Rare na-denk vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hahaha.. Ik denk ook na over de vreemdste dingen, maar deze had ik nog nooit bedacht.. Ik denk dat iedereen 'smaak' anders ervaart, en daardoor iedereen ook andere voorkeuren heeft..;).

En weet je, rood is niet rood, maar rood is de kleur die wij rood noemen..:(. Tis gewoon iets wat ons is aangeleerd door onze omgeving (ouders enzo). Maar wat ziet iemand die kleurenblind is..?? Of zijn hen de kleuren gewoon verkeerd aangeleerd..:D

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @waardevol Het hangt bijvoorbeeld ook af van andere factoren zoals wel/niet roken en het aantal smaakpapillen op de tong. Je hebt zogenaamde 'supertasters' met meer smaakpapillen dan de doorsnee mens en die zijn weer extra gevoelig voor bittere smaken.

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vriend "klaagt" heel vaak over pijntjes. Ik vraag me dan altijd af hoe ik dat zelf zou ervaren. Heb ik dan nooit pijn of ziet hij zelf iets snel als pijn. Snap je wat ik bedoel?

Soms ook mensen op mijn werk die dan lopen te steunen en kreunen dat ik denk, kom op zeg, zo erg is het niet.

Iedereen heeft natuurlijk een andere pijngrens. Maar dan vraag ik me wel eens af. Heb ik gewoon nooit pijn og ervaar ik het gewoon anders.

4. tulip

tulip Niet meer actief

weet je wat ik mij afvraag n.a.v. dit topic, waarom hebben jullie geen hobbies en tijd om je dit af te vragen???;):D

Nee hoor, ik kom zelf eigenlijk nooit op dat soort dingen, alleen in het heel algemeen, zoals: hoe kunnen er ineens allemaal mensen op aarde zijn en hoe weten we nu dat je geld moet betalen om dingen te kopen en dat je moet werken??? Voor het zelfde geldt zaten we gewoon allemaal onder een palmboom de hele dag. :D

5. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Tulip, ik wou iets gaan typen, maar toen ik je onderschrift zag bedacht ik me... hihi

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vraag me dit soort maffe dingen ook altijd af.. En stel me ook vaak dingen voor die een beetje maf zijn. Zoals: als je van hele grote hoogte op de aarde zou kijken en de daken van de huizen zijn zitten er allemaal van die mensjes in HUN huizen. Allemaal stenen dingen waar een stel mensen in wonen en leven. Stel je voor dat de muren doorzichtig zijn, dan zie je iedereen alles in huis doen. En van grote afstand, al die krioelende mensjes doen maar wat ze willen doen. Net een mierenhoop. In hun huizen. Over de hele wereld. Ik vind het maar raar;)
    Kan nog wel veel meer verzinnen maar stop het een beetje weg, kan mezelf helemaal gek denken haha! Verder ben ik heel normaal hoor8)

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Waarom heette een dubbeltje een dubbeltje , terwijl er maar 1 van is , en zijn je enkels , enkels.. terwijl het er 2 zijn??? :p

Oh en die smurf word paars! Denk ik :D

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar hoe kwamen ze dan bij die 360 gradenboog? Waarom heeft een gradenboog dan niet 100 graden? Of 500? Of 666 voor mijn part :)

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik denk niet dat ze die vraag nog komt beantwoorden xD

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb hier een andere uitleg voor '12' en '60' (12 uur op de klok, 60 seconden in een minuut en minuten in een uur):

Vroeger, voor de huidige jaartelling, telde men op hun vingers. Je kon op die wijze maximaal tot 12 tellen op één hand. (In je andere hand had je het voorwerp wat je wilde kopen. Of een wapen, whatever ;))

Wat ze deden, is met hun duim de kootjes van de andere vingers tellen. Daarmee kom je tot 12.

Als je verder wil tellen, gebruik je je andere hand om het veelvoud mee aan te geven. 12, 24, 36, 48, 60.

Met je handen is makkelijker onderhandelen als je niet dezelfde taal spreekt ;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh dat maakt niet uit, hoor ;)
    Het is een rare vervolg nadenkvraag ;)
    Misschien weet iemand anders wel het antwoord! Of misschien vind ik het zelf wel door te googlen.

Anyway, als antwoord op TS: Nee, ik lig daar 's avonds niet aan te denken in bed. Eerlijk gezegd had ik dat soort vragen tot mijn 16e of zo. En als ik iets echt wil weten, google ik even ;) Scheelt wakker liggen...

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tadaaa:
    360 graden is dus eigenlijk een fout die er in is geslopen :) Zou 365 1/4 moeten zijn :) Maar daar valt niet mee te rekenen.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat heb ik ook wel eens. Maar na de bevalling denk ik eigenlijk steeds sterker dat mijn pijngrens hoger is. :D

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Google is jullie beste vriend!
    Snap niet dat jullie niet ff gaan googlen dan.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij vragen ons altijd af waarom je nooit babyduifjes ziet

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Of lees Hawking's 'Een korte geschiedenis van de tijd' .

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lennylenn, duiven kunnen pas vliegen als ze bijna net zo groot zijn als z'n ouders. Tot die tijd blijven ze in het nest

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

he heee!!!! daar is het antwoord dan!:D

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hahaha wat een vragen zeg...
    ik heb ooit eens een mailtje gekregen met ook zulke vragen erin

* waarom hebben kamikazepiloten een helm op???
    * waarom staat een bordje "verboden op gras te lopen" altijd in het midden van het grasveld???
    * Notenmelk is van noten gemaakt, waarvan is baby-olie gemaakt?

Zo stonden er meer van die melige vragen in...
    Zelf ben ik nu in het tijdperk aangekomen dat ik me dat soort dingen niet meer afvraag... mijn zoon stelt me nu die vragen, waar ik antwoord op moet zien te vinden ;)

20. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    Ha ha geweldig! Die eerste vragen (die ik onderstreept heb) vraag ik mezelf ook wel eens af. Dus raar is het niet, ha ha. Of wij zijn beide raar, haha.

Denk ook wel eens... stel je voor dat de aarde recht was, dat je er zo vanaf kon springen (dan viel je dus in een gat....) maar hoelang val je dan? Misschien wel een week? Of voor eeuwig! Ha ha

Deel Deze Pagina