Rare namen!

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

ja ik hoor ze ook heel vaak, maak er dan pom van, betekend iets heel anders en meteen een stoere naam.

Bloem, mensje en zo vind ik ook gewoon geen namen.

Wel vind ik dat je niet zo heel erg hoeft te kijken hoe iets in het buitenlands heet. De vertaling van de naam van onze dochter is zee. Tja hier denkt niemand aan dat woord als ze die naam horen. Daar kijk ik dus niet naar. Net als dick. Niet echt modern meer maar vind het voor in nl een prima naam.

Laatst in het namentopic had iemand een superleuke naam maar dat bleek in 1 of andere taal vagina te betekenen, ja jammer dan hoor. Dan kun je geen 1 naam meer kiezen.

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik heb ooit eens gehoord dat er in een dorp verder twee zusjes wonen en die heten Summer en Sunshine.

3. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ja dat klopt ook wel hoor. Maar ik vind pomme dan ook weer niet echt een super naam ;)

Ik zou niet weten of de namen in een ander land wat anders betekend voor het ukje in mijn buik. Weten niet wat het word dus hebben een jongens- en meisjesnaam en beide zijn hier in Nederland niet of nauwelijks bekent. Maar zeg al geen namen waar mijn kinderen mee voor schut staan ;)

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb zelf ook een naam die je (zo goed als) nooit hoort en ik ben er blij mee:). Het is dan wel geen "rare" naam maar ben er op de basisschool wel mee gepest (ik zat op de peperbus;)).

Mijn man heeft een redelijk gewone naam en qua smaak in namen verschillen we enorm en het was dan ook lastig om een naam voor onze dochter te vinden, er zullen ook mensen zijn die het niet mooi vinden maar wij zijn er blij mee:).

Heb op een kdv gewerkt waar ik ook hele vreemde namen en familie combi's tegen kwam.

Semmieboy
    Mercedes en porche
    Woest en storm
    Heaven en neveah
    Soomer en lenthe
    Spijker
    Zwaluw en als achternaam cock (even op z'n Engels uitspreken;))

En m'n oude baas had z'n kinderen zoiets genoemd;

Mentoe, biwit, joetoe

Het was iig iets als ment to be with you.

5. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je de naam Vajèn/ Vayèn bedoelt?
    Ik vond dat ook een stoere naam en ben die betekenis gaan nakijken.
    Het woord Vajina betekent vagina in het Turks, dus dat is al een heel ander woord.

De naam Vajèn/ Vayèn heeft geen (duidelijke) betekenis.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yoni betekent toch ook vagina?

Ik werk in het onderwijs en daar kom je ook nog wel eens aparte namen tegen. Maar vaak wen je er wel snel aan.
    Al vind ik echt dat je als ouders de taak hebt om je kind een naam te geven die enigszins normaal is en niet iets extreems betekent.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn zoon heeft een klasgenoot die Paarth heet, paard dus als je het uitspreekt. Zijn ouders spreken geen Nederlands en de juf heeft ze maar niet verteld wat de naam voor ons betekent. Onwillekeurig sneu voor dat mannetje.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Evangeline is in de VS een heel normale, wat ouderwetse naam hoor!

9. tuc

tuc Niet meer actief

yoni dat was hem...nou in het nederlands betekend dat niet vagina en wij wonen in nl dus snap niet waarom die naam niet kan. Ook al is het surinaams of turks of hindoestaans, het is nl hier.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Yoni betekent volgens mij geen vagina, maar er was iemand die dat als mooier woord ervoor wilde gebruiken... Maar dan zouden er heel veel moeders boos worden ;)

Vajèn betekent toch geen vagina? Ik ben natuurlijk al aan het namen speuren, en bij vajèn staat geen betekenis hoor.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Raar, Dagmar kan namelijk ook prima voor een jongen.
    De allereerste voorzitter van de VN heette zo. Was toch echt een man.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Huh?
    Wat is daar erg aan? Is toch een normale Arabische naam?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En waarom dan niet?
    Ding en Dingeman zijn in Zeeland al eeuwen gangbare voornamen. Niks ms mee om de familietraditie voort te zetten hoor!

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bij ons een dorp verder woonde vroeger ene mevr Indeweij
    die is later getrouwd met een meneer Naaktgeboren.

In Belgie was vorig jaar ook zo'n ophef over de ouders die hun kind Bloem Pot wilde noemen.

Angela Schijf heeft toch ook een dochter die zo heet en de andere
    heet Mensje dacht ik.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ga jij er vanuit dat je kind altijd bij je om de hoek blijft wonen?

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daarom, noem je kind vooral geen:
    Joke
    Door
    Floor
    Alien
    Dick
    Cock
    Fieke
    Fotze
    Om even bij de buurlanden te blijven...

17. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik hou persoonlijk niet zo van namen die je anders uitspreekt dan dat je ze schrijft
    Ken iemand die haar dochter Rahma heeft genoemd. Je zegt Rachma
    Zowel Rahma als Rachma is niet mijn smaak maar vind het ook super irritant dat je het anders schrijft.
    En hoorde laatst van een Geromino ofzo als jongensnaam? (djironimo uitspraak) Leer dat kind maar eens schrijven op de kleuterschool, wat een lastige naam.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Haha zo'n naam heb ik.

Jamie ( uit gesproken als Djeemie )

Dan vind ik Jamie toch een stuk leuker staan als Djeemie:$

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Maar Jamie zou ik ook uitspreken als Djeemie. (of denk ik nou niet logisch haha)
    Je zegt geen Jeemie of Jaamie.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben namen waar iedereen iets van zou kunnen maken als ze dat willen... toch is de jongensnaam al eeuwen oud (geldt ook voor onze 2e zoon zo meteen). De meisjesnaam (dank Tuc!) is vooral kort maar ook die vinden sommige mensen raar (Surinaams gerecht)....Ach, het is nooit goed als je afwijkt van Daan en Jan en dan ben je weer saai.....

Over smaak valt niet te twisten zeggen ze... ach... er zijn uitzonderingen

Deel Deze Pagina