Naam van onze oudste word ook altijd verkeerd uitgesproken door sm Ze is nu 5,5 en ze blijft het moeilijk vinden
Komt er nog een punt bij dus waar je over na moet denken: Hoe spreekt onze (schoon)moeder het uit? haha. Ik heb nl. ook een schoonmoeder die zulke namen compleet verkeerd uit zal spreken!
Ik een Brain! Maar je spreekt het uit als Brian. Ouders blijven stellig volhouden dat het goed gespeld is!
Hier in het ziekenhuis stond ook het geboortekaartje van Ib.. Vond ik ook een aparte naam, maar niet in de categorie 'zielig'. Hoewel.. Als je googled op Ib..
Charlie is zo een leuke naam! En ik vind het echt voor een meid hoor! Sjarlie? Dat klinkt toch niet haha?!
dankje ja vonden m ook lekker stoer. niet echt af te korten zeg maar, staat niet vreemd met haar achternaam, je hoort het niet op elke hoek van de straat. naam past ook echt bij haar. b*tch 1e klas met een attitude waar je U tegen zegt haha. lekker stoer kind is het, meer lef dan haar 3jaar oudere broer Sjarlie klinkt idd ook echt niet gewoon. snap ook niet hoe mn moeder erbij komt dat dat de vrouwelijke versie van die naam is
De kinderen van Angela Schijf heten mensje zus en bloem. Iedereen zijn eigen smaak maar daar kun je toch leuke zinnen mee maken....
Ik vind m echt cool! Ik weet nu ook al dat wij echt praat gaan krijgen over onze namen, vooral bij een jongen. De naam doet ergens aan denken zeg maar, maar dat is absoluut niet waar ik m van heb! Ik hoorde een moeder 'naam' roepen en was verkocht. Echter hoor ik m vaak door mensen noemen als ze het over stomme of lelijke namen hebben. Allowel, in dit topic ben ik m nog niet tegen gekomen. Meisjesnaam ook, in andere taal en afkortend zou het iets betekenen.. Maar in die taal is het ook weer een gangbare naam dus ik weet het ook allemaal niet meer haha! Commentaar komt er toch wel en ik hou nu eenmaal niet van de simpele Hollandse namen voor mijn kind(eren).
Daar ken ik 'm ook van. Charlie vind ik een leuke naam, vooral voor een meisje. Komt wellicht door Charlie uit GTST. Mijn s-ouders spreken de naam van Yosyp ook steevast verkeerd uit. Het valt nu zelfs m'n oudste dochter op . De uitspraak is Djósip en zij zeggen Jossip.
Maar als je wilt dat het zo uitgesproken wordt, moet je het goed spellen. Evangelie is een nederlands woord dat qua uitspraak helemaal niets heeft uit te staan met "ie-ven-dsje-lie". Ik kan me echt een rotje ergeren aan mensen die duidelijk totaal geen kaas hebben gegeten van spelling en dan maar wat aanrommelen met de naam van hun kind(eren). Ambtenaren zouden wat mij betreft in ieder geval scherper op spelling moeten checken
hoorde later ook dat iemand in gtst zo heet. ik kijk het niet(bloed hekel aan zelfs) dus heb m daar niet van vreemde is dat ik hem heb van Charly Luske
@ roosjuh & lennylen; sorry, dat wordt echt wachten tot april!! 😁 Ik ken trouwens ook nog een vader met diverse kinderen waaronder Giovanni en Jelany en nu bij zijn nieuwe vrouw Gevany.. Of een familie Onrust met 2 ADHD kindjes 😁