Hallo Allemaal Ik ben Maaike en zojuist gestopt met pil om over 2 a 3 maanden Te gaan voor onze 2de wonder. Maar sinds verleden maand wat rare klachten en wil graag weten wat jullie er van vinden of misschien bekend voorkomt? Verleden maand ( dus nog tijdens pilgebruik) keurig netjes in stopweek ongesteld. Echter merkte ik dag 2 dat zodra ik ontlasting had gehad en met afvegen veel helder rood bloed mee kwam. Achteraf gezien was me dit vaker opgevallen maar nooit "zoveel" De ongesteldheid werd heftiger dan normaal , ivm vakantie eerder begonnen met pil. Geen probleem meer gehad en ook geen bloed na de ontlasting. Sinds deze maand dus gestopt met de pil. Ongesteld word nu pittig. ( iedergeval meer dan ik gewend ben. Verleden keer zonder pil 3 a 4 dagen ongesteld. Maar nu dus dag 7. Opzich geen probleem. Lichaam moet misschien even meer ontpillen dan vorige keer. Maar ook nu weer na aantal keer ontlasting te hebben gehad aardig wat helder bloed met afvegen bij me anus. Ontlasting is niet harder dan normaal, heb geen last ervan. Met aambeien niet bekent. Op/in ontlasting lijkt geen bloed te zitten. Is iemand hier bekent mee? Wat zouden jullie doen? Veel liefs maaike
Als je bloed bij je ontlasting hebt altijd naar de huisarts gaan! Je kan niet altijd met het blote oog zien of er bloed in de ontlasting zit. Het kan een hele simpele rede hebben maar ook een veel mindere leuke rede dus zou vandaag nog bellen voor een afspraak met je ha. Waarschijnlijk zal hij zo wie zo een ontlastingonderzoek willen doen en bloed prikken.
Maar het is toch gek dat het alleen gebeurd tijdens menstruatie?? Daarna gewoon niks.! Dat vind ik zo gek ... Ga daardoor zo twijfelen of ik geen spoken zie
Inderdaad even naar de huisarts gaan. Misschien zit er een fisteltje o.i.d. Dat zou verklaren dat wanneer je ongesteld bent er bloed mee komt via de anus. Als je niet menstrueert komt er dus ook geen bloed mee. Als het inderdaad alleen maar is tijdens je menstruatie dan zal het niet iets zijn vanuit je darmen, maar door een fistelvorming zou het bloed er dan dus wel daar ook uit kunnen komen. Ik zeg niet dat het dit is hoor, maar dit zou een verklaring kunnen zijn.
Mhh denk toch spoken te zien. Net met opzet tampon ingedaan en naar toilt gegaan voor ontlasting.. Geen bloed via achterkant! Menstruatie word zo te merken nu ook minder. Dus hou het in de gaten volgende maand. Bedankt voor jullie reactie! Uiteraad zijn reacties nog wel welkom
misschien raar hoor, maar zou je het bloedverlies uit je vagina niet gewoon mee vegen naar achter zeg maar?! Tenminste, als ik ongesteld ben, en geen tampon, dan heb ik altijd bloed op papiertje. En met tampon niet zeg maar dus ik veeg het gewoon mee maar wel goed opletten, bloed bij ontlasting zou ik wel naar de huisarts gaan!
Ik blijf erbij dat als je twijfelt dat je beter naar de ha kan gaan. Het is een kleine moeite en dan weet je waar je aan toe bent. Als je denkt bloed bij je ontlasting te hebben moet je daar geen risico mee nemen. Zoals gezegd kan het iets onschuldigs zijn maar het kan ook ontsteking in je darm zijn waar je weinig van merkt verder. Ben zelf darmpatiënt en heb er in het begin stadium ook niet veel van gemerkt. Maar heb wel een chronische darmontsteking. Zeker even naar laten kijken dus!
Neehoor dat is niet raar, dacht hetzelfde namelijk ook altijd. Gister echt puur alleen wezen deppen op die plek vandaar dat ik zo goed als zkkr was dat het niet via voorkant kwam zeg maar. Maar ivm toch lichte twijfel schone tampon in gedaan en toen dus niks. Maar hou het gewoon in de gaten. Als volgende maand toch zo blijkt te zijn maar even naar dokter.
Begrijp u reactie zeker, maar ga liever niet voor niks naar huisarts. Kijk het t/m volgende menstruatie aan. Bij twijfel dan toch naar huisarts. Zal sowieso even tegen die tijd in dit bericht even antwoorden hoe het gaat. Erg lief die reacties allemaal ! Bedankt !
Precies wat ik inderdaad al schreef! Fistelvorming. En een tampon kan precies voor dat gaatje zitten waardoor het bloed er niet doorgaat naar achteren. Ik zeg ook, gewoon even naar de huisarts gaan.