Rhune. nog zo eenjte. Volgens mij absoluut een jongensnaam (iets noors/deens???) Maar hier in Vlaanderen worden veel meisjes zo genoemd. Maar vind het echt een jongensnaam, wat jullie?
Ik vind het ook een scandinavische jongensnaam, maar dan wel zonder h. Maar ik vind het absoluut geen rare naam voor een meisje, zeker niet in vergelijking met de namen die hier verder in dit topic voorbij zijn gekomen.
Ik ken iemand die een hoop namen heeft, en de afkorting op zijn post is dan ook; M.A.F.J.E Janssen. Tja..
Zag laatst op FB een geboortekaartje van een Liyem lijkt net alsof mensen tegenwoordig niet meer kunnen spellen ofzo, wat is er mis met Liam
Met Liam is niks mis maar als mensen er bewust voor kiezen een naam anders te schrijven is daar ook niks mis mee, gewoon een kwestie van smaak. Zo zijn toch veel namen op een of andere manier ontstaan denk ik.
Ik heb pas gehoord van een gezin woonachtig in Belgie waarvan de kinderen Belgenia en Belgonia heten. Ja echt waar, ik dacht eerst dat het een geintje was. En de moeder was in verwachting van de 3e, ben benieuwd hoe die zal gaan heten. Belgania misschien. Hoe kom je erop.
Wij hadden een meisje op school; safia. Opzich niks mis mee maar der zussen heten bahia en nadia. Allemaal dezelfde klanken. Vond ik wel flauw..
Ja de meisjesnaam Zus is een gewone Oud-Hollandse naam, meen ik. Verder is Broer een (oud) Friese jongensnaam. Het kán dus wel, Broer & Zus. Ik zou er zelf echter niet voor kiezen.
Vanmorgen op het nieuws; Sjoerd Sjoerdsma en van de week bij het uitzendbureau Lieve Lieverds.. Ik vind dat zo sneu altijd haha..
ik ken een gezin waarbij de oudste Roy heet. Niets mis mee, maar daarna komt een Leroy een Elroy en een Troy. Beetje inspiratieloos?
Inderdaad, toen ik vanmorgen Sjoerd Sjoerdsma zag (politicus) moest ik ook meteen aan dit topic denken. Als je Sjoerdsma heet, dan noem je je kind toch geen Sjoerd??
Je wil niet weten hoeveel Peter Peters - en er zijn en hoeveel mensen die Jan Janssens heten . Al blijf ik het ook idioot vinden . En van weinig creativiteit sprekend. In mijn eigen familie is het bij 1 oom ook armoe troef ... Mijn oom heet Jan, mijn tante Greet. Hun kinderen ... An en Geert. Ook niet echt bijster origineel.
Hihihi, das ook weer uitkijken... Zie al een Hunk met een puistenkop en worteltjeshaar. Of een ielige Beer...ook zo jammer