Mijn dochtertje (6 maanden) is snot-verkouden. Vooral 's nachts heeft ze er veel last van. Soms kan ze moeilijk ademhalen en begint ze door haar mond adem te halen, meestal lukt het nog wel door haar neus, maar dan reutelt het continue. Ik zou haar zooo graag eens haar neus willen laten snuiten! Het neus-pompje (hoe heet zo'n ding) mag niet eens in haar buurt komen, ze raakt ervan in paniek. Met de neusspray had ik al veel moeite, maar dit ding... Ik zou eigenlijk haar hoofd stevig moeten vasthouden, maar dat vind ik dus lastig. (maarja, echt vrijwillig zal ze me daar niet in de buurt laten komen) Heeft iemand tips? Of andere ideeën over hoe je een net-niet-verstopte neus kunt schoonmaken? bedankt! Amber
ik heb bij de apotheek een grote neuspipet (voor neusdruppels) gehaald en had wat neusspray in een schoon bekertje gespoten...... of ik spoot wat baby neusspray op een baby wattenstaafje (als de neus alleen voorin vies was) en maakte het daarmee schoon grtz Ramona
Hoi, sneu he, als je kleine zo verkouden is! Yoran is ruim 4 weken aan één stuk snotverkouden geweest met een combi van verstopte neus en veel slijm in de keel. Ik heb ook zo'n neuspompje gekocht en als ik zijn hoofdje in de houtgreep hou, lukt het me wel. Maar het helpt niet! Ik hoor dat het pompje iets opzuigt, maar ik zie zijn neusje nog net zo verstopt zitten. En met het schoonmaken van het pompje kom ik ook nergens het snot tegen. Wat ik nog steeds doe is hem neusspray geven (van otrivin, speciaal voor babys) en daar moet hij dan mega van niezen (daar moet ik weer ontzetten van lachen, slecht he?! ). Maar dan niest hij veel snot uit zijn neus, dus gelijk vegen met een zakdoekje en dan is hij het meeste weer kwijt. Samen met een beetje luuf op zijn borstje voor de ademhaling werkt bij hem nog het beste. En naarmate de nacht vordert, wordt hij weer benauwder en hoor ik hem vaker niezen en hoesten. Hij wordt net wat minder verkouden en nu ben ik snipverkouden. Dus kan ik hem weer aansteken en is het kringetje weer rond . Beterschap voor je kleine meid! groetjes, Natasja
Dank je wel, meiden! Natasja, wat grappig, Lize reageert ook zo op die Otrivin neusspray en ik hoop dan ook dat ze de boel mee 'naar buiten niest'. Wel balen dat je kindje zo lang verkouden blijft. Lize pikt -sinds ze naar het kdv gaat- het ene na het andere virus op. En binnen no time is het hele gezin ziek! Ik vraag me dan altijd af of je je kindje dan weer opnieuw kunt aansteken of dat het dan bij die ene keer blijft.. Maar goed, die cirkel is hier dus ook rond, keer op keer. We houden geduld! Amber
ik mag bij lars ook niet met dat ding in de buurt komen. hier dus luuf en een beetje hoestsiroop, want door dat mondademen krijgt hij een zere keel. en ik doe een opgerolde handdoek onder zijn matrasje zodat hij wat hoger ligt. verder is het gewoon wennen aan zijn gesnurk en veel vitamientjes zodat het snel over is.