hallo meiden, ik ben zwanger en heb 12 september een eerste echo gehad, toen zag je een vruchtzakje met een klein stipje erin geschat op ongeveer 4 weken, vandaag weer een echo gehad, dus net zo'n 6 weken zwanger, het vruchtje was flink gegroeid en dat zag er ook goed uit. ook een hartactiviteit gezien al moest je erg goed kijken, toch wil ze dat ik volgende week terug kom omdat het hartje niet flink klopte.maar het is opzich toch logisch omdat het met zes weken net een beetje gaat kloppen? je zag het niet constant kloppen omdat het beeld steeds iets draaide en alles wat bewoog, en het lijkt mij dat zoiets miniscuuls moeilijk te zien is. ik ben best ongerust aangezien ik al 3 miskramen heb gehad. herkent iemand dit verhaal met hopelijk een positieve afloop? liefs
Ik heb met 6+2 weken een echo gehad en het hartje klopte toen nog vrij langzaam. 120 keer pe rminuut en volgens de gyn klopte een dergelijke trage hartactie bij de termijn. Het hartje begint met 5+4 weken te kloppen, moet dan langzaam opstarten als een dieselmotortje en gaat dan steeds sneller kloppen. Ik weet niet hoe snel het hartje klopte?
hoe snel het klopte weet ik niet, heeft ze niet gezegd, maar als je goed keek zag je wat knipperen. mss maak ik me ongerust om niks en is het gewoon goed volgende week. ze zei kijk het hartje klopt ook al maar uiteindelijk zei ze dat ze het wat te traag vond. maar het is ook allemaal nog zo pril.. het was trouwens een echoscopist en geen gynaecoloog
Bij mij was er in week 7 op de echo ook een kloppend hartje te zien. We hebben het hartje niet gehoord en weten ook niet hoe snel de ging, is niet naar gekeken volgens mij. Mijn volgende echo is gewoon de termijn echo, geen andere controle tussendoor..... Hoop voor jou op een mooie volgende echo!!!
Ik had met 6 weken alleen een vruchtzak. Niet eens een vruchtje, dus laat staan een kloppend hartje. Pas 1 week later had ik een vruchtje met kloppend hartje en netjes 7 weekjes oud
6 weken is erg kort dus het hartje is dan net zo'n beetje aangezwengeld of nog net niet. Dit zijn gewoon kritische weken waarin veel fout kan gaan. Toch gaat het meestal goed... dat het hartje op gang is gekomen is natuurlijk goed nieuws. En met elke week die je verder komt is er meer duidelijkheid te geven. Succes!