utrogestan bij herhaalde miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liesje90, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje90

liesje90 Lid

7 nov 2016
    83
    2
    8
    Hallo meiden,

Vrijdag heb ik helaas voor de 3e keer een spontane miskraam gekregen met 6weken en 3 dagen.
    2 dagen daarvoor nog een goede echo gehad met een voorzichtig kloppend hartje.

De vorige keer is de miskraam opgewekt met cytotec en uiteindelijk alsnog een curretage. (vruchte was gestopt met 6 weken en een paar dagen.)
    en de 1e keer ook een spontane miskraam met 5 weken.

Het zwanger worden zelf is het probleem dus niet ( 3 miskramen in een half jaar)
    Alleen het zwanger blijven dus.

Nu heb ik iets gehoord over utrogestan (progesteron) tijdens de 1e 12 weken van de zwangerschap. Dit zou bij sommige meiden werken om een miskraam te voorkomen. Nu lees ik hier verschillende verhalen over. Het is niet bewezen dat het werkt, maar het is ook niet schadelijk om het wel te gebruiken.

Hebben hier meer meiden ervaring met utrogestan bij herhaalde miskramen?
    Ook heb ik gelezen dat er wel eens aspirine wordt gebruikt zonder dat er een stollingsprobleem is vastgesteld.
    Dit voor een beter doorbloeding van de placenta. Hier ook iemand ervaring mee?

Deze week voor controle bij de gynaecoloog gaan we ook bespreken wat voor onderzoeken er zullen volgen.
    Ik wil alleen liever niet wachten met weer zwanger worden, is dit een probleem?

Deel Deze Pagina