Hoi hoi, Ik slik al eeuwen (naar mijn gevoel) de micro 30 en dit is altijd goed gegaan. Begin dit jaar heb ik een kijkoperatie gehad en dat viel slecht uit, bleek ik last te hebben van lichte endometriose, linkereileider dicht en rechter vernauwd. Ik had er heel erg last rondom mijn menstruatie, vandaar ook de kijkoperatie. De gyn adviseerde mij 3 a 4 maanden door te slikken en dan een keer een stop week in te lassen en zo doortegaan. Daarvoor deed ik dit ook al omdat ik er zelf al achter was dat doorslikken goed tegen de klachten hielp dus niks nieuws aan de horizon wat dat betreft. Zo'n 2,5 maand geleden kreeg ik ineens last van spotting (licht bloed verlies) en ook maar een paar dagen dwars door de pil heen. Ik had er nog nooit last van gehad maar sindsdien zijn de klachten ineens een stuk minder. Omdat we vlak daarna hadden besloten dat we gingen stoppen met de pil heb ik na de laatste 2 strips mijn menstruatie gewoon laten komen en niet doorgeslikt. Beide menstruaties verliepen ook na die spotting heel raar, 1 dag korter dan normaal en de laatste was 2 dagen heel hevig en daarna ineens afgelopen. De pijn die ik normaal heb is ook een heel stuk verminderd. Ik vind het natuurlijk helemaal niet erg dat mijn klachten verminderd zijn maar ik vind het zo vreemd allemaal. Ben benieuwd hoe het gaat lopen nu ik gestopt ben met de pil. Meer mensen hier last van?