Hoi meiden, Soms vind ik het een beetje apart als mensen zeggen: "Ach je bent nog jong dus dan is het zo raak". (onder de 30 jaar). Wij zitten pas in ronde 2, maar ik vind het toch raar dat mensen zo'n opmerking plaatsen. Ik ben dus eigenlijk benieuwd wie er onder de 30 jaar is/was toen jullie aan kinderen begonnen en hoe snel dat raak was. Groetjes, LizzyLynn
Ik ben momenteel 25, bijna 26. Wij zijn nu sinds juni 2012 bezig, maar helaas nog zonder succes. Wij zitten in de MMM momenteel... En rare opmerkingen die zijn er zeer zeker wel.
Bij ons in de tweede ronde, ik was toen 28. Maar ik ken genoeg verhalen, o.a. van dit forum, waarbij het een stuk langer duurde en dit had niet met leeftijd te maken.
Met de eerste was ik 19, heeft tijdje geduurd maar we waren er niet bewust mee bezig, gewoon dom zonder voorbehoedsmiddelen. Denk dat het dan ong een half jaar heeft geduurd voordat het ook daadwerkelijk raak was. De 2de keer was van mijn 2ling en zover ik weet was het in de 1ste of 2de keer raak
Boven de 30 roepen ze dat nog altijd en blijft het net zo raar ! Zelfs na 22 maanden krijgen we nog altijd de opmerking...
ik ben 27 en was in de 5de maand na het stoppen met de pil zwanger, dit werd een miskraam maar dat terzijde. Wat dat betreft vind ik overigens dat er heel wat rare opmerkingen door mensen worden gemaakt hoor... het lijkt wel of mensen niet zo goed weten wat ze moeten zeggen en zich ongemakkelijk voelen ofzo. Wat ik een enorm rare opmerking vond: ach, je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden. Ik begreep de opmerking wel maar vind hem nog steeds raar als je net weet dat het niet goed is gegaan.
Ik was bij allebei onder de 25 en was bij de eerste in ronde 4 zwanger en bij de 2e in ronde 2.... Maar het wordt en werd tegen mij ook gezegd ja... Slaat werkelijk nergens op..., want ook als je jong bent kan je pech hebben dat het anders loopt
Bij mij wist niemand het trouwens dat we bij de 2de keer zwanger wilde worden. Zo kregen we ook geen vragen, dat vond ik wel prettig. Want het slaat nergens op dat soort uitspraken.
Wij al een paar rondes bezig voor een tweede, op zich niet lang. Over rare opmerkingen gesproken. De opmerking die ik veel krijg: nou wanneer komt de tweede? We hebben een zoontje van bijna drie. Wat ik zo raar vind is dat je van de buitenkant niet kan zien of het allemaal wel soepel verloopt dus vind elke opmerking erg gevaarlijk.
Gelukkig weet bij ons ook niemand dat we bezig zijn. Maar als je weleens om je heen hoort wat mensen allemaal zeggen pfff!
Ja heel confronterend.. Ik kreeg t zelfs bij de gynaecoloog te horen. Gelukkig ben je nog jong.. Heb haar er toen wel op gewezen, dat de wens er nu is.. Het niet uitmaakt hoe jong of oud je bent. Gaf ze me wel gelijkenis. Ben overigens 24
Ik begon op mijn 21e en nu, ruim twee jaar later, is het nog steeds niet raak. Een opmerking uit pure onwetendheid dus. Leeftijd is zeker geen garantie. Maar ik moet zeggen, zelfs nu we half in het IVF-traject staan, krijg ik deze opmerking nog! :O
Hoi, Ik ben nu 27 en ik was 25 toen ik stopte met de pil. Wij zijn een jaar na het stoppen van de pil zwanger geraakt, alleen dit werd een miskraam.. Nu zijn we 7 maanden verder na de miskraam en nog niet zwanger ik moet eerst geopereerd worden, voordat het gaat lukken ben ik bang. Als mensen zeggen.. Ach je bent nog jong.. Dan antwoord ik: ja, gelukkig wel dan kan er nu nog iets aan gedaan worden voordat het te laat is!! Groetjes Laura
Heftig zeg!! Pfff mensen weten echt totaal niet hoeveel pijn ze mensen kunnen doen met zo'n opmerking!:x Ik hoop voor jullie dat jullie heel snel zwanger mogen worden!
Hier 25 jaar en in de 3e ronde zwanger, maar ik ken zat meiden van dezelfde leeftijd die in de mmm hebben gezeten! Onzin verhalen altijd van mensen!
Herkenbaar! Bij de eerste was ik 25 en snel zwanger. De tweede liet wat langer op zich wachten en dat wachten vond ik al moeilijk genoeg. Des te pijnlijker de opmerkingen (met name van vrienden en familie die zelf net vertelden dat ze zwanger waren): 'En, wanneer komt bij jullie de tweede?' Ik zei dan meestal: 'Jullie horen het vanzelf als het zover is.' Dat zegt niks over of je er mee bezig bent, maar voorkomt wel dat de vraag nog eens gesteld wordt. Hopelijk zijn jullie snel zwanger!
Met 28 eerste ronde, met 34 ook eerste ronde maar kan me niet voorstellen dat de leeftijd garanties geeft...denk dat de gezondheid van de baby meer aan leeftijd gerelateerd is dan of je snel zwanger wordt of niet.
Ja dat hoop ik ook eerlijk gezegd, op een of ander manier ben ik er veel meer mee bezig dan met de eerste! Dat antwoord geef ik idd ook vaak maar soms treffen ze mij op een slechte dag en dan roep ik: Het moet ook allemaal maar lukken hahahaha... Maar goed dan verraad ik me wel maar ze houden er wel over op!! Iedereen succes met zwanger worden!!