Rare mama's

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

whahaha

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    :D

maar ik weet niet waar jullie wonen maar hier mogen de ouders niet eens op het schoolplein komen...buiten het hek word er op de kinderen gewacht.

maar hier een rokende moeder met scooter + tattoo's en piercings op crocs + brabants accent...dan ben ik echt aso!

3. MissT

MissT Niet meer actief

Wil niet meteen zeggen dat het aso's zijn, maar vind wel als je je kindje op gaat halen je er wel een beetje verzorgd uit kan zien.
    En dan dat roken op het schoolplein... mmm vind ik nogal apart... zou ik iig nooit doen zoiets.

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Oh ik ben een moeder dan moet ik me maar ineens als een oud wijf gaan gedragen sorry hoor, wat zijn sommigen hier truttig sorry dat ik het zeg. En ik heb nog niet eens een kindje op school, maar rook soms wel en rij scooter dus ik zeg niet dat ik dat zal doen, maar om die andere moeders dan meteen raar te gaan noemen....Soms lijkt het gewoon alsof iedereen hier iets wat een beetje anders is raar vind en zelf nooit wat fout doen. En maar anderen veroordelen. Ieder huisje heeft zn kruisje en wie zegt van niet die liegt!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Ik heb tegenover een schooltje gewoond en daar waren af en toe moeder bij, pfff. Dan parkeerden ze hun auto voor je oprit (parkeerplaats zat, maar dan moesten ze 20 stappen meer zetten en daar word je moe van). Vervolgens kon ik mijn auto er niet meer uitrijden en als je dan op een normale manier vroeg of ze hun auto weg konden halen, gelijk schelden, middelvingers omhoog etc. En dan denk je, 5 minuten parkeren, welnee, zo'n auto stond er gerust 20 minuten tot een half uur, sommige moeders zetten hun auto zelfs OP je oprit.
    Lekker voorbeeld, zo'n scheldende moeder.
    Waar ik me qua uiterlijk meer over verbaasde was hoe sommige meisjes naar school gingen. Sommige zagen er zo sletterig uit en waren hoogstens 12 jaar oud. Eentje kwam onder de make-up naar school, haar vol haarlak, grote sieraden, een zwart leren rokje, netkousen en rode lakpumps. Tja, helaas denkt niet iederen 'ach, ze heeft vast een heel mooi innerlijk', zo'n meisje zal toch door sommige mannen en veel jongens anders bekeken worden, wat ook gevolgen heeft voor de manier waarop ze haar zullen benaderen.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tja en zo komen ook al die AMK meldingen de wereld in, omdat het bij de ene moeder niet in het straatje past ;)

Ik vind dat iedereen zelf moeten doen en laten wat ze willen.
    Ik rook niet en drink niet.
    Ik hoop dat mijn kinderen mij hierin zullen volgen, maar helaas hebben vrienden op dat moment ook veel invloed op ze als ze ouder zijn.
    Maar ik heb liever, als ze nodig moeten roken of sex hebben, dat dat wel veilig gebeurd thuis en niet in een steegje of bosjes.

Overigens erger ik me wel aan roken op het schoolplein.
    Maar dat komt omdat er een kinderdagverblijf aan grenst en al die peukjes daarheen waaien en dat vind ik smerig, net zoals hondenpoep en je hond uitluiten waar ook kinderen spelen.
    Haal t dan weg met een zakje!

7. tulip

tulip Niet meer actief

oke, mag jij truttig vinden. Ik heb niks tegen scooters op zich, heb er zelf ook een heerlijke tijd meegehad, maar vind het echt iets voor jongeren van 16,17,18 jaar ofzo en oudere mensen.

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    weet je waar ik nou kotsmisselijk van word...moeders die er perfect uitzien haren-kleding-make-up...maar dochter of zoonlief heeft kleding aan wat 2 maten te klein is.
    dat vind ik nou aso.

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Mensen die écht asociaal zijn, staan er niet bij stil dat ze ook daadwerkelijk zo zijn..De hele discussie hier heeft te maken met jouw eigen waarden en normen en dat die anders zijn dan de waarden en normen van anderen, maakt anderen niet direct asociaal..

