Rare namen!

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Oh ik vond ze wel ongewoon.. Haha:p
    Apartere namen dan dat heb ik in de buurt nog nooit gehoord

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vind een naam als rehab ook echt niet kunnen in nl waar Engels toch wel een tweede taal is

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja ook zoiets.. Zou ik ook nooooooit doen. Mijn kind zon beetje dezelfde voornaam geven als de achternaam.
    Jan Jansen, Willem Willemsen, Evert Everts, Hendrik Hendriks ofzo.. Vreselijk :D Ik hoop dat ik hier niemand voor z'n schenen schop! Mijn mening..

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dan woon jij duidelijk niet in de buurt van Friesland :D

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze heette 'gewoon' Maria hoor, maar haar 2e naam was inderdaad Tesselschade. Maar hé, dat was pakweg 400 jaar geleden :D

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Een meisje dat bij mij laaaaaang geleden in de kleuterklas zat, heette Mapje... Wij noemden haar heel flauw etuitje... Vind t nog steeds n aparte naam!

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wij hebben een keer (jaren geleden hoor) een gezin ontmoet met een dochter: Parelmoer....

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjerk, Hidde, Hayo e.d. zijn hier hele normale namen.
    De Hidde's, Wytse's Sjoerd's vliegen je hier om de oren :D

9. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    . Woon me hele keven al in Zeeland, maar echt die naam nog nooit gehoord....

10. adi

adi Niet meer actief

Want Rehab is natuurlijk zo'n typisch Nederlands woord??? :(
    Kind heet toch geen 'afkickkliniek'.

Als jij je kind dat in Nederland wordt geboren een buitenlandse naam geeft (bijvoorbeeld een Britse of een Zweedse naam), ga je toch ook geen rekening houden met de betekenis van die naam in het Spaans? Want je woont niet in een Spaanstalig land.

11. lioness74

Nououou....dan zal dirksmama haar nog wel kennen denk ik...;):D

12. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Hahahaha, het was waarschijnlijk DM die die trein kocht.... Who else? :D

13. lioness74

Zeker weten...:D:D!

14. Coquelicot

Mijn ouders gingen er bij mijn geboorte ook niet van uit dat ik ooit in Duitsland, Italië, Frankrijk en Engeland zou gaan wonen, en zou settelen met een Engelsman...
    Ik ben blij dat ze me desondanks de internationaal acceptabele naam 'Patricia' hebben gegeven...
    Er zijn uiteraard randgevallen (met 'Floor' zou ik persoonlijk nog kunnen leven) maar 'Rehab' is wat mij betreft echt een 'No, No, No'... ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tesselschade is toch een redelijk bekende naam. Haar vader was eigenaar van een grote rederij en in de nacht dat ze geboren werd is 1 van zijn grootste schepen gezonken bij Texel, daar komt deze naam vandaan ;)

Evangelie/Evangelia is ook geen rare naam, hij wordt niet op zijn nederlands uitgesproken, maar meer als E-wan-gelia, en dan de G als zachte "k".

Zag in de openingspost ook Blaas staan, is een verkorting van Blasius, een heilige.

Okee, het zijn ook mijn namen niet hoor, maar het valt me op dat er hier ook veel zijn die oude namen als "raar" zien.

16. lioness74

Hee, nog een Patricia...(ik niet hoor).

Tja, en Floor vind ik persoonlijk ook een rare naam....zo noemen ze hier een onderbroek...:).

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Hahaha!

Een kennis van me heet Wiert en die komt voor zijn hobby ook veel in Engeland. Is toch leuk om je dan voor te stellen :D.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, nou, mamabri kent het verhaal van Tesselschade dus ook...... Waar scharen jullie mij nu onder? :D

19. lioness74

Nou ik kende het verhaal niet, maar ben zelf ook al 39 hoor...:cool:

20. Coquelicot

Ja, wij Patricia's beginnen inmiddels een uitstervend ras te worden. Een beetje zoals de Truitjes, Mientjes en Tesselschades van weleer...

Soms had ik liever gewoon 'Paytreezeeyaah' geheten, dan kon ik er in ieder geval met de jeugd mee door... :D

Deel Deze Pagina