Rare mama's

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het zelf ook wel aso zoals het in de beginpost van ts beschreven werd... maarja ieder zn ding he.... gelukkig zit mijn dochter niet op zo'n school!

2. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    lekker hokjesstopwerk weer!

Ik krijg altijd van die blikken van 'ach wat zielig, die heeft nu al een kind (ben 25..)
    Of 'een moeder met dreadlocks, die zal wel niet voor dat kind kunnen zorgen'..

Ach,.. en dan zal het wel een oppaskindje zijn..
    gewoon doodleuk een cassiere die aan me vroeg: 'is dat je oppaskind?'
    :x

ach.. dus ik 'hoor' kennelijk ook geen moeder te zijn.

Ik vind het raar dat mensen beoordeeld worden op hun uiterlijk..

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja en dat is ook weer iets waar verschil in zit. Welke normen en waarden heeft iemand, wat vind iemand normaal en wat vind de buurvouw normaal.

Ik ken hier scholen waar gewoonweg geen andere plek is om te wachten als op het schoolplein, ja op straat waar auto's rijden.. lijkt me geen goed plan;).
    Dus dan is het weer niet vreemd dat je op je scooter zit te wachten op het schoolplein.
    En roken, tja je mag tegenwoordig nergens meer roken, dus waar moet men het dan doen juist op straat . Dit is een gevolg van de regeltjes.

Goed kwaad kijken is iets dat kan er zo uitzien, misschien kijkt ze wel zo uit onzekerheid?

Dus nee ik vind nog steeds dat je op basis hiervan niet kan oordelen of het wel of geen goed voorbeeld is voor kindjes.
    Roken is natuurlijk geen goed voorbeeld,maar dat zien ze toch overal.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb alvast op mijn lijstje gezet voor als mijn kindje straks naar de crèche of school gaat
    - niet chagrijnig kijken
    - niet op een scooter gaan
    - kleren aantrekken waar je de show mee steelt
    - haren netjes kammen
    - mooie schoentjes aan
    - niet roken als kinderen het zien
    - geen mobieltje aan mn oor
    - als de school in straat verder op is, mag ik mn kindje ook niet met de auto ophalen ( ook niet als ik meteen daarna met mn kind weg moet met de auto en geen tijd heb die eerst weer thuis te gaan halen )

dan word ik geen rare mama :p

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ow dan gaat dit nog leuk worden want ik ben 22,, en heb soms ingevlochten dreadlocks,,,:p

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hè wat een kinderachtige reacties weer.
    Ik begrijp wel dat het er aso uitziet. vind het er zelf ook aso uitzien.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik hou er ook niet van als moeders op het schoolplein roken...maar vind ze daarom niet per definitie raar

8. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

haha ja dan kijk je wel raar,
    ik ben ook niet zo'n gewone mama
    maar wat jij bedoeld nee daar hoor ik ook
    niet bij, maar ken wel van zulkse haha

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik denk dat TS het over het totaalplaatje heeft.
    Uiteraard is roken eigenlijk niet slim op een schoolplein,we willen onze kinderen tenslotte het goede voorbeeld geven. En scooters vind ik ook niet op een schoolplein horen,zet die dan even achter het hek of waar dan ook. En een bomberjack staat naar mij mening sowieso aso;).
    De combinatie van al deze dingen vond TS er aso uitzien en dat kan ik goed begrijpen.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Nou, gelukkig maar... Is dit topic toch nog ergens goed voor. ;-p Dan hoor je in ieder geval niet bij het groepje rare hangmama's bij deze school.

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat bedoel ik :D

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :D

ja sommige mensen leren snel hè!

13. 078mama

078mama Niet meer actief

In mijn omgeving kan ik me echt niet voorstellen dat iemand een kind van school gaat halen in een thuishangpak of op crocs. Ik kan er niks aan doen maar moet er echt om lachen als ik die voorbeelden allemaal lees. Niet dat ik het direct aso vind hoor maar meer omdat het allemaal zo ver van mijn bed is.

Ik kom er eerlijk voor uit dat ik wel heel snel iemand of iets aso vind. Dat wil niet zeggen dat ik perfect ben maar het is wel gewoon zo. Dit soort voorbeelden vind ik dus ook echt vreselijk!

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Duurt nog wel even voordat je dochter op school zit,dus tegen die tijd kan het allemaal anders zijn.

Ontopic...Misschien idd een vreemde titel,maar snap wel wat je bedoeld TS.
    Ik ben geen rare moeder verder,heb wel mijn streken en eigennaardigheden natuurlijk.Ik kijk trouwens ook altijd boos krijg ik te horen.Dus misschien was het van die moeders ook helemaal niet zo bedoeld.Maar kan het niet zo zijn dat jij ge-irriteerd keek naar die vrouwen,en dat zij daarom zo keken?Uiterlijk zegt natuurlijk niet altijd iets over het karakter.

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen zich zo druk maken dat ts iets aso noemt. Ik vind ook snel iets aso denk. Ik ben gewoon iemand die niet graag opvalt. Bij vrienden enz. is dat natuurlijk anders, maar op straat ben ik niet iemand die snel in the picture staat. Ik snap ook niet hoe je op crocs over straat kunt of net zoals gistermiddag in de stad in een soort pyamabroek. natuurlijk zijn er altijd uitzonderingsgevallen waardoor mensen ongewild zo lopen (medische oorzaak of zo) maar je maakt mij niet wijs dat al die mensen die ik tegenkom een medische oorzaak hebben;)
    Ik snap het plaatje dat ts schetst dus helemaal. En ik mag dat toch ook vinden??? Ik vind het heerlijk om zomaar te oordelen.

16. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    whoehahhahhaa....die foto!! dies van little britain..toch? hahahaha geweldig type die meid...(sorry ff off-topic)

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja, weet ik niet. Ik zat in de auto met mijn vriend, dus weet niet of ze me zagen, maar ik keurde de peukjes, scooters en hun houding wel.... Geen idee welke uitdrukking ik had. Kan wel hoor, dat ze me zagen kijken of in de lach zagen schieten. Ook niet echt aardig, natuurlijk. Maar hun houding was al zo voor ze me konden zien.

Tja ieder zijn meug, maar ik was die ochtend wel erg blij met ons biologisch, antroposofisch en vegetarisch kdv... Ook niet ieder zijn meug. ;)

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Volgens mij wel meer mensen ;)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Nou Aso is inderdaad vaak niet eens hoe men er uit ziet.

Vandaag een voorbeeld:

Mijn hond los in een losloop gebied. Ik krijg commentaar van een man en vrouw ( rond de 60 jaar, bekakt uiterlijk) Doe je hond vast.
    Ik leg netjes uit dat hij gewoon los mag en dat er juist zulke gebieden zijn aangewezen door de gemeente.

Zegt de bekakte vrouw ( waar mijn kinderen dus bij zijn in de fietskar)

Fiets door trut :(:$;)

Ik heb maar niks gezegd, kan er bijna om lachen. Wat een gedrag :p

Maar ik rook niet, had ze erbij moeten zeggen, :D

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Goh op zich vind ik zo'n mensen zeker niet meteen aso, maar op het schoolplein...tja, ik vind het persoonlijk not done.
    Toch zeker niet als ze het plein vervuilen met rommel van hun scooter en/of sigarettenpeuken.
    Dat is natuurlijk nergens leuk, maar op een schoolplein/aan de schoolpoort zou ik het al helemaal niet kunnen appreciëren!

Deel Deze Pagina