onzeker door vloskundige

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik krijg om de 2 weken een groei echo bij mijn vloskundige ivm dysmatuur bevalling zoon.
    Dit was een eis van het zh om mij over te dragen.
    Nu was buikbaby met 28 weken 1200 gram dit vond vlos vrij groot suikertest gehad ( was niks aan de hand)
    Gisteren 32 weken echo en kleine woog 1800 ( en nog wat) en vlos maakte zich bezorgd.
    Ze zei dat 22 procent van de buikbabys nu kleinder zijn en 78 groter een minder goede groei dus!
    Eenmaal thuis gaan googlen en zie ik dat 1800 gram met 32 weken heel gemiddeld is!
    Vlos gebeld om zorgen uit te spreken maar ze blijft erbij dat het in de gaten gehouden moet blijven worden.
    Vruchtwater, lengte ect allemaal prima.
    Kleine lag totaal niet stil en vlos zei ze maakt het me heel moeilijk!
    Kan het daarom zijn dat ze misschien niet precies heeft kunnen meten?
    Ik weet dat te lichtgewicht babys ook groot worden maar weet ook als dit t geval zou zijn/worden ik terug gedragen moet worden naar zh.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bizzy,

bij 32 weken is 1800 gram prima. Het is wel belangrijk dat het kindje wel blijft groeien. Het gaat dus ook om de metingen daarvoor en de metingen daarna. En als de vk vond dat het vorige keer groot was en nu gemiddeld bv wil ze waarschijnlijk graag in de gaten houden dat deze trend zich niet doorzet en het kindje straks klein is. Dat hoeft inderdaad helemaal niet zo te zijn en voor nu zou ik me ook nog echt geen zorgen maken, maar ik snap je vk wel. Zeker ivm je voorgeschiedenis.
    En op zich mag een beweeglijk kind niet de metingen dusdanig beïnvloeden dat ze geheel verkeerd gemeten heeft. Wel goed van je in ieder geval dat je je twijfels deelt met haar.

Groetjes Brigitte

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi brigitte,

Gisteren is gebleken bij een andere echoscopiste dat onze dame 2371 gram weegt!
    3 maal gemeten ( kindje sliep) buikomtrek,hoofdomtrek, dijbeenbotje en voetje.
    Volgens deze vrouw is het onmogelijk haast dat 6 dagen terug ( nu vandaag 7) de kleine meid 1800 gram woog.
    Dan zou onze beeb in die paar dagen 500 gram zijn aangekomen!
    Volgens deze vrouw mag er een marge inzitten van 50gram zwaarder of lichter.
    Dus ben onzeker gemaakt door eigen vlos jammer genoeg.
    De meetingen en curves neem ik mee volgende week bij controle afspraak.
    Voor iemand die alleen bij vlos mag lopen met extra groeionderzoeken van ziekenhuis zouden ze veel nauwkeuriger moeten blijven lijkt me.
    Bijzonder is nu dat deze dame met 33 weken hetzelfde gewichtje blijkt te hebben als zoon bij zijn geboorte met 39.2.
    Dit geeft mij en vriendlief wel heel veel rust!

Deel Deze Pagina