Rare nieuwe regels...Richtlijnen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kanjerin1980, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Bij mijn tante kwam dus idd ook de brandweer om te helpen. Die kwam wel ook direct mee, dus ze hoefde er niet lang op te wachten.

Het is niet dat ambulance-personeel niet wíl helpen, natuurlijk, ze doen idd echt wel wat ze kunnen en gaan daarbij soms ook over arbo-regels heen qua oa tillen. Maar idd, ze hebben geen bovenmenselijke kracht natuurlijk.

2. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Oh ga ik ook niet van uit hoor. ;) Het is logisch dat het niet altijd op de standaard manier kan. Ligt ook echt wel aan de situatie. Van een wenteltrapje zullen ze minder snel iemand van 100 kg op een brancard mee naar beneden nemen dan rechte trappen. Maar ik denk alleen niet dat je dan echt minder goede zorg krijgt. Misschien is dat niet helemaal het goede woord ofzo, minder. Vandaar dat ik al zei, anders ben ik wel mee eens. Minder niet. :)

3. kanjerin1980

kanjerin1980 Nieuw lid

26 apr 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou sorry maar ik ben een sport vrouw en spieren wegen neer als vet.
    Zullen wij samen een ronje gaan rennen ik weet zeker als marathon loopster ook dat ik het langer vol hou als jou.
    En daarom voel ik me dus gediscrimineerd ik ben gezonder als menig ander mens met mijn 7 dagen in de sport school en vijf dagen zwemmen..
    Sorry maar als ik dan 99 kilo weeg in olaats van de 100 gaat het kwa gezond heid niet zo goed met mij...

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar je snapt toch wel dat regels gewoon regels zijn, en dat die niet uitgevonden zijn om jou te pesten? Je kan de regels discriminerend vinden, maar als je er objectief over nadenkt zijn ze dat eigenlijk niet: voor zover ik het begrijp bestaan de regels om twee redenen:
    -Mensen met overgewicht hebben meer kans op complicaties bij de bevalling.
    - ambulanciers kunnen geen mensen met overgewicht tillen.
    Dit zijn dus geen 'pest' regels, maar regels die om gegronde redenen zijn opgesteld. En het is logisch dat er ergens een grens moet getrokken worden. Ik snap dat het heel jammer en frustrerend is dat jij net rond die grens schommelt en dus twijfelt aan het nut van de regels voor jou persoonlijk.

Vergelijk het eens met deze situatie: mijn man is militair en moet meer betalen voor zijn schuldsaldoverzekering als wij een huis kopen, omdat hij statistisch meer kans maakt om te overlijden.
    Is dat eerlijk? Dat wij meer moeten betalen alhoewel de kans supergroot is dat mijn man gewoon niet doodgaat op z'n job?
    'Eerlijk' is dat niet, maar ik begrijp de regels, ik begrijp dat ze opgesteld zijn op basis van statistieken, en ik leg me er gewoon bij neer.

Als ik jou was zou ik het eens over een andere boeg gooien en je probleem anders proberen aanpakken: jij wil graag thuisbevallen, en volgens jou is je gewicht geen extra risico.

Ok, als je nu eens om een vriendelijke en constructieve manier met je vk gaat praten. Je legt uit dat je begrip hebt voor het tilprobleem, en dat je dus bereid bent om op het gelijkvloers te bevallen, maar dat je toch echt wel graag thuis zou bevallen.
    Als ze dan nog weigeren, vraag dan vriendelijk wat de tegenargumenten precies zijn, en of er een manier is o' hen van het tegendeel te overtuigen: bijvoorbeeld, dat je tot de bevalling extra wordt opgevolgd om te kijken of er effectief medische indicaties zijn.

Met koppig en boos doen bereik je volgens mij helemaal niets.

