Nou ik kan je vertellen mijn overgroot oma heette echt Mien Jeukens. Billekes kan ik mij niet voorstellen dat dat bestaat. Maar ja zeg nooit nooit. Toen ik in een callcenter werkte zag ik mij toch namen voorbij komen zoals Kutval of Unknown. Dacht bij die laatste dat het een grap ofzo was maar was echt zijn achternaam. Overigens over Roef. Mijn zoontje heeft een vriendinnetje die R.oefke heet
Rehab is inderdaad een Arabische naam en word heel anders uitgesproken dan de Engelse Rehab. Ik vind namen zoals charnelle, channelle enz echt vreselijk! Doe mij dan zo'n leuke naam als madelief, vlinder oid.
Mijn zoontje heeft ook een naam die begint met een Y en dit wordt ook uitgesproken als "dj", dus je zoontje is niet de enige! En Of het nou grammaticaal wel of niet goed is, wij vonden het uitgesproken met de "dj" ook mooier dan de "j".
In de familie van mijn partner zijn een broer en zus genoemd Dingeman en Dingema. Mijn eerste vraag was: Serieus? Ik dacht dat het een grapje was, maar niet dus.
Neeee, serieus? Dat zijn toch geen namen Ik moet ook altijd zo lachen om de namen van de buren van mn ouders. Willem en Wilma. Buren van mn zus heten Theo en Thea. Mijn oom en tante (getrouwd met elkaar) heten Peter en Petra.. Niet raar, maar wel grappig
Zo alles nu gelezen en kan ook zeggen ik wist dat ook niet van de naam Rehab Ik denk dan meteen aan die DJ. Voor de rest nog nooit eerder zo mee geassocieerd. Dirksmama is niet de enige die onder een steen leeft dan
Er komen steeds raardere namen voorbij.. haha... Storm en Vlinder enzo vind ik best leuk.. maar smaken verschillen inderdaad en maar goed ook. Sterre vind ik ook erg leuk. Maan vind ik niet leuk.. ik ken een jongen die zo heet. Of ja.. kennen is een groot woord. Ik vind kleuren namen ook echt niet leuk zoals Lila! Bloem zou ik ook niet snel kiezen of Lelie...
Theo en Thea ken ik ook hihi! Verder vind ik dat vaak het kind een naam krijg waar het niet op zit te wachten...echt zielig! Mijn zoontje heeft een aparte naam maar dat is omdat hij half Griek is. Maar sommige ouders maken er echt iets vreselijks van... Ik vind persoonlijk namen van merken erg lelijk:Chanel bv...ieder z'n smaak natuurlijk...
Ik heb een aantal jaren in een speelgoedwinkel gewerkt als bijbaantje. En we verkochten ook van die houten letter treintjes. Op een gegeven moment kwamen er 2 vrouwen en die kochten dus een treintje met de naam, ja houd je vast: Tesselschade . We dachten dat het voor een bedrijf was maar bleek de naam te zijn van een of andere, lang overleden dichteres te zijn. Dit vond ik toch ook wel errug zielig.
Schiet me net te binnen hoe een oud klasgenootje van mij heette: Tjerk! Zijn broer heet Hidde en die andere ben ik vergeten.. En mijn jeudgvriendje in groep 8 die heette Hayo, ookal zo apart haha Zijn achternaam was een mannelijke kip.. Haha
Was het niet gewoon voor een drieling met de namen 'Tess', 'Els' en 'Chad' (met een reserve 'E' erbij gekocht voor het gaval er één kwijtraakte?)
Grappig! Het buurjongetje van mijn schoonouders heet ook Splinter en mijn vriend vergist zich ook vaak en zegt dan tegen onze zoon "Ga anders kijken of Spijker thuis is" (oid) haha!! Vergist zich ook altijd in Spijker en Splinter. Het is inderdaad een middeleeuwse naam geloof ik..
Ik vind echt dat hier veel namen als raar worden gezien. Deze namen (en nog veel meer die hier genoemd worden) zijn toch niet raar of vreemd ofzo?! Dat het niet jou smaak is snap ik wel maar het leuke aan namen is toch juist dat ze zo persoonlijk zijn en echt een kwestie van smaak is.
Dat is in Zeeland een heel normale naam, de achternaam Dingemanse trouwens ook. Er woont in het dorp waar mijn moeder woont (is haar buurjongen ofzo) ook een Dingeman Dingemanse...
Maar Rehab is (een afkorting van) een Engels woord. We wonen toch in Nederland, waar de voertaal Nederlands is. Bij andere namen wordt er toch ook niet over nagedacht wat het in het Engels betekent (bijvoorbeeld Floor), waarom dan bij Rehab wel... Zo kan je wel blijven doorgaan en blijft er geen enkele normale naam meer over.
En toch worden er steeds meer buitenlandse woorden in de van Dale gezet en zijn dan dus gewoon Nederlands.