Ja ook zoiets.. Zou ik ook nooooooit doen. Mijn kind zon beetje dezelfde voornaam geven als de achternaam. Jan Jansen, Willem Willemsen, Evert Everts, Hendrik Hendriks ofzo.. Vreselijk Ik hoop dat ik hier niemand voor z'n schenen schop! Mijn mening..
Ze heette 'gewoon' Maria hoor, maar haar 2e naam was inderdaad Tesselschade. Maar hé, dat was pakweg 400 jaar geleden
Een meisje dat bij mij laaaaaang geleden in de kleuterklas zat, heette Mapje... Wij noemden haar heel flauw etuitje... Vind t nog steeds n aparte naam!
Tsjerk, Hidde, Hayo e.d. zijn hier hele normale namen. De Hidde's, Wytse's Sjoerd's vliegen je hier om de oren
Want Rehab is natuurlijk zo'n typisch Nederlands woord??? Kind heet toch geen 'afkickkliniek'. Als jij je kind dat in Nederland wordt geboren een buitenlandse naam geeft (bijvoorbeeld een Britse of een Zweedse naam), ga je toch ook geen rekening houden met de betekenis van die naam in het Spaans? Want je woont niet in een Spaanstalig land.
Mijn ouders gingen er bij mijn geboorte ook niet van uit dat ik ooit in Duitsland, Italië, Frankrijk en Engeland zou gaan wonen, en zou settelen met een Engelsman... Ik ben blij dat ze me desondanks de internationaal acceptabele naam 'Patricia' hebben gegeven... Er zijn uiteraard randgevallen (met 'Floor' zou ik persoonlijk nog kunnen leven) maar 'Rehab' is wat mij betreft echt een 'No, No, No'...
Tesselschade is toch een redelijk bekende naam. Haar vader was eigenaar van een grote rederij en in de nacht dat ze geboren werd is 1 van zijn grootste schepen gezonken bij Texel, daar komt deze naam vandaan Evangelie/Evangelia is ook geen rare naam, hij wordt niet op zijn nederlands uitgesproken, maar meer als E-wan-gelia, en dan de G als zachte "k". Zag in de openingspost ook Blaas staan, is een verkorting van Blasius, een heilige. Okee, het zijn ook mijn namen niet hoor, maar het valt me op dat er hier ook veel zijn die oude namen als "raar" zien.
Hee, nog een Patricia...(ik niet hoor). Tja, en Floor vind ik persoonlijk ook een rare naam....zo noemen ze hier een onderbroek....
Hahaha! Een kennis van me heet Wiert en die komt voor zijn hobby ook veel in Engeland. Is toch leuk om je dan voor te stellen .
hahaha, nou, mamabri kent het verhaal van Tesselschade dus ook...... Waar scharen jullie mij nu onder?
Ja, wij Patricia's beginnen inmiddels een uitstervend ras te worden. Een beetje zoals de Truitjes, Mientjes en Tesselschades van weleer... Soms had ik liever gewoon 'Paytreezeeyaah' geheten, dan kon ik er in ieder geval met de jeugd mee door...