wanneer gemeenschap voor eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amy82, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    #1 Amy82, 17 jul 2011
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
    Hoi,

even een aparte vraag :D
    vrijdag ga ik mijn mirena laten verwijderen, 2 maanden eerder dan verwacht :) wij hebben al een zoontje, en zou eigenlijk heel graag een meisje willen. Ze zeggen toch wel eens dat meisjeszaadjes langer overleven in de bm? :D als ik nou op vrijdag mijn eisprong heb (heb namelijk regelmatige cyclus van 28 dagen), op welke dag kan ik dan het beste gemeenschap hebben?

Ik hoef echt niet de 1e keer meteen zwanger te zijn, we gaan een week na mijn NOD op vakantie, en ik hoef niet kotsmisselijk te zijn dan... en als het niet raak is, gaan we kijken of we een Italiaantje kunnen maken :D

alvast bedankt!

oja even voor de duidelijkheid, met een jongetje zullen we net zo blij zijn naturlijk. Heb verder voor mijn zwangerschap van mijn zoontje 3 keer een mk gehad, dus weet dat zwschappen niet te plannen zijn..

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    oei das moeiljk zeggen want ook afhankelijk van hoe lang het zaad van je man overleeft! Misschien drie dagen, twee dagen voor eisprong aan de bak?
    Veel succes!

3. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ja dat vind ik ook een lastige..
    Den idd ook wat Kimk zegt

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor zover dat advies echt klopt: het advies is om het dan voor de eisprong te klussen. Het idee:
    Vrouwlijk zaad is zwaarder (X chromosoom is groter dan een Y chromosoom), waardoor het trager is. Mannelijk zaad is lichter, en dus sneller, maar door het hoge energieverbruik ook zwakker bij aankomst. Als je na de eisprong klust, komt vrouwlijk zaad pas aan, na de mannelijke, en is het ei al bevrucht of verdwenen.
    Als je voor de eisprong klust, zijn de mannelijke zaadje deels te vroeg op de plaats van bestemming, en al kapot voordat het eitje er is. De vrouwelijke zaadjes komen mooi optijd, en hebben genoeg kracht om bij een bevruchting te winnen van de mannelijke zaadjes die er toch optijd waren ;)

maar dat is de theorie he, klinkt erg mooi, maar eerder een fabel dan feit schijnt.

Dus ik zou dan de avond voor de eisprong klussen, of woensdag en vrijdagochtend ;)

Hier klopte het wel bij nr 1 trouwens

5. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Amy82: Misschien heb je wat aan deze link: Jongen of meisje?

Veel succes en veel klusplezier! ;)

6. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden :)

Esmee, heb het artikel gelezen, misschien dat we er wel wat mee kunnen hahahaha!!

zullen dan denk ik 3 dagen voor ei klussen, dan even paar dagen niet (proberen :p) en dan maar eens afwachten. maand daarna zien we het wel ;)

7. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @Amy82: Veel succes! Ik ben benieuwd of het ook echt zo is. ;):p

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ga het onthouden over ehhh 26 weken ofzo :p

voor ons zoontje werd ik makkelijk zwanger, had om de 2 á 3 maanden een positieve test.. in mei, september en november... werd dus wel steeds snel zwanger. ben zo benieuwd hoe dat deze keer zal zijn!

9. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Ik duim voor jullie en hoop dat het snel raak mag zijn!

10. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    dankjewel :)

Deel Deze Pagina