Rare mama's

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en ooit eens gepraat met ze??
    Misschien scheen de zon in hun ogen, keken ze daarom moeilijk en waren ze al de hele dag op pad, dus deden ze daarom een sigaretje..

En hebben ze geen geld voor een auto, niet overal rijd een bus(nee echt niet) en dan moeten ze maar fietsen?? je mag geenn scooter als je boven de 20 bent en onder de 50?? wat is dat voor redenatie..

tjemig. Nou dan ben ik waarschijnlijk een aso mama, want ik zou rustig in mijn huisbroek met crocs en haar op half 7 mijn kids op gaan halen als ik dat toevallig aan hebt.. en als ik me niet lekker voel, in gedachten ben, of de zon schijnt in mijn ogen of ik word aangekeken door een opgetute mama van wat moet je hier.. tja dan kijk ik misschien ook wel super sjacharijnig.
    ok ik heb dan geen scooter, maar wel oude auto's, soms een grote amerikaan en rook niet..
    maar ik ben wel mezelf en ga me voor de buitenwereld niet anders voordoen als dat ik ben en ik hop dat ik mijn kinderen kan leren dat je eerst met iemand moet praten om echt een oordeel te kunnen geven.

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wauw.... ik zie t hele probleem niet

omdat zij er anders uitzien
    evt ander gedrag.... we zijn niet t zelfde

als ik me ronduit kl*te voel ga ik me ook niet in de makeup plamuren mn haar uitgebreid fhonen en hakken aan
    ( ik rook niet en heb geen scooter en al geen bomberjack)

maar blijkbaar wordt dat wel verwacht

dan kunnen we net zo goed zeggen dat ik me helemaal wezenloos moet irriteren aan van die fotomodel mamas, met kids gemodeleerd maar vervolgens mogen de kids niet vuil worden of mama teveel werk bezorgen

shoot me

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik vraag me ook af wat er mis is met een scooter. Zowel mijn man als ik hebben een scooter en geen auto. Een stuk goedkoper en veel beter voor het milieu. Zijn wij dan ook aso? Roken doe ik dan weer niet, maar mijn man wel....
    Maar wie weet koop ik wel een auto tegen de tijd dat Thirza naar school gaat, want anders moet ik straks 5 minuten fietsen met haar;):D

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wat zijn jullie allemaal rare mama's zeg...;);)

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

De topic titel vind ik RAAR!! Wie beslist per definitie wat raar is en normaal!!! Wat is eigenlijk normaal en wie beslist dit!!!

Een hoop vragen waar niemand antwoord op kan geven, het is de kunst om de schoonheid van iemand te zien en elkaar in de waarde te laten zoals iemand is op zijn manier...
    Als men daar als een mee zou beginnen zou er een hoop minder trammelant zijn...
    Mensen denken altijd in hokjes ;)

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

Dat heb je goed verwoord....

Ach ja, mensen oordelen zo snel tegenwoordig, zou bijna bang worden om over 'n aantal jaar m'n dochter van school te halen:p

7. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Nee, je bent ZEKER niet de enige die dat verschrikkelijk vindt ;). Ik vind het ook altijd zonde van die kindjes. Die zullen vaak net zo eindigen :S...

Aan de rook-discussie begin ik maar helemaal niet... Ik kan daar bijna geen genuanceerde mening over uiten, zo aso/egoistisch/vies/etc vind ik dat... Zo, en verder maak ik er geen woorden aan vuil ;)

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Brommer is nog vuiler dan vrachtwagen - Binnenland - VK
    Ik vind mensen met een scooter niet per definitie aso (al zie ik wel veel aso's met een scooter ;)). Maar wat je zegt over milieuvriendelijkheid klopt niet... Scooters zijn juist ontzettend vervuilend!

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

Hier kan ik zooooooo kwaad van worden he? dus als de ouders voor jullie er aso uitzien wil dat zeggen dat ze geen manieren hebben??

voor jullie zien ze er misschien aso uit, maar misschien leren ze de kinderen wel normens en waardes, je kent ze nog niet eens??? waar haal je dan 't lef vandaan om zo'n oordeel te vellen? mensen die sowieso al bevooroordeelt zijn nou daar KOTS ik van!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Och here ik ben ook een rare.
    Ik rook niet, rijdt geen scooter, maar kan behoorlijk chago kijken. Tsjah, zo kijk ik nou eenmaal heel vaak. En ik loop ook wel eens in een bomberjack! Als ik in de winter naar de paarden ga. Dan ga ik echt niet mijn nette wollen jas er bij pakken.

Wat een vooroordelen. Ik vind mensen die andere mensen zo beoordelen maar raar.
    Dat roken vind ik trouwens sowieso vies en stom, maar daar hoef je echt geen bomberjack voor aan te hebben hoor.

Of is dit topic bedoelt om jezelf even op te hemelen en je goed te laten voelen?

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou vind ik over iemand oordelen sowieso niet iets waarvan ik denk, leuk joh! Ben meer het type van leven en laten leven en eerlijk gezegd boeit het me echt totáál niet hoe iemand zijn leven wenst in te vullen, heb het druk zat met de mijne. Maar wat me opviel aan dit topic en wat ik dus best grappig vind is dat ik sommige namen voorbij zie komen die ik ook weleens in (de dan door de modjes nog niet gesloten)topics over geloof tegenkom. Dat zijn degene die het hardst schreeuwen over hoe belangrijk hun geloof voor ze is, en hoe serieus ze dat allemaal nemen en ooh wee als je daar iets verkeerds over roept.

