Rare na-denk vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Goh , dus tis eigenlijk een brainfart... das grappig.. ik had er meer van verwacht eigenlijk , in de toekomst kijken en al die onzin... ;p

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik probeer mij soms wel eens te bedenken hoe groot het heelal is. Is het oneindig? daar kan ik me niets bij voorstellen, het kan toch niet oneindig ver alle kanten op gaan? En wetenschappers denken nu dat het heelal wel degelijk ergens 'stopt'. Maar wat is er daar achter dan? Hoe langer ik eraan denk, hoe kleiner ik me ga voelen...

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het heelal oneindig? Kan me het haast niet voorstellen. Dat zou beteken dat je oneidig door kan gaan zonder een eind. Dus gewoon triljarden jaren verder en nog kan je doorgaan. Maar ja aan de andere kant, er kan ook moeilijk opeens een muur staan, ik bedoel dan kan ook niet, wie heeft die muur neergezet? En wat is er dan achter?

En hoe is het ooit begonnen? Was daarvoor niets dan? Geen heelal? Maar hoe kan dat? Wat is niks? Alles is iets, koomonoxide is iets, zuurstof is iets, ruimte is iets. Hoe kan er nou niks zijn? Maarja, het kan ook niet dat het er altijd al is geweest, want ooit moet het begonnen zijn. Of is dat alleen onze beperkte menselijke geest?Dat wij vinden dat er altijd ergens een begin en een einde moet zijn?

En als mensen een ziel hebben die dan gaan zweven/hangen ergens…gebeurd dit dan ook met katten en honden? En ook met konijnen, hamsters en vissen? En dan ook met vliegen,wespen en wormen?Dat kan toch ook weer niet? Of kan dat alleen bij mensen? En waarom dan alleen bij mensen?

Hoe zien de dromen eruit van mensen die vanaf de geboorte blind zijn en uberhaupt nooit iets gezien hebben? Onze hersens kunne alleen een beeld produceren als je ooit iets gezien hebt. Je hersens weten niet hoe een kleur, een zon, een huis ,een steen, een plant enz enz eruit ziet dus kunnen je hersens zo’n beeld ook niet vormen. Dus ‘’zien’’ blinde mensen in hun dromen ook niets en dromen ze alleen in geluiden? Zoals ze overdag dus horen? En is het dan in hun dromen ook zwart? Of dromen ze alleen emoties?

Hoe kan je iemand iets leren of iets kenbaar laten die blind en doof is geboren? Verder dan aangeven dat iemand eten of drinken wil kan niet. Je kan het ze niet vertellen, laten aanwijzen of op laten schrijven.

Dit is een kleine greep vanuit mijn altijd peinsende hersens:p

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    blinden dromen in geuren en geluiden, en vormen hier zelf een beeld bij.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja maar hoe je kan een beeld vormen als je uberhaupt geen enkel idee hebt hoe iets er uit ziet? Rond,vierkant,driehoek... dat kan je nog laten voelen. Maar een kleur kun je niet uitleggen, of de wolken een zon ofzo.

Als wij een boek lezen wat gaat over een kasteel verzin je er zelf een kasteel bij. En dat is dus bij iedereen anders.Maar iedereen weet wel ongeveer hoe een kasteel er uit ziet. Alleen maak je zelf aanpassingen eraan in je hoofd. Maar als je geen idee hoe ene baksteen eruitziet en hoe de kleur ervan uit ziet dan kan dat toch niet?

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik denk ook vaak na over het heelal...
    hele rare gedachte dat het oneindig is..
    en er zijn zoveel sterrenstelsels en planeten waar wij het bestaan niet vanaf weten wat is het nut daarvan..zijn er ergens in het heelal ook mensen of dieren..wat gebeurd er met je na de dood...zal je nooit meer je geliefden herkennen..bestaat de hemel hoe zou een nieuwe wereld eruit zien..als god bestaat waar komt god dan vandaan...het leven hierna zou oneindig zijn....of hebben we al eerder geleefd en worden we steeds opnieuw geboren in een ander lichaam...waar blijven alle zielen van overleden mensen...enzovoorts..

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kunnen ze ook niet, maar hun bedenken dat zelf, het zijn ook geen realistische beelden. Bakstenen kunnen ze voelen, ze weten dat ze een bepaalde vorm hebben, dat voelen ze, over die vorm dromen ze.

8. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Kun je nagaan wat kleine kinderen allemaal te leren hebben...

En volwassenen ook trouwens... Zouden er mensen zijn die van bijna alles ook echt bijna alles weten...

Dat kan toch bijna niet ? Je kunt, volgens mij, nooit van alle vakgebieden en wetenschappen alles weten... Meestal is het of het één of het ander. Mensen die heeeeeel goed zijn met cijfertjes, zijn dan bijvoorbeeld niet zo goed met taal, of zijn misschien weer niet goed met sociale contacten e.d.

