Rare namen!

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Dank je :D

2. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest lachen... 😁

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh ons meisje heet jolisa lyana. En mijn moeder heeft echt moeten wennen om haar naam goed uit te spreken. Je spreekt het uit als djoliesa . Mam bleef zeggen jolissa joliza nooit djo dat hebben we telkens moeten corrigeren.
    Nu gaat het goed gelukkig

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vind ik ook, prima dat iemand het zelf anders zou uitspreken, maar als iemand dus uitlegt hoe het uitgesproken moet worden em vermeld dat de oma in kwestie het dus steeds verkeerd doet, vind ik het echt raar om te zeggen dat het nooit zo uitgesproken KAN worden...natuurlijk kan dat...moeder weet zelf toch wel hoe haar eigen kind heet

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

De naam van mijn dochter spreken veel mensen ook verkeerd uit. Het is ook een naam die hier niet veel voorkomt.

Maar echt, soms hoor ik namen...:D

Dop, Puk, Loek en dat soort namen.
    In de namenlijst van de SVB kwam ik namen tegen die niet uit te spreken zijn of te erg voor woorden.

Ieder zijn ding dan maar he.

6. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0

*proest* hahahaha sorry vind ik erg grappig..:D

7. knap

knap Niet meer actief

Lang leven prinses Aurora!

Volgens mij is Aurora de naam van Doornroosje?

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt ja Knap

9. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Aurora, is voor veel plaatsen, dingen, zelfs een godin gebruikt en idd Doornroosje!

Aurora - Wikipedia

10. Melief

Melief Niet meer actief

Ik las in een topic hier dat onze naam ook heel zielig is als ze later groot is ;) En dat het een koosnaampje is. Als ze het zelf later erg vind kort ze hem maar af, dat doe ik ook met mijn naam ;)

Namen van jamie oliver vind ik leuk, mits op zijn engels uitgesproken.
    Las ergens dat iemand op een geboortekaartje had geschreven dat het zielig was dat ze die naam hadden gegegeven, echt belachelijk :x

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk kies je als ouder zelf hoe je je kind noemt. Maar als je erop staat dat de naam anders uitgesproken wordt dan wat volgens de taalregels in dat specifieke taalgebied logisch is, moet je toch ook niet boos of verbaasd zijn dat mensen die naam consequent fout uitspreken?

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Rehab betekent toch afkickkliniek? Waarom noem je je kind dan zo? Lijkt mij dat je je kind zo noemt als je ooit in een afkickkliniek heb gezet, daar zwanger geworden zijnde en denkend aan de tijd om NOOIT meer terug te komen noem je je kind (hij/zij ??) Rehab...

Dick is een Nederlandse naam en ja het betekend pie.mel in het Engels. Nou ja, dat is puur taalverschil. Dan moet ik meteen denken aan Are You Beiing Served dat één zijn naam bekend maakte: Dick en het hele publiek lag plat :D vind ik grappig.

Floor is ook gewoon een Nederlandse naam. Floortje ook, dan ga ik niet denken aan: little floor in het Engels :(;)

Victoria Beckham idem dito. Brooklyn? Omdat ze hem verwerkt hebben in Brooklyn? Harper Seven? Omdat haar man het rugnummer zeven had? Wat heeft dat kind er mee te maken ????? Cruz idem dito, ze schijnen zwanger te zijn geworden in plaatsen waar hun kinderen die naam aan te danken hebben. O oke, ik word zwanger in......... Goes ??? ;)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ondanks het streepje op de e (die er voor zorgt dat je het als ee uitspreekt) zijn er meer mensen die het als dantuh uitspreken ipv als dantee.

Dus ook al klopt de grammatica zijn er nog mensen die zelf niks van grammatica snappen.

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Weet je wat het is, met de naam Yosyp weet niemand hier hoe het precies uitgesproken moet worden, mijn schoonouders dus ook niet. De naam is een Oekrainse variant van Joseph en die hebben we gekozen omdat we wilden vernoemen naar mijn schoonvader Sjef. Dus mocht iemand ergens roots richting die kant hebben en die weet hoe het officieel uitgesproken moet worden dan graag. Maar dan nog houden we onze eigen uitspraak ;)

15. Wel als je meerdere keren, aan je (schoon?)moeder!, hebt uitgelegd hoe je het wél uitspreekt, maar diegene vol blijft houden dat het anders is. Ik heb zelf ook een vreemde naam, mensen veranderen de A op het einde vrijwel altijd in een E. Niet in de spraak dus, maar in het schrijven. De eerste keer geeft dat helemaal niets, de tweede keer is het ook niet erg, maar daarna begint het toch een beetje irritant te worden hoor.

16. Ik werk bij een drukkerij en zie soms wel aparte namen voorbij komen. Apartste die ik heb onthouden: Welmoed, Helio, Denim, Bentley. Er zijn er wel meer geweest maar tja...

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Whahahaha ja, zo zegt iedereen tegen mij mijn naam zonder de E oo het eind. Pfff.. echt erg.... :x

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat snap ik. Maar puur volgens de Nederlandse taalregels, zou die naam uitgesproken worden als Joosip. Een 'dj's vooraf is gewoon niet logisch in de NL taal. Dus ik snap het wel als mensen dit vaak verkeerd uitspreken. Al is het natuurlijk niet leuk als je familie niet de moeite neemt jullie uitspraak te leren.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ikheb stage gelopen op heel wat kinderdagverblijven en 3 namen zijn echt blijven hangen. Een jongetje hete storm en de andere okki. Meisje hete vinder.

Vind dit echt geen namen vooral later niet als ze ouder worden en je nog moet soliciteren. Waar ook veel ouders niet bij na denken is de combinatie voornaam en achternaam. Je krijgt soms de raarste afkortingen.
    Mijn kinderen hebben na mijn idee normale namen ( Alicia en Nando ) maar er zijn er altijd wel die het lelijk vinden. Jammer dan. Mijn dochter kwam laatst naar me toe en vroeg waarom ze niet roos heet :) tja sorry meid vond Alicia mooier. Ze moet het er maar mee doen.

Mijn dochter en zoon hebben voor elke letter van hun voornaam een nieuwe naam. Familie traditie. Zo heet dochter Alicia, Lincey, Illana, caitlyn, ivanna, Ashley. Zoontje heet voluit Nando, Angelo, nathan, Dylan, owen ;)

20. tuc

tuc Niet meer actief

Het ging er mij eigenlijk om dat dirksmama beweerd dat yosyp niet zo uitgesproken kan worden en dat moeder in dit geval het fout heeft...sorry je kan mij veel wijsmaken maar niet hoe ik de namen van mijn kinderen moet uitspreken en dat geldt voor de mama van yosyp ook denk ik.

En trouwens ook al vind ik een uitspraak raar, na 1 keer de juiste uitspraak gehoord te hebben weet ik voortaan hoe het moet en blijf ik het dus niet keer op keer verkeerd doen

Deel Deze Pagina