mijn zoontje slaapt over het algemeen goed. soms wordt hij na een half uur slapen wakker en wil dan niet meer slapen. hij heeft dan nog wel slaap. hij geeuwt en wrijft in zijn oogjes. nu zit hij vandaag waarschijnlijk wel in een sprongetje. hij is namelijk bijna 6 maanden. iedere keer als ik weg ga is het nu brullen terwijl hij dat heel lang niet heeft gedaan. kan een knuffel hem dan troost geven of is dat meer spelen in bed?
Met 6 maanden kan verlatingsangst een issue worden. Een knuffel kan dan heel goed helpen. Dit is ook de tijd dat ze zich gaan hechten aan een knuffel! Lief joh
Ja hoor, kan heel goed. Mijn zoontje slaapt alleen nog maar met zijn knuffeltje erbij, vind het schattig. Als je twijfelt over de veiligheid is een knuffeldoekje/tutdoekje een goed idee. Mocht je kleine er echt aan gehecht gaan raken, zorg dan dat je er nog een reserve exemplaar krijgt. Dus niet een heel apart dingetje.
Mijn zoontje heeft ook een knuffel, een konijn en als ie verdrietig is als ie moet slapen, dan doen we het 'knuffelritueel'. Ik knuffel dan het konijntje en daarna mag hij het konijntje knuffelen. Dat doet ie nu heel lief door de oortjes langs zn wang te wrijven. hihi. Vervolgens geeft ie m weer aan mij, ik weer knuffelen en tot slot mag ie m bij zich houden. 9 van de 10 keer ie ie dan weer vrolijk en gaat ie lekker slapen. Het biedt hem in ieder geval troost. Dus gewoon lekker doen. En als ie er mee gaat spelen en daarna in slaap valt is toch ook niet erg? Mijn zoontje hoor ik dan soms ook wel tegen de knuffel 'praten'. Veel beter dan huilen toch?
Ik heb het bewust nooit gedaan. Ik heb gezien wat er gebeurt als de knuffels bij bezoek vergeten worden... dan willen ze dus gewoon niet slapen en zijn verdrietig. Ik vind een knuffel in bed geen optie.
Ik heb sinds dat ik een paar maanden oud was een knuffeleend. En ja, die ligt bijna 24 jaar later nog steeds elke avond in mijn bed! En ja, die is ook een aantal keer kwijt geweest; mijn moeder op haar knieeen in de C&A en de Zeeman, zoeken naar dat beest. Bij oma voor in de goot. Noem maar op. Maar ik was een moeilijke slaper dus ik kon niet zonder dat eendje. Ik rommelde dan wat aan zijn snaveltje en daar werd ik heel rustig van. Mijn dochter slaapt nu met een tuttel, die wil gewoon altijd iets te friemelen hebben als ze gaat slapen. Ze slaapt met friemeltuttel sneller in. Ze heeft ook een schaapje in haar ledikantje staan, soms trekt ze die naar zich toe.
hier heb ik haar geen knuffel aangewend maar spuugdoekjes! vind ze heerlijk! ze pakt dan zo lekker het puntje... en groot voordeel ik heb er staaaaaaaaaaaaaaapels van!
hier ook alleen in haar bedje van die difrax tutteldoekjes,en s'morgens hoor je haar kleine gilletjes geven en dan heeft ze dat doekje in haar handen boven haar hoofdje en zit ze er tegen te praten,,maar heb bewust voor difrax tutteldoekjes gekozen,als ze er echt gehecht aan zou raken en ik raak er 1 kwijt dan kun je ze zo overal weer kopen..
grappig! mijn dochter slaapt ook altijd met een spuugdoekje! ze wrijft er altijd lekker mee over dr hoofdje en valt dan heel rustig in slaap. Als ze moe is, pakt ze ook altijd een doekje en gaat dan zitten wrijven, je ziet haar oogjes dan al helemaal gaan draaien. Mocht ze tussendoor een keer wakker worden dan geven we haar doekje weer in dr handje en dan slaapt ze weer rustig door, echt ideaal! en inderdaad het grote voordeel van slapen met een spuugdoekje is dat je er hele stapels van in huis hebt en dat je er altijd wel een bij je hebt (tenminste, ik wel!)