5. kanjerin1980

kanjerin1980 Nieuw lid

26 apr 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen super bedankt voor de reacties..
    Sommige waren echt goud waard..
    Of dat je idd met 100 kilo en 185 modder vet bent of zo...
    Nou dat is dus gewoon echt niet zo...
    Ik heb een lage bloeddruk eet gezond en verstandig sport met regelmaat dus.
    En heb een normale kleding maat van 42
    Dus echt niet bagger vet en tonnetje rond.
    Die bmi berekening klopt gewoon van geen kant..
    Ik heb een vriendin die ook 185 hoog is maar kwa schouder partij gewoon de helft van mij is zij mag 80 wegen en dat doet ze ook keurig. Een gezonde dame gewoon maar als ik dan naar mijn brede bouw kijk en ik moet dan 80 gaan wegen dat gaat het toch niet zo heel goed met mij denk ik..
    Maar de vk gaf dit ook zelf al aan van eigelijk belachlijk ik zie dat je een sport vrouw bent en gewoon gezond en fit bent keurige bloeddruk enz.
    Maar helaas de regels zei ze..en ze zei ook dat ze mij volkomen begreep.
    Ze ging nog wel overleggen met haar collegas want ze zag idd dat ik 2 jaar geleden 125 woog en ook gewoon bij haar liep met mijn zwangerschap tot de 38e week en gewoon normaal bevallen ben zonder vreemde dingen enz.
    Dus maandag hoor ik meer van haar.
    Ik lees bij veel mensen toch een voor oordeel ohh jee bmi te hoog oh jeee meer kans op suiker en meer kans op dit en dat.
    Sorry onzinnig gewoon dit is een voor oordeel..
    Die niet eerlijk is bet als de bmi berekekeningen die gewoon niet kloppen.
    Je moet naar het vet percentage kijken op iemands lichaam dat kan je laten meten..
    En zolang ik nog mijn veters kan strikken kan hardlopen normaal mijn eigen kan voort bewegen.
    Kan bukken enz..
    Inplaats over de weg rol en loop als een duikel poppetje zal het wel mee vallen denk ik he..
    Te veel voor oordelen.
    Ik ben me hele leven zwemster geweest en altijd daar door een te hoog bmi gehad maar dat betekend dus niet dat je modder vet bent of te dik dat is een heel verschil..
    Iedereen verdwr super bedankt voor de wel normale reactie.s
    En wie zij trouwens dat ik boven ging bevallen??? Heb ik niet gezegd...
    Weer iets wat anderen invullen voor je..
    En eem grote mond heb ik helemaal niet ik ben duidelijk gewoon en direct maar dat is wat anders als een grote mond dat heet voor je zelf op komen.
    Maar ik ben er uit heb mijn eigen aangemeld op de pom afdeling van amc en mag gewoon thuis bevallen.
    Probleem opgelost samen met google.
    Want ik ben dus niet de enigste sport vrouw met dit probleem..
    En gelukkig maar..
    Iedereen een fijne zwangerschap toe gewenst liefs van mij

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

De enige die disrespectvol reageerd ben jij.. Man wat onaardig! :$

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eens.

Ben liever modder vet tonnetje rond dan z.n air.

Rind uit beledigend geschreven. En dan nog afsluiten met liefs.

8. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Nou, inderdaad.. Wat klink jij onaardig zeg.. Ik heb het hele topic gelezen en er werd normaal op je gereageerd.
    Je zou je toon best een beetje mogen matigen..

9. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    507
    591
    93
    Poeee.... Succes met alles!

P.s.
    Misschien is een taalcursus geen overbodige luxe.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik vind de tone of voice van jouw berichtjes verschrikkelijk neerbuigend en totaal niet respectvol.

Ik snap dat het wennen is en dat het niet hetgeen is wat je wilt, maar het is nu eenmaal niet anders. Het leven bestaat ook uit tegenvallers en het is het beste voor jezelf om daar mee om te leren gaan.

Geniet van je zwangerschap en die bevalling/controle in het ziekenhuis daar kom je wel overheen. Er zijn ergere dingen in het leven.

Mbt je gewicht en je lengte. Ik ben het met je eens dat BMI niet alles zegt, maar kan me niet voorstellen dat je superslank bent of zo. Ik kom zelf ook vanaf dat gewicht en ben onlangs heel erg afgevallen (weeg nu 74 kilo) en ik ben nu slank en afgetraind, dat was ik (met alle beste wil van de wereld) destijds niet.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik woon in Rotterdam, is hier ook niet standaard hoor

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Whtaaaaaaa a fock
    Zijn jullie niet goed ofzo
    Last maar zitten ik ben er klaar mee
    Laat ze lekker oprotten wat een gekte

Misschien allemaal getypt in the heat of the moment, en ik hoop niet op die manier uitgesproken naar de vk. Want dat is niet "gewoon direct of voor jezelf opkomen" maar ronduit agressief en aanvallend. Je bereikt echt een stuk meer met een andere toon, voor jezelf op komen hoeft niet op deze manier.

