Klopt, ik vergeet het nooit meer, alles was toen vol in beeld, inmiddels met herhalingen is het gelukkig wel weggestippeld.
Azie: Ooit voor mijn werk naar Azie geweest en in de meeste landen daar is het heel normaal dat je bij winkels honden ziet liggen, dus zoals je bv hier bij een slager een koe ziet liggen/hangen is het daar normaal dat je bij kraampjes halve honden en katten ziet liggen. Het is daar een delicatesse ...
Uuh ik woon bijna 10 jaar in Spanje dus ik moet even goed nadenken wat vind bijna niks meer gek maar er zijn vast heel veel dingen. Marokko,als je bij mensen thuiskomt met een baby dan bereid je maar voor. Babies worden lekker ingespoten met ouwe vrouwen parfum.
Spanje, Heel informeel. De bakker,fruitwinkel etc. spreekt iedere klant aan met schatje,liefje etc. (Ook oude opaatjes van 80+) Het is mij meermaals gebeurd dat bij een sollicitatiegesprek er ook bij de begroeting en of afscheid 2x op de wang gekust word.
En voor de rest natuurlijk; -De siesta (middagslaap) -Kinderen tot middernacht buiten in het speeltuintje -Met vrienden/buren spreek je nooit thuis af, altijd in een bar of in een restaurant.
ohhh in Frankrijk (Corsica) zat! Zijn hier heel bijgelovig dus even een greep uit de collectie rare gewoontes (vaak komen ze wel uit het katholiek geloof); - Op vrijdag mag je niets kopen, dat brengt ongeluk. - In je auto een strikje hangen van palmsliert (of hoe dat ook heet), inclusief een mini gebakken broodje in je dashboardkastje, water uit Lourdes over je auto en een muntje of iets van een heilige bij het brood bewaren. Brengt ook geluk kennelijk. - Als je een kindje verwacht mag het bedje niet in het huis zijn voor de bevalling, brengt ongeluk. - De naam van het ongeboren kindje wordt altijd allang aan iedereen verteld tijdens de zwangerschap (maar daar is Frankrijk geen uitzondering in). - Naamfeesten! Elke dag van het jaar is aan een naam van een heilige gekoppeld. En iedereen heeft dus een dag van het jaar dat het 'zijn' feest is. En dan wens je diegene voor die dag een fijn feest In de keuken; - Alles zelf klaarmaken qua saus ed. (vind ik een hele rare gewoonte ), nergens zijn zakjes met 'mix voor' te krijgen hier. Maar misschien is het juist een rare gewoonte in NL dat wij dat wel hebben - Heel veel gerechten met courgette Ik walg van courgette! - Niet zo'n rare maar wel hele irritante gewoonte; alle winkels en bedrijven sluiten tussen 12 en 2 (in de winter half 3) voor de lunch. Veel mensen gaan ook naar huis om te lunchen. In het verlengde daarvan; om 12 uur 's middags warm eten en avondeten pas tegen 9-en (met kids tegen 7 a 8 uur en die gaan daarna meteen naar bed) Vervoer; - Taxi's zijn hier vaak niet om zomaar ergens te komen maar vooral voor zieke mensen die van en naar het ziekenhuis gebracht moeten worden. - Weet niet of dit overal zo is, maar dit is wel weer handig; Lichtsignalen geven als er verderop politie snelheidscontroles doet. - vanaf 16 jaar mag je autorijden - zonder rijles gehad te hebben- als er iemand bij je is die je begeleid (die minstens 5 jaar zijn rijbewijs heeft) - en zolang je nog geen 5 jaar je rijbewijs hebt moet je op je auto een sticker plakken met een grote rode A erop. Weet even niet meer waar die voor staat maar dan weet iedereen dus dat je een beginnend bestuurder bent. - puntenrijbewijs. Als je je rijbewijs hebt heb 6 punten en na 5 jaar krijg je er nog 6 bij. Als je een overtreding maakt dan krijg je naast de boete (die wel minder hoog is) puntenaftrek. En als je