Zal wel aan de ontwikkeling van je hersenhelften liggen.
    En welke invloeden zorgen er dan voor hoe je hersenen zich ontwikkelen ? Je opvoeding ? Erfelijke factoren ? Je eigen talenten ? En zijn talenten dingen die je ontwikkelt in de loop van je leven ? Of worden die ook erfelijk of vanuit opvoeding bepaalt ?

Pffff...

9. 4days

4days Niet meer actief

Volgens mij kunnen ze die mensen in ieder geval op de tast braille leren lezen en typen. ;)

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Duh! Van baby's natuurlijk:D:p

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

12. Jawel hoor, kijk maar naar DevilsChase :p

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

een vraag aan devil met haar zieltjes :)
    hoe kan het dat sommige mensen dingen herinneren van een vorig leven, en anderen niet?

wat bezielde degene die erachter kwam dat je koeien kunt melken en koemelk kunt drinken?

en natuurlijk: wat was er eerder, het kip of het ei?

14. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ohja tuurlijk ! Dom van me :D Whahaha :p

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat met vorige levens kan iedereen zich herrineren, echt alleen onder hyponose omda het in je onderbewustzijn leeft.

over de koeien is makkelijk, vroeger hebben de mensen bij kalfjes afgekeken hoe hun dronken bij hun moeder. Hieruit hebben de mensen die vee hielden dit gezien en bij een koe melk afgetapt en zelf geproeft, dit smaakte lekker en werd dus gezien als lekkernij naast het gebruikelijke water.

over de kip, heeeeel erg vroeger was de kip een zoogdier en kregen dus levende jongen, die zogen gewoon. Want de kip had tepels.Door de evolutie zijn de tepels van de kip verdwenen. Maar ze kregen nog wel levende kuikens, die dus dood gingen vd honger omdat ze niet meer konden zogen en te klein waren voor vast voedsel omdatde snavels onderontwikkeld waren. Daarna is de evolutie zo begonnen dat de kip de jongen in een vroeger stadium van zwangerschap baarde, namelijk dat ze nog in een ei waren, de kip baarde het ei en het kuiken kon volop groeien in het ei waar voedingsstoffen in zaten, als de kuiken uit het ei kwam, gebeurde dat pas op t moment dat het kuiken al vast voedsel kon eten, dus nadat de snaveltjes en het darmkanaal was ontwikkeld, zo konden ze gelijk erna graan eten en gingen dus niet meer doo aan ondervoeding. Dus was het probleem van de dode kuikens opgelost. de kip was er dus eerder.Evolutie is zooo tof.

16. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha ik ken het...

en ben blij hier te lezen dat we dus helemaal geen uitzondering zijn... vooral van die kleuren heb ik me wel is afgevraagd.
    wie zegt dat ik dezelfde groen zie bij bijv gras als jullie...
    zo maf allemaal... of zijn wij allemaal maf...?!! haha

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoe weet je dat in hemelsnaam???? maar bedankt voor je antwoord, heb ik altijd al willen weten!
    ik blijf het nog steeds vaag vinden dat er iemand is geweest die besloot te proeven van de melk, en heb ook ervaringen van herinneringen zonder hypnose, maar dat kip/ei verhaal vind ik echt spectaclair!

18. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    weet je.. wat betreft de zielen heeft het natuurlijk ook te maken met wat je wel en wat je niet geloofd. Iemand die islamitisch of christelijk is geloofd niet in vorige levens. en heeft ook weer een heel ander beeld over hoe de wereld is ontstaan en wat er gebeurd na de dood.
    Voor sommige dingen hebben wij natuurlijk geen antwoorden.. ik denk dat we sommige dingen ook niet kunnen bevatten.

Ik snap inderdaad best dat een ster een zwart gat wordt als hij opgebrand is.. maar het ECHT bevatten doe ik niet. het is moeilijk om je voor te stellen dat er een gat is.. met energie er in..

Ik heb me vroeger ook wel eens afgevraagd hoe andere mensen zich voelen als ze bijvoorbeeld verdrietig zijn.. of dat het zelfde voelt..enz enz.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ze besloten te proeven vd melk omdat de kalfjes daar groot van werden en hun dat interessant vonden mbt hun eigen kinderen.

20. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Volgens mij waren kippen in de oertijd een soort oerreptielen. Alle vogels stammen af van soortgelijke vliegende (of zweefvlucht-makende) dinosauriërs. Huidige reptielen hebben nog steeds veel overeenkomsten met vogels. Zo leggen reptielen ook eieren en hebben soortgelijke ogen en klauwen.

De eerste gevederde / gevleugelde fossielen stammen van rond de Jura periode (plm 150 miljoen jaar geleden). Daaruit hebben ze de theorie ontwikkeld dat vogels eerder een soort reptielen zijn geweest... of eigenlijk: dinosauriërs met holle en daardoor extra lichte botten, veren (gedeeltelijk), vleugels (vaak met leerachtige vliezen i.p.v. slagpennen en veren) en snavels.

Zie bijvoorbeeld de Archeopteryx of de microraptor.

Deel Deze Pagina