Vervolgens zie ik ze in dit topic zo ordinair oordelen over anderen dat ik het echt niet even kan laten om me af te vragen of 'gij zult niet oordelen' nou wel of niet zo in de Bijbel staat beschreven. Nogmaals, gewoon iets wat mij even opviel, niets belangrijks verder.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Grappig Jessy, dat viel mij dus ook al op. Heel typerend.
    Had ook niet anders verwacht trouwens.

13. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Echt weer zo'n discussie waar geen einde aan komt ;)

Zag de titel staan en dacht huh rare mama's :( Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ! Anders zou het wel erg saai worden. Ben het er mee eens dat het niet netjes staat om op het schoolplein te staan roken maar om iemand dan gelijk raar te noemen vind ik een beetje te ver gaan .. Verder moet ieder voor zich weten hoe ze eruit willen zien ;) Ieder zijn eigen smaak en hoe iemand eruit ziet wilt helemaal niets zeggen over de persoonlijkheid ! En waarom zouden mama's niet op scooters mogen rijden ? Dat vind ik ook weer zo'n raar punt moet je maar de fiets of de bus nemen :( Laat ieder gewoon lekker in zijn waarde en staat je iets niet aan aan iemand dan kijk je toch niet ! Kan je je er ook niet aan ergeren ;)

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    gelukkig maar :p ik heb namelijk knalrood haar, (nouja, fluoroze en zwart) draag soms hippiekleren en heb een tattoo op mn been, onderrug en schouder :p

15. tulip

tulip Niet meer actief

er staat nergens iets over niet mogen. Je leest ook wat je wil lezen..... Ik vind het gewoon raar, dat mag ik toch vinden.

@all, ik lees dat het verkeerd is om een oordeel over iemand te vellen en dat wij ons voordoen alsof we perfect zijn. Ik denk dat het laatste juist geld voor degenen die zeggen nooit een oordeel over iemand te vellen. Dat lijkt mij echt onzin, iedereen loopt toch wel eens over het terras of in de stad en ziet dan iets waarvan hij denkt: tja??? Ik denk dat het gewoon iets menselijks is.

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #76 zilvervosje, 20 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
    Whoeps... Ik moet volgens mij mijn topic even verduidelijken. Ten eerste, ik heb zelf crocs, rock t-shirts en een afgetrapte fiets. Ik heb echt geen mantelpakje of dure jeep (niet eens een rijbewijs) en aangezien ons kindje de overtreffende trap van een huilbaby was heb ik ook heus de verkeerde kant van vooroordelen gevoeld. Jullie hebben gelijk, levensstijl en vervoermiddel zijn een persoonlijke keuze. Maar of je nou een vespa, hummer, scooter of afgetrapte fiets rijdt, volgens mij is het sowieso niet voor op het schoolplein. En mama's die hun peuken daar uittrappen en voor dampend voorbeeld spelen vind ik ook aso. En die blik van 'moet je dood' (was niet persoonlijk, ik ken ze niet eens) vind ik ook aso. Dat nodigt niet echt uit tot verdere kennismaking. Ik vind het nogal naar om als vrouw met vooroordelen bestempeld te worden. Ik ga met iedereen die aardig is om, professoren en kampers, blank en zwart (en nee, dan overdrijf ik niet, ik heb ze letterlijk in mijn vriendenkring). Het had wat mij betreft net zo goed over vrouwen met een vespa en sigaartjes kunnen gaan, maar in zo'n wijk wonen we niet.

maar goed, mijn punt was dus dat ik er van schrok dat moeders van jonge kinderen zo weinig erg houden in wat ze als voorbeeld geven... vooral die agressieve blik. Ik kan dat moeilijk begrijpen. het topic heet trouwens rare mama's omdat ik het geen aso mamas wilde noemen om rellen te voorkomen. Tja...

17. danip

danip Niet meer actief

Maar dat iemand zegt dat het geloof belangrijk voor ze is verklaart ze nog niet heilig toch? Betekend niet dat zij nooit wat verkeerd (mogen) doen. Iedereen maakt fouten. Vind het pas vervelend worden als ze daar zelf niet van op de hoogte zijn, dat zij ook niet perfect zijn.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #78 LuckyMommy, 20 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
    Ik snap wel wat je bedoelt, en ik vind je geen voordelen hebben moet ik zeggen.
    En dat heeft met scooters ,piercings ,crocs niks te maken die worden er gewoon bij gehaald omdat het TOEVALLIG mama's op scooters waren.

Beetje water bij de wijn mensen want volgens mij bedoelde TS de helft niet van wat julie denken!

*Edit: En nee ik ben geen truttig geval, ik heb zelf een scooter, crocs,piercings ik mis alleen de jas nog.

19. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch

:D:):):p

ik wil nog 1 ding toevoegen...

leven en laten leven!

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Tuurlijk mag je dat vinden, Ik vind het alleen er vreemd dat je een vervoersmiddel aan een bepaalde leeftijd plakt en dat het anders niet " hoort" zeg maar. Vooral ook omdat je vind dat een moeder dan beter met de bus of fiets kan gaan? Ik vind als iemand een bepaald soort vervoersmiddel kan betalen want zijn/haar leven makkelijker maakt, want op een scooter rijden is in mijn ogen makkelijker als fietsen, dan is het toch logisch dat degene daar gebruik van maakt.
    en omdat het dan niet " hoort" zou diegene dan zijn/haar vrijheid van gan en staan waar die wil op welk moment moeten opgeven en met de bus gaan.Dat snap ik gewoonweg niet?

(ik had trouwens ook neer kunnen zetten het word raar gevonden om scooter te rijden boven de 20 en onder de 50, ik bedoel er hetzelfde mee.. )

Deel Deze Pagina