Ehm Help! Is mijn cyclus veranderd?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maaike113, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike113

    Maaike113 Lid

    24 sep 2022
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Wie kan mij helpen snap er niks van. Ik heb normaliter altijd een regelmatige cyclus 28 dagen.

    Nu werd ik dag 28 ongi met licht bloed verlies 7 dagen lang, niks geks dacht ik. Alleen nu ben ik sinds afgelopen donderdag (7 dagen later) weer ongi en nu met heftig bloed verlies. Wat kan het zijn? Na het eerste lichte bloedverlies waarvan ik dacht dat ik ongi was ben ik ovulatietesten met roze cb gaan doen ( voor het eerst) deze gaf vanaf moment 1 een smiley aan en die bleef 5 dagen lang staan, ik weet dat je niet hoort door te testen maar ik was nieuwsgierig. Daarbij had ik tot aan afgelopen donderdag toen ik dus weer ongesteld werd echt mega opgezetten borsten

    Wat is er met me aan de hand? Ik ben erg onzeker...
     
  2. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    1.935
    1.850
    113
    Vrouw
    Ben je allang gestopt met anticonceptie? En is je menstruatie normaal ook 7 dagen met licht bloed?
    Wel gek inderdaad dat de roze CB zo snel na je “menstruatie” en zolang een smiley aangaf.
     
  3. Maaike113

    Maaike113 Lid

    24 sep 2022
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

    Nu 5 maanden gestopt, normaal is mijn bloedverlies meer zoals ik nu ervaar, dat lichte herkende ik eigenlijk niet. Ik snap het echt even niet meer :(
     
  4. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    1.935
    1.850
    113
    Vrouw
    Geen bijzonderheden zoals overmatig veel stress of afvallen?
    En toevallig ook geen zwangerschapstest gedaan? Ik heb wel eens gelezen dat een ovulatietest ook positief kan zijn bij een zwangerschap. Mijn ervaring met de roze CB is dat er behoorlijk wat LH aanwezig moet zijn wil deze een smiley geven..
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat de cb een smiley gaf is niet vreemd.
    Rond je nod is je lh verhoogd, dus dat verklaart de cbtesten.
    Plus dat de roze cb eerder een smiley geeft dan je piek op andere testen is.

    Ik vermoed dat je denkt een mk te hebben gehad (ook omdat je bijv de borsten kwaaltjes benoemd) en dat zou best kunnen, maar zolang je geen hcg getest hebt kan je daar niet vanuit gaan.

    Wat ook kan is dat je eisprong pas op cd 28 kwam, bloeding is dan een eisprong bloeding geweest.
    En dan 7 dagen ns de bloeding echt ongesteld = 14 dagen na cd 28 en dan dus een cyclus van 42 dagen deze keer.
     
  6. Maaike113

    Maaike113 Lid

    24 sep 2022
    5
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb 2x een zw test gedaan, even voor mijn lichte ongi en ergens tussen beide in, 2x negatief ik gebruikte "start by ihealth"
    Het is me allemaal zo'n raadsel... En geen sprake van stress of afvallen
     
  7. Maaike113

    Maaike113 Lid

    24 sep 2022
    5
    0
    1
    Vrouw

    Hoi, wat goed dat je mijn vermoeden/angst tussen de regels door leest. Een cyclus van 42 dagen klinkt inderdaad het meest logisch maarrr heb ik nooit eerder gehad mmmmmm
     
  8. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    1.935
    1.850
    113
    Vrouw
    Ik lees je vermoeden ook, vandaar de vraag voor de zwangerschaptest. Je lichaam doet soms gekke dingen en niet overal is een verklaring voor helaas..Wanneer je stopt met anticonceptie kunnen je hormonen nog maanden tot een jaar van slag zijn..
     
  9. Maaike113

    Maaike113 Lid

    24 sep 2022
    5
    0
    1
    Vrouw
    Met de ovulatietesten begon ik trouwens cd 9, 2 dagen na dat het lichte bloed verlies was gestopt. Lieke je stelt me gerust. Bedankt
     

Deel Deze Pagina