Ik ben 2 weken geleden bevallen en misschien wil ik wel te snel, maar ik heb niet het idee dat mijn knip echt aan het genezen is. De ergste pijn is er wel vanaf en ik kan alweer aardig zitten, maar ik heb ook nog regelmatig veel last ervan. Lopen gaat nog niet goed, het gaat gewoon teveel pijn doen na een tijdje. Is dit wel oke? Moet ik het meer tijd geven, of kan ik beter aan de bel trekken? Moet ik dan de vk of de huisarts bellen? Is er misschien iets wat ik kan doen om de genezing te bespoedigen? Ik las iets over warme baden, maar de kraamhulp zei dat ik 6 weken niet in bad mag ivm de wond in mijn baarmoeder.
Noop, badderen beslist niet. Ik heb een knip gehad en ben aan de binnenkant ook volledig aan flarden gegaan (subtotaal ruptuur aangezien de buitenkant nog heel was) Ik had op aanraden van de vlos 1000mg vitamineC tabletten met arnica druppels. Dat helpt bij de wondgenezing. Trekken blijft het nog lang hoor. Marin is nu 6 maanden en soms bij het poepen voel ik het nog onnatuurlijk trekken. Met twee weken kon ik net een uurtje aan normaal zitten. geef het dus maar wat tijd.
Ik heb ook best lang last gehad van de knip. Ik weet niet precies meer hoeveel weken hoor, maar zeker wel een week of 8 denk ik.. Wat mij toen als tip door de verloskundige werd gegeven is om Calendula creme op het litteken te smeren. Dit houdt het litteken soepel waardoor het wat minder pijnlijk is.
hier ook 6 weken voordat de wond helemaal dicht was en daarna nog erg gevoelig. Ben nu nog steeds erg voorzichtig met afvegen....Merk wel dat het litteken nu ook wat soepeler is geworden. Ik wist helemaal niet dat je zolang niet in bad mocht trouwens. Na drie weken ben ik gewoon weer gegaan, terwijl er nog best lang wondvocht vanuit de baarmoeder kwam.
Wat ik mij kan herinneren is dat ik rond 3 weken pas het gevoel had dat het weer een beetje normaal aan het worden was daar. Dus wie weet ben je bijna van het ergste gevoel af.
hier ook lang last ervan gehad wel ruim 2 maanden.. maar dat kwam dan omdat me hechtingen na 1 dag al loslieten dus ik lang met een open wond heb gelopen.. maar als je nog een wondje heb of iets ik heb al die tijd met soda en water moeten spoelen van onderen en luchten elke avond... dat heeft bij mij heel goed geholpen...
Een badje met biotex, kan ook versoepelen, Guppie. Dat raadde mijn kraamhulp mij aan. Ik heb op zich alleen maar last bij niezen, hoesten en lachen. Ook niet echt last, maar dat je het voelt trekken idd.
hier ook nog steeds wel last ervan. ik ben ingeknipt en van binnen ingescheurd(best erg) mika kwam er met een armpje erbij eruit. hier ook twee weken echt last gehad en daarna nog maar momenten. ook bij mij was het na 6 weken pas echt dicht en bloede het niet meer. ik heb ook dat als ik moet poepen het nog wel allemaal gevoelig is.....
bedankt allemaal, ik maak me geen zorgen meer. Jammer dat het zolang duurt voor een knip genezen is! Ik heb sinds gisteren al minder pijn en het ziet er allemaal wel gezond uit, niet rood of gezwollen. Ik doe gewoon nog even rustig aan!
Ik ging op advies van de kraamhulp om de dag 3 minuten in een laagje sodawater in bad zitten. Dat heb ik maar 3x gedaan. Na twee weken kon ik al weer fietsen! Met een lekker dik kraamverband in mijn broek Wel heb ik 6 weken lang gevloeid. Dat hechten was onderhand nog pijnlijker dan de bevalling! als ik daaraan terugdenk ahhhh...
Ik dacht ook dat ik na een week wel weer alles kon Nou ik heb een maand of 3 last gehad van de knip. Dat ik echt niet of moeilijk kon zitten. Een plekje bleef open en dat heeft maanden geduurd voordat het dicht was.
Hier was ik redelijk snel verlost van de pijn van de knip (een dikke week ofzo). Wat ik nog wel heb is dat ik tijdens de ongesteldheid het weer voel trekken, op andere momenten helemaal niet. Heel apart!
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen last meer van heb. Heb zelfs alweer gevreeen... Ik heb 3x daags de douche erop gezet en veel bloot op een matje gelegen...
Ik meot wel zeggen dat mn strings nog steeds niet lekker zitten. Dus ik draag nog steeds boxers verlopig
Pff en ik maar denken dat het snel heelt hahah.. Ik heb nog wel even te gaan dan als ik dit zo lees. Tot nu toe is het goed gegaan met de hechtingen maar sinds gister heb ik best wel weer last.. heb gister ook weer een kleine wandeling gemaakt dus daar zal het wel door komen denk ik.
tip; na het plassen en spoelen met water even een koude fohn erop zetten voordat je je onderbroek aandoet, voelt beter aan.