Hoe lang doen over fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik weet niet of ik het goed doe. Ben dus een beetje aan t twijfelen aan mezelf.
    Anouk krijgt op advies van het CB 200/6 cc friso extra. Hiervan drinkt ze de ene keer 140 cc en de andere 190 cc. Het verschilt nogal.
    Nu doet ze eigenlijk erg lang over de fles. Soms wel 1,5 uur, maar meestal 1 uur. De afgelopen dagen ging het wel wat sneller, maar vandaag is het weer drama. Op het moment dat ik haar dan neerleg begint ze te huilen en wil ze meer eten. Dit is na zo'n 30 min. en dan heeft ze vaak al 140 cc binnen. Nu is het ook zo dat ze weer om de 3 uur komt ipv 4 uur. Ik ben dus weer meer bezig met voeden dan dat ik ergens anders aan toe kom.
    Ook twijfel ik erg aan het schema.

    6:30-7:00 = 1e fles
    8:00 = slapen
    10:00-11:00 = 2e fles (ligt eraan hoe laat ze wakker is)
    12:00 - 12:30 = slapen (ligt eraan hoe snel ze drinkt)
    13:00 -13:30 wordt ze wakker dan probeer ik het tot 14:00 uit te stellen
    14:00 = 3e fles
    15:00 = niet willen slapen, dus spelen, maar vaak ook erg huilen (nu slaapt ze echt maar steeds 15 min en dan is ze weer klaarwakker)
    17:00 - 18:00 = 4e fles, hierna wil ze ook niet slapen, ook weer hazeslaapjes en veel huilen.
    21:00 = 5e (laatste fles) hierna gaat ze naar bed, de ene keer om 22:00 en de andere keer om 22:30. Als ik haar later de fles geef dan krijg ik haar bijna niet wakker en drinkt ze erg weinig, waardoor ze dus veel vroeger komt.
    Meestal wordt ze rond half 7, 7 uur dan weer wakker, maar soms ook om half 6, 6 uur.

    Wat doe ik fout? Waardoor blijft ze nu de hele tijd huilen? Hoort dit dan toch bij een sprongetje? Of is het iets anders?

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  2. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hoe zwaar is je kleine? Ze hebben mij verteld op het CB dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht moet voeden ongeveer (dus 5 kilo is 750 cc per 24 uur).

    Merel is iets jonger dan jou kindje, maar zij zit echt nog wel minstens op 7 voedingen (soms worden het er wel 10) Meer als 130cc krijgt ze echt nog niet binnen, dat trekt haar maagje nog niet. Ik ben een beetje jaloers op jou schema..... En er is me verteld dat je kindje ongeveer 30 minuten mag doen over een fles (maar de meesten hebben hem al leeg na 10 minuten) Anderhalf uur is wel heeeel erg lang vind ik. Dan is de inhoud toch ook al helemaal afgekoeld?

    Het zou natuurlijk door het sprongetje kunnen komen. Dan is alles ontregeld en in de war.

    Ik wens je heel veel succes en ik vind het nogal apart hoe verschillend de CB's advies geven.....Luister in elk geval naar jezelf. Jij weet het beste wat goed is voor je kind.
     
  3. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura loopt bijna hetzelfde schema! 5 flessen
    3 x 150/5 en 2 x 180/6

    6 uur eerste flesje 180/6 leeg binnen 10 min.
    - terug naar bed tot 9.00

    10.00 2de flesje 150/5, ik noem dit haar speelflesje en meestal doet ze daar 35 min. over
    -om 12.00 doet ze meestal slaapje tot 14.00

    14.00 3de flesje 150/5 en die drinkt ze in 25 min.

    17.30 4de flesje 150/5 drinkt ze in 25min.

    20.30 laatste flesje 180/6 en die drinkt ze ook in 25 min. en dan gaat ze lekker naar bed tot de volgende ochtend 6 uur

    Laura weegt nu 6460 gram!
     
  4. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Maar Laura huilt niet en is erg tevreden met haar voedingen. Ze krijgt nutrilon omneo!
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Kost het drinken haar misschien niet teveel energie? Ik vind een uur over een fles veel te lang, ik houdt max 30 minuten aan.
    Je moet proberen tussen de voedingen 3 uur te laten zitten minimaal, want dan kunnen de darmpjes de melk goed verwerken.
    Misschien een 1-2-3-speen proberen (je hebt div merken), zodat je naar een hogere stand kan draaien als het moeizaam gaat (dan is het makkelijker te zuigen).
    Ik denk ook dat 200 teveel is voor haar, ik zou teruggaan naar de 150/5. Het kan zijn dat ze dan een keer extra weer komt, maar het hoeft niet. Bij 5 kilo is 750ml per dag voldoende. Maar gezien het feit dat ze de flessen niet leegmaakt, is ze nog niet toe aan die grotere flessen. Als ze die leegdrinkt kan je het ophogen.
     
  6. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    De 1-2-3 spenen zijn toch pas vanaf 3 maanden?
    200 cc is ook echt teveel, we geven nu dus 200/6 omdat anders de voeding te dik is. Aan 150 heeft ze echt te weinig, hierna huilt ze namelijk de hele tijd en wordt ze pas weer rustig als ze meer krijgt.
    Ik heb al van alles geprobeerd. Nu moet ik wel zeggen dat het vandaag eigenlijk wel beter gaat. Ik heb haar voor het eerst weer om 14:00 wakker moeten maken en ze heeft 160cc op. Daarna viel ze bij mij in slaap en heb ik haar na een kwartiertje even in de box gelegd. Na 10 min. werd ze weer wakker, maar was ze erg vrolijk.
    Pas toen ik haar luier verschoond had begon ze weer te huilen. Ik heb haar om 16:00 weer op bed gelegd, ze heeft nog geen 10 min. gehuild en nu is ze voorlopig stil.
    Ik denk dat we allebei erg aan n schema moeten wennen en aangezien mijn vriend net 4 weken thuis is geweest is het allemaal een beetje vreemd geweest. Ik denk dat het vanaf maandag veel beter zal gaan qua schema dan.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  7. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    neehoor, je hebt bijv van Dodie ook 1-2-3 spenen vanaf de geboorte.
    die hebben wij in het begin gebruikt, omdat Deniz tijdens de fles in slaap viel. dan verschoonden wij hem halverwege en deden het laatste stukje fles op standje 3.
    ik maak hem trouwens nooit voor een voeding wakker, ik heb geen goed gevoel bij door mij opgelegde schema's, hij geeft het zelf wel aan denk ik maar. Maar dat is persoonlijk.
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    200 cc bij een kleintje van 2 mnd , ik ben bang dat je je kleine overvoert

    dit is echt te veel hoor :)
    normaal gesproken hoort een kindje 20 a 25 min te doen over het flesje

    dus ik denk bij jou dat hij gewoon geen honger heeft en daarom zo traag drinkt

    verlaag je voeding eerst eens en kijk dan wat hij doet
     

Deel Deze Pagina