Rare opmerkingen!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bianca009, 10 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Als het je zo hoog zit, dan zou ik gewoon eens met de juf in gesprek gaan, meer dan tien minuten. Probeer het gesprek open in te gaan, zonder beschuldigingen of verwijten en zie waar het schip strand. Daar heb je het forum niet voor nodig, toch? Wij kennen de context niet en kunnen dus weinig anders dan afgaan op wat je hier schrijft en dat is voor mij te weinig om inhoudelijk zinvol te reageren.
     
  2. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Ja klopt ga ik ook wel doen indd.Lastig om het voor mij goed uit te leggen.. maar vindt dit soort dingen beetje moeilijk. Maar bedankt voor het reageren☺️
     
  3. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Je schrijft een paar keer dat je niet onzeker wil overkomen bij de juf.
    Maar dat is toch helemaal niet zo erg?

    Ik zou een gesprek aangaan en aangeven je er mee zit.
     
  4. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Dat ga ik zeker doen.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Ik denk dat het een samenloop is van alles bij elkaar.

    De juf gelooft je dochter niet dat gepest kan worden omdat ze andere tijden hebben. Is ze ook onzeker? Kan het zijn dat ze zich sneller anders voelt? Kinderen kunnen heel hard zijn tegen elkaar. Soms niet eens pesten maar slecht gecommuniceerd.

    Het is ook jou onzekerheid je schiet dan snel in de verdediging en komt sneller boos over.
    (Ik denk ook snel dat het over mij gaat of dat ik het niet goed)

    Misschien ook wel miscommunicatie.

    Je hebt inderdaad 2 keuzes, of voor de laatste weken laten gaan of nog eens in gesprek.
    Wanneer je in gesprek gaat misschien wat punten op papier zetten om zeker te weten wat je wil zeggen.
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja, en.. Ik bedoel het zeker niet verkeerd maar zou het ook niet kunnen zijn dat jij de juf verkeerd begrijpt? Zoals je merkt hebben de meesten hier niet het idee dat dat zinnetje over boosheid verkeerd bedoeld was, ik zou het zelf ook niet erg vinden als de juf van mijn dochter tegen haar zou zeggen dat ze alles tegen mij kan zeggen, dat ik daar heus niet boos om word.
    Zou het niet kunnen dat jij de nuance daarin mist omdat Nederlands niet je moedertaal is? Hier in dit topic merk je misschien ook al een communicatieprobleempje.;)
    En daarbij zeg je dat jouw dochter snel denkt dat iemand boos wordt op haar, heeft ze niet toevallig tegen de juf gezegd dat ze bang is dat jij boos wordt? Ik probeer alleen mee te denken hoor. ;)
     
    olleke en amdaa vinden dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.036
    15.045
    113
    Maar wordt ze echt gepest of is het haar interpretatie? Mijn zoon zegt ook gepest te worden maar na doorvragen en navragen zien zowel juf als ik dat het geen pesten is maar verkeerde interpretatie van hem van bijv de spelregels.
    Welke kinderen doen het, wat doen ze en wanneer doen ze het
     

Deel Deze Pagina