Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze niet zo zijn als ikzelf... En er is niks mis met een scooter maar wel met het feit dat je daarmee op het schoolplein gaat staan. Die kan je toch ook even parkeren? En met een sigaret op school staan vind ik echt vreselijk! En ook ik probeer mijn kind te leren dat uiterlijk niets over innerlijk zegt maar dit is gedrag wat ik niet normaal vind en ik kan er ook niet mee zitten als mijn dochter dat ook zo ziet.
ja helemaal mee eens. Wel typisch trouwens dat de reacties hier precies passen bij het beeld wat ik van iedereen heb hier .
Uiterlijk zegt vaak wel wat over innerlijk, ik vind dat altijd zo'n onzinnige uitspraak, je moet je er alleen niet blind op staren. Ik zal mijn kind gewild of ongewild meegeven hoe ik over dingen denk en wat mijn referentiekader is. Alleen kinderen zien de rokende mama's op scooters vaak niet eens als asociaal(sterker nog, ze zien ze waarschijnlijk niet eens) dus vind ik het persoonlijk onnodig om mijn kind op te zadelen met iets waar hij helemaal niet mee bezig is. Ik vind het vooral belangrijk om mijn kind te leren dat het altijd goed is om de persoon achter het plaatje te leren kennen, om dan het plaatje alvast voor mijn zoon in te kleuren, zou ik persoonlijk zonde vinden.
Hier kan ik ook nog een hele grote lijst van maken, ben het helemaal met je eens En misschien vinden de moeders met scooters en sigaretje ons ook rare moeders...
Prima als je dit zo wilt leren, persoonlijk ben ik van mening dat je niet altijd iedereen hoeft te kennen. Er zijn zat mensen die je gewoon in hun waarde kunt laten zonder er 1 woord mee te wisselen. Het lijkt me meer dan duidelijk voor de mensen die mij kennen dat dit soort moeders en ik geen raakvlak zullen hebben dus zal ik ze vriendelijk gedag zeggen en doorlopen. Wat ik in werkelijkheid denk als ik er voorbij loop doet er dan niet toe. Daar heeft niemand wat aan op dat moment. Als mijn dochter er niet naar omkijkt zal ik mijn mening ook niet ventileren maar als zij zal zeggen dat ze het stoer vind of iets in die strekking zal ik haar wel mijn mening geven. Ik probeer haar geen meningen op te leggen maar wij zijn gewoon heel anders en staan ook anders in het leven. Ik denk dat ze dit zelf ook zal zien en zo niet dan help ik haar een handje.
ik denk zelfs dat het niet nodig zal zijn. Mijn moeder heeft mij ook nooit zoiets letterlijk vertelt, maar toch zie en weet je dat.
Ik zeg toch ook niet dat ik het belangrijk vind om iedereen te leren kennen. Alleen wanneer je zo'n duidelijke mening hebt over een bepaalde persoon/groepering, dan vind ik het wel belangrijk om de persoon te leren kennen, om er vaak achter te komen dat het beeld dat je van sommige mensen hebt, helemaal niet klopt. Ik zal nooit zeggen dat ik die mensen asociaal vind, als mijn zoon ze stoer zou vinden. Dat zou voor mij namelijk betekenen dat ik bewust de ontdekkingsruimte van mijn kind kleiner maak, door zo'n bewuste stempel op een bepaalde groep te leggen, puur omdat ik dat vind. Maargoed, daarin verschillen we blijkbaar van mening, dat mag.
ik vind het sowieso aso om OP het schoolplein met een scooter te staan EN daar te roken, dat is gewoon ook asociaal, hoe je er verder ook uitziet!
Nee je bent zeker niet de enigste. Ik rook zelf, maar zo'n voorbeeld geef ik dus niet aan mijn kind! Ik rook niet waar hij bij is en zeker niet op zo'n aso manier.
Zoals ik al zei, het gaat niet om de mensen maar om het gedrag van de mensen. Dat vind ik asociaal en dat mag mijn dochter best weten hoor. Als zij hier anders over denkt vind ik het prima maar dat lijkt me sterk. En anders hoort ze het snel genoeg, in Dordrecht hebben ze namelijk ook vaak nog zo'n heerlijk Dordts accent erbij wat het echt afmaakt.
mwah, als je die twee dingen combineert op een schoolplein dan vind ik dat best aso gedrag. Er is niks mis met een scooter. Met roken ook niet. Maar die twee dingen horen niet op een schoolplein. Vind ik
Hier nog een aso rokende mama op een scooter. Wat een voorbeeldige engeltjes zitten hier verder allemaal op het forum zeg!
Ik denk dat roken er eerder was dan de scooter dus gok ik op het moment dat de scooter werd uitgevonden. En voorbeeldig is een beetje overdreven maar ik ben wel als laatste een aso.
waarom vind je het nodig om met je scooter op het schoolplein te gaan staan en daar te staan roken?? Jij wilt toch roken. De kindjes die uit de school komen willen we niet van dat ze roken. Waarom rook jij dan op het schoolplein? Doe dat lekker thuis voor je vertrekt. Of rook weer als je thuis bent. Nogmaals, waarom moet dat op een schoolplein? Dat jij je op een scooter verplaatst moet je zelf weten maar waarom moet dat ding mee het schoolplein op en wordt die niet ff buiten de poort geparkeerd. Ik ben geen voorbeeldig engeltje maar heb wel grenzen. Roken op een schoolplein vind ik te ver gaan. Zeker als je dat op een scooter doet, we zijn moeders, geen pubers.