Rare namen!

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Over namen valt niet te twisten dat blijkt wel weer, af en toe komt een naam een beetje lullig uit.
    Was met werkweek naar Berlijn en een van m'n vriendinnen heet Fieke, nou de mensen keken wel toen we haar riepen. Maar hier in Nederland geen haan die ernaar kraait. En om die naam nou niet te kiezen omdat er 1 taal over heel de wereld is die toch een mindere betekenis aan die naam toekent zou ik het daar ook niet voor laten.

Cygnet ben wel benieuwd naar jullie kleine ventje, jou kindjes heten k.ick en p.om toch? Ben benieuwd wat daarbij komt! Kort maar krachtig denk ik hihi

Onze kereltjes hebben niet alledaagse namen, heb ik zelf ook niet en nooit hinder aan ondervonden.

Gelani spreek je uit als djulanie en revi spreekt voor zich. Bij gelani moest natuurlijk geen Giovanni bij dat werd een te hoog 'kermis' gehalte haha

2. Islah

Islah Niet meer actief

Precies.

3. tuc

tuc Niet meer actief

O haha ja idd

4. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Jeetje, wat ik heb gelachen om de meest zotte namen.
    M'n kindjes hebben gelukkig hele doodnormale namen.

Maar ik heb er ook een paar voorbij horen komen, nl:
    Tuur, Gun, Raven, Storm, Zenno

tis toch belachelijk... en die Raven is niet op z'n engels, maar gewoon Nederlands. help... wat moeten ze toch mee maken in hun leven.

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak dat staat voorop! Al denk ik dat bij Fieke ook een hoop Nederlandse mensen hun hoofd zullen omdraaien aangezien die naam vaak voor een hond word gebruikt :D Maarja mijn honden heten Dana, Luna en Jimmy wat dan ook weer hele normale "mensennamen" zijn.

Al moet ik zeggen m.b.t. de discussie Rehab ik ook meteen aan de Engelse vertaling dacht. Ik zou dit ook een hele rare naam vinden. In het Arabisch bijvoorbeeld zal hij heel anders worden uitgesproken dan in het Engels, ondanks dat de schrijfwijze hetzelfde is.

Nu is Engels een taal die in alle landen wel word gesproken dus ik vind het inderdaad ook raar als je je kindje Rehab (Engelse uitspraak) zou noemen. Net zoals ik Dick raar vind vanwege de Engelse vertaling.

Ik kan niet goed omschrijven wat ik bedoel maar voor mijn gevoel zit er een verschil tussen een Arabische / Hollandse / vul maar in naam... of een naam die wereldwijd als een gewoon woord in de dagelijkse taal word gebruikt.

6. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL

Ik vind R aven wel heel mooi en ben normaal niet zo van de aparte namen. Verder zijn er genoeg namen die ik ook echt niet snap (de keuze ervan).

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tuur is in Vlaanderen dan weer een heel normale naam. Een afkorting van Arthur. Zo zie je maar dat alles heel plaatselijk is.

En wat die hele 'buitenlandse betekenis'-discussie betreft: ik vind dat er nog wel een heel verschil is tussen een betekenis in het Engels, of in pakweg het Pakistaans. Onze samenleving is nu eenmaal heel Engels georiënteerd.

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Serieus? Ben werkelijk waar nog nooit een hond tegen gekomen die Fieke heet haha wel Luna Dana jana Kiara Zeno dano en iets in die trant ;)

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Mijn oma en haar zus hebben trouwens dezelfde namen.
    Oma heet Petronella anna
    Zus heet Anna Petronella

Mijn moeders tweede naam is Bertha, daar is ze echt niet blij mee.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    :(

Ik ken een Bieke.. en het was de eerste keer dat ik de naam hoorde (toen zij geboren werd), maar heb me dat nog nooit afgevraagd..

11. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn oma heette Bertha :D Daar moet ik nu nog altijd om lachen, terwijl dat vroeger heel gewoon was :p

Ijsbrand of Gerbrecht vind ik ook vreselijk. Net zoals Pieter-Nel :):):)

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    Ik ken een Radboud van 1,5 jaar.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn oma heette Cato, ik heb nog even getwijfeld om Jitte zo te noemen... :D Maar dat word dan snel verbasterd tot Catootje, dan kom je bij Jan, Jans en de kinderen... Nou ja, je snapt het wel...

14. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn oma heette ook Cato en ze werd altijd Cootje genoemd. Nu heb ik een nichtje die Bo heet met als bijnaam (bijna haar roepnaam tegenwoordig) Cato! Vind het een superleuke naam.

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik hoorde paar jaar geleden familie Niks, nog niet heel bijzonder maar meneer heette Ben! En toen vertelde ie dat z'n vrouw Wil heette! Whaaaa..... Ben en Wil Niks! :p:p:D

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Bij mijn zoontje op de peuterzaal zit een kindje die Bertus heet. Vond ik ook wel achterhaald, maar hoorde dat ie vernoemd is naar vader die overleden is, dat is natuurlijk wel mooi! (ook al is de naam niet meer van nu!)

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    mijn mans tweede naam is Blaas. Een neef van hem heeft Blaas als roepnaam. In de omgeving middelburg komt het veel vaker voor maar ik ben blij dat mijn schoonouders toch voor een andere roepnaam zijn gegaan

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    Ik has trouwens niet met een meneer Brood , Koek oid dergelijks moeten trouwen dan moest ik me voorstellen als mevr Brood-trrommel

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wat betreft de discussie over Rehab: als je die naam niet vind kunnen vanwege de engelse betekenis dan moet je ook niet voor Dick, Cock, Floor, Door etc gaan.

Ook een voornaam die ik nooit aan m'n kind zou geven: Geen

20. Talvi

Talvi Niet meer actief

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, woonden we naast een stel dat hun dochter K.unnegien W.illemina had genoemd. Haar roepnaam is M.inke.

Deel Deze Pagina