Ik kan me niet zo druk maken over roken op het schoolplein..Kinderen worden overal geconfronteerd met rokende mensen..aan mij de taak, als mamma zijnde, om mijn dochter de waarden en normen mee te geven die ik waardeer, waardoor zij zélf uiteindelijk de (hopenlijk) juiste keuzes kan maken..Wat dat betreft heb ik veel meer moeite met scheldende mamma's en schreeuwende mamma's..

10. MissT

MissT Niet meer actief

Ja dat vind ik ook!
    Ik vind gewoon dat ouders én kind goed verzorgd moeten.
    En daarin heb je natuurlijk je eigen stijl. Wat ik bedoel is;

- Haren schoon én gekamt
    - Tanden gepoetst
    - Schone kleren

En daarmee kom je al een heel eind. Of je nu op Crocs of op hoge pumps loopt, dat maakt allemaal niets uit.

11. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    En al die Gooische Vespaatjes dan?.. Of is dat weer anders..en ligt het toch echt aan het type scooter of je aso bent ja of nee..Misschien hebben mensen een scooter omdat ze een auto niet kunnen betalen? Omdat ze alleenstaand zijn? Zoals mijn moeder had toen ik nog jonger was..

12. tulip

tulip Niet meer actief

nee hoor dat is bij mij niet anders, voordat je mij als gooische ziet, want dat is echt niet zo. Er bestaat toch ook zoiets als een fiets of een bus??;)

13. tulip

tulip Niet meer actief

daar ben ik het helemaal mee eens, en daarnaast ik heb ze allebei hoor crocs en pumps.;)

14. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Klopt..maar dan nog..(en dan kom je weer op het punt van 'het kennen van het verhaal achter de mensen waar je over oordeelt')

Een paar punten: mijn moeder heeft reuma; fietsen (dagelijks lange afstanden met 2 kinderen was geen optie), alleenstaand, zonder diploma's (wat een auto te duur maakte aan verzekeringen / benzine enz..) bleef de scooter dus even over..Dan ben je toch niet direct asociaal omdat je je kinderen eens met de scooter naar school brengt? Of omdat je niet oud óf jong genoeg bent om op een scooter te kunnen rijden..(volgens jou)..beetje vreemd..

Maar even om mijn eigen interpretatie te checken..als je dus een Gooische vrouw bent en je brengt je kind op een 'hippe' Gooische vespa naar school, ben je dus ook aso...?? (terwijl mijn beeld van Gooische vrouw toch redelijk ver van aso af staat..)

15. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hier een ''gooische'' vespa - opel corsa + fiets :D
    enne die crocs...ze lopen gewoon lekker :)

16. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb trouwens niet gezegd dat rijden op een scooter aso is, maar ik vind het voor bepaalde groepen, die ik eerder al genoend heb en dat geldt ook voor de gooische vespa's.
    In een veel eerder bericht had ik het ook al over medische oorzaken, maar goed die laat ik dus buiten beschouwing, want dan is het geen keuze.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Helemaal mee eens!
    Al moet ik toegeven dat ik soms wel eens schreeuw.
    Overigens heb ik in een wijk gewoond waar schelden heel normaal was TEGEN een kind...nou pfff vreselijk!

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

beetje druk maken om een ander zn uiterlijk.. of iemand wel of nie aso is met of zonder scooter.. jemig.. waar gaat het over ;)
    Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak, laat iedereen toch lekker voor wat ze zijn!!

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Volgens mij ging het topic helemaal niet over scooter wel of niet asociaal,Roken op het schoolplein is niet nodig, dat kun je ook thuis denk ik dan.

Die jassen bomberjacks of zoiets vind ik ook niet asociaal maar de manier waarop mensen naar je kijken,(en dan ja de ik maak je dood uitstraling vind ik asociaal) hoe ze met hun kinderen omgaan, schelden, schreeuwen op straat tegen het kind, dat vind ik met recht asociaal!

En daar ging dit topic volgens mij over, maar ik kan het mis hebben...

Er word nu gewoon olie op het vuur gegooid, plus zelfs hier heb ik in de tijd dat ik hier ben uitgevonden dat het altijd dezelfde forumers zijn die "Meelopen" met anderen om het maar zo te zeggen.

Maarja daar ga ik verder niet op in want daar gaat het topic niet over.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    :$ :$ :$

Gelukkig ben je wel heel erg lief, das dan weer een voordeel. ;)

Deel Deze Pagina