onzekerheid over zwangerschap...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kanjer, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    Goedendag,

mijn ding is dat ik niet meer weet wat ik moet geloven...

ik ben begin januari ongesteld geweest en begin februari gewoon weer. Echter werd ik dit keer ziek (dacht ik zelf) eind van mijn menstruatie (feb) begonnen de klachten: misselijkheid bij inspanning..
    vervolgens kreeg ik misselijkheid gedurende dag en als ik niks gegeten had of juist wel gegeten had.
    de koffie stond me niet aan, de laatste slok werd ik misselijk... en dus vorige week dinsdag 8-2 een clearblue test ertegenaan gegooid. deze was licht positief..
    wij de huisarts gebeld ivm de ongesteldheid..
    moest van de assistente de week erna nog maar een keer testen.
    dit kon ik zelf echter niet volhouden en we deden op 11-2 nog een test (weer clearblue)
    ook deze was positief en zelfs duidelijker dan de eerste.
    het weekend steeds meer symptomen.
    mijn borsten werden anders, mijn tepels groter. en de aders op mijn borsten zijn duidelijk zichtbaar.
    nog was ik er niet echt gerust op en ik wilde zien of de test nog duidelijker kon zijn.
    dus maandag 14-2 nog een test gedaan. weer een clearblue en deze was negatief.
    dit baarde ons echter zorgen en wij zijn woensdag 16-2 langs de huisarts geweest met ochtendurine.
    deze test was ook negatief.
    de misselijkheid is minder nu maar vanaf het moment dat de misselijkheid minder werd kreeg ik last van mijn rechterzij.
    een soort zeurende pijn niet ondraaglijk.
    mijn tepels zijn nog groot en mijn aders nog zichtbaar.
    vanavond kwam er zelfs tijdens een borstonderzoekje om te zien of er iets veranderd was, wit vocht uit mijn tepels.

ik snap er werkelijk niks meer van. ben ik wel zwanger of niet zwanger... :(
    het maakt ons erg onzeker.

nu weet ik dat mijn moeder tijdens haar zwangerschap de eerste periodes ook gewoon ongesteld werd.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Kanjer.

Ik begrijp het helemaal dat je wilt weten waar je aan toe bent.
    Ik kan dat zo ook niet zeggen.
    Bespreek het verloop van de testen met de huisarts en vraag of deze je HCG wilt laten bepalen.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina