verkering met de beste vriend van mijn ex-vriend en we gingen met z'n viertjes leuke dingen doen zoals pretpark winkelen etc. Ik zag ook helemaal geen sparkle tussen die twee. Ik heb het uitgemaakt met mijn ex omdat hij mij stress gaf. Ik hield veel van hem maar hij houdt meer van zijn spullen en zichzelf. Voor de rest een lieve jongen maar je kan er geen toekomst bouwen. Hij is volwassen en is te serieus in het zakelijke leven en is hooguit een kakker! Alles moet picobello zijn en perfekt en er mag geen troep in huis. Ik heb met zo'n persoon 7 jaren samengewoond. Hij moet per half november het huis uit daarom moet ik mijn spullen ophalen. Ik denk dat hij met haar gaat samenwonen, ik ben heel blij voor hem maar ja, de oorzaak is dat ik dan hun relatie moet aanzien en dan denken: ze kan veel beters krijgen. Zij is een enorme prachtige lieve meid maar ze past gewoon niet bij hem.
Al zij voor zolang zo'n goede vriendin is geweest zou ik echt teleurgesteld zijn dat ze nu met mijn ex zou gaan. Vooral hoe ze dan over hem heeft gepraat. En jij waarschijnlijk je hart bij haar heeft gelucht over hem en zij dus nu lekker leuk met hem zit te doen terwijl zij allemaal dingen over jullie weet. Maar dat is wat ik zei, ik vind het vanzelfsprekend dat je niet iets met de ex van je vriendin begint. En mocht het toch zo zijn dat ze verliefd worden dan vind ik het wel netjes dat het eerlijk verteld wordt door haar of gevraagd wordt hoe ik erover zou denken.
Dat zou mij dus echt niet boeien... In negatieve zin dan. Het is je ex...dus dat is dan (als het goed is) klaar toch? Ook qua jaloezie en gevoel. In het geval van TS...ik zou je gewoon gedragen als normaal. En bij jezelf nagaan...dat als je er wel een heel vervelend gevoel door krijgt, hoe dat komt. Want als je het afgesloten zou hebben, lijkt me niet dat dat normaal is. edit: Oh en dat iedereen zegt dat vriendinnen eerst niet op hun vriendjes vielen. Dat kan natuurlijk ook. Niet bij iedereen springt de vonk meteen over, dat kan natuurlijk later komen. Als je ouder wordt verandert je idee/gevoel daar misschien ook wel over. En als je iemand echt leert kennen....
Als jullie echt nog bevriend zijn, zou ik hem eerlijk zeggen dat je het hem gunt, maar dat je er tegelijk ook wel moeite mee hebt dat hij nu uitgerekend met haar verder gaat. Een beetje vriend begrijpt dat. Verder doe je gewoon wat je moet doen; spullen ophalen dus, geen drama maken, maar ook niet blijer doen dan je je voelt.
Helemaal mee eens! Dan snapt iedereen dat je misschien geforceerd doet en geeft het 'ruimte' in zo'n ingewikkelde situatie.