De reacties over bijvoorbeeld het boven bevallen, zijn puur bedoeld om de reden van deze richtlijn uit te leggen. Ze proberen zelfs met je mee te denken "misschien mag je wel thuisbevallen als je beneden bevalt". En dan komt er een sneer van jou: wie zegt dat ik boven beval, ik heb nergens gezegd dat ik boven beval?!
    Waarom zo in de aanval als men met je meedenkt.

Voor de beeldvorming had het handig geweest als je rustig je openingspost eens terug had gelezen. Staat alles er in zodat mijn verhaal duidelijk is en ik een duidelijk beeld heb geschetst.
    De situatie die je later schetst geeft een totaal ander beeld. Zo is er on je eerste post niks te lezen over jouw bloeddruk, dat je een sportvrouw bent, je spieren.
    Als men mij een omschrijving geeft van een lange dame die 100 kilo weegt zie ik ook een flinke dame voor me. Vertel je erbij wat het vetpercentage is en dat die persoon 7 dagen per week sport en gezond eet verandert dat plaatje in mijn hoofd ook.

Misschien dat er iets blijft hangen van mijn verhaal en misschien ook niet. Maar ik moest gewoon even opkomen voor de meiden die echt met je mee probeerden te denken.

13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Totaal mee eens. Jeetje wat een taal slaat ts uit naar (of liever gezegd over, want ik hoop dat zij dit niet gezegd heeft op de manier hoe het hier over komt) de vk. En naar de dames die haar advies geven. En dan die nogal neerbuigende reacties op de dames die advies geven. Bahbah, weet je ts? Succes en zoek het lekker uit als je het zelf zo goed weet.

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Waauw...echt waauw...

Ik kan snibbig reageren door de zwangerschapshormonen, maar dit slaat toch wel alles hoor...

Als er geen probleem meer is en je zelf alles hebt opgelost, waarom open je dan een topic?

Ik heb medelijden met de gyn/vk die bij jouw bevalling moet zitten, pfoeh! Ik hoop dat die een olifantenvel heeft.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Nou, jeetje wat een air :$. En sorry maar als je 100kg weegt met weinig vet en dus veel spieren? Dan nog maatje 42. Heb je dan het figuur van de Hulk? :D

16. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Logan: Toen ik 100 kg woog had ik ook maat 42, met 74 kg had ik maat 34/36 (dieptepunt van mijn eetstoornis). Het ligt wel enorm aan je bouw natuurlijk, maar soms komt het idee wat je hebt van een bepaalde lengte met gewicht totaal niet overeen met de werkelijkheid.

17. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    100 kilo met een normale (gespierde) bouw kan echt wel hoor. BMI is een hele slechte maatstaf wat fat betreft.
    Maar als ze ergens een grens trekken wat betreft gewicht, dan moeten ze zich ook aan die grens houden, dus dat snap ik wel.

Hier overigens nooit sprake geweest van niet thuis bevallen. Startgewicht beide keren onder de 100 kilo maar aan het eind toch ruim erboven. Mocht bij de eerste gewoon thuis bevallen en ook nu is dat weer de bedoeling. Wel beneden overigens, maar dat is omdat onze slaapkamers beneden zijn (boerderij), is nooit over gesproken dat het zou moeten. Ik moest dus met de eerste naar het ziekenhuis met de ambulance, maar was dus al beneden en ben zelf naar de brancard gelopen.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Klopt hoor, maar maat 42 is geen 'vel over been' maat. En dat mag ik zeggen, heb het jaren gedragen.
    En het maakt niets uit hoor, maar ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat je anders vel over been bent als je afvalt.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

100kg is 100kg of dat nu vet of spier is..

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Precies. Maakt voor mensen die t moeten tillen niet uit.

Deel Deze Pagina