punten op zijn wordt je rijbewijs ingenomen, krijg je een boete van hier tot tokio, mag je x aantal jaar niet rijden en na die tijd moet je weer opnieuw rijles nemen om je rijbewijs te halen. - En hier op het eiland heb je heeeeel veel jagers. Als het jachtseizoen is geopend, en dan vooral op everzwijnen, dan zie je over langs de wegen 4x4's staan, mannen die al vanaf 4 uur 's ochtends in de bossen lopen om everzwijnen te vangen En dan het hele ding slachten om op te eten, de kop laten drogen en tanden als souvenir bewaren. Nog een paar lugubere naar mijn mening; - Langs de weg waar mensen zijn omgekomen monumenten neerzetten. Op de weg van mijn huis naar de sportschool zijn er minstens 6, dus dan weet je ook precies waar je op moet passen - op 1 november is het Toussaint, het feest van de doden. Dan koopt iedereen bossen chrysanten om bij de graven/monumenten te zetten. Zal nooit mijn favo feestdag worden zoo dat was 'm voorlopig even Oh nog een schiet me te binnen: - cheques! Wat een stomme dingen zeg, echt die mogen van mij zo snel mogelijk verdwijnen! En een fraude dat met die dingen wordt gepleegd. Maar het komt in niemand op dat pinnen misschien handiger is
Volgensmij zijn de zakjes idd een rare nederlandse gewoonte en 1 november is toch gewoon allerheiligen? Heb je toch in elke katholieke omgeving om de overleden te herdenken? Een bidet is ook heel normaal in spanje, volgensmij heeft elk huis die.. Op openbare toiletten wel gewoon alleen wc papier hoor..
Ja kan wel, maar ik kom niet uit een katholieke omgeving en vind het een eng feest . Ohja daarover; 'gewone' graven heb je hier niet, ze hebben bijna allemaal van die 'huisjes' waar je in de muur wordt ingemetseld en vaak met de hele familie. en een bidet ohja die hebben wij ook in huis maar gebruik het nooit, mijn vriend gooit er zijn vuile sokken altijd in
Hier ook een bidet, wij gebruiken het niet om onze billen te wassen. Mijn dochters gebruiken om zelf handen en tanden te kunnen poetsen echt handig hoor!
Oh ja dat vind ik nog steeds zo raar (en vervelend ) ook al woon ik hier al bijna 4 jaar (ben een Belg. )
Ik doe het niet hoor. Dan kom ik bijna niet op verjaardagen, maar afgelopen juni was mijn vader jarig en kreeg mn moeder later opmerkingen dat ik niet eens de familie was langsgegaan . Heb alleen mn oma even gegroet en mn vader dan, maar bekijk het verder.
Kom express altijd als laatste binnen. Schreeuw gefeliciteerd voor allen en ga op zoek naar gebak en een bakkie sommigen kunnen dit niet waarderen maar dat deert me echt niet. Feliciteer toch
Ja zo achterlijk, moet ik langs die mensen.. ja gefeliciteerd met *man van mn nicht, wat is mijn vader dan van hem? euhm weet ik het*. Mijn vader is toch jarig, die mensen in die kamer niet.
Ja ook echt! Ik heb het ook een keer meegemaakt; hele kring aflopen; gefeliciteerd, gefeliciteerd, gefeliciteerd, ja jij ook gefeliciteerd, gefeliciteerd, ja dank je, gefeliciteerd, gefeliciteerd, kop tegen de lamp gestoten au gefeliciteerd, ja gefeliciteerd, gefelciteerd hahaha en dan komt de volgende visite die ook kop tegen lamp stoot en het hele rieddel door loopt haha zo grappig! ipv jarige feliciteren en de rest ook gefeliciteerd en zitten haha
In denemarken eten ze een varkenshoofd tijdens kerst, hoe smerig is dat? En varkenslever pastei is DE lekkernij! GATVERDAMME.
Haha ja of onbekenden die je feliciteren en jij terug feliciteerd met meteen een aangenaam kennis té maken ik ben ..... En ben slechts verre vriendin, uuh jij bent? Ja daag