15 weken...zooo onzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladylittleangel, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ben 15 weken zwanger, in het begin had ik veel last van kwaaltjes en was ik vreselijk moe, echt heel moe.

De laatste 2 weken is dat overgegaan, men zegt dan ook dat het na een maand of 3 wel minder word...alleen voel ik me niet echt zwanger meer nu de klachten weg zijn...:( en ben dus ook erg onzeker.
    Rond de 20 weken pas weer een echo, en over 3 weken pas weer naar de vk...wil zo graag weten of alles nog goed is met me lieffie...

Is dit herkenbaar voor iemand?

Groetjes
    Margje

2. Niet meer actief

Hi Margje

Heeeeeel herkenbaar! Ik vond de periode tussen 12 en 20 weken ook zo'n ontzettende rotperiode.. je voelt nog geen leven, je voelt geen kwaaltjes, je buik staat een beetje stil qua groei.. echt heel rot!
    Anders laat je een pretecho maken voor je eigen gemoedsrust?

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi!

herken dit wel hoor.

Je zit nu toch in een periode waarin je waarschijnlijk je kindje nog niet voelt, je voelt je wat beter als in het begin maar je hebt nog niet echt bevestiging van de vk of van een echo dat alles goed gaat... Je hangt er een beetje tussenin zeg maar...

maar maak je maar geen zorgen hoor! je eerste trimester is voorbij en de kans op een miskraam is nu gewoon zeeeer klein! zolang je geen bloed verliest gaat alles vast wel goed!
    tuurlijk is er altijd een kleine kans dat het misgaat, maar dat kan bij mij ook gebeuren en ik ben al 34 weken.. dus probeer nu maar lekker te genieten! want voor je het weet zijn die 9 maanden voorbij hoor!

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Little angel, hier ook herkenning, ik ben nog wel erg moe (sinds 10 weken pas) maar de volgende controle is ook pas over 4 weken en ik heb er ook wel over nagedacht hoe dat dan is als je je gewoon weer goed voelt maar dat je toch wel zwanger bent. Net als eerdere reactie: eerste trimester is voorbij, miskraamkans is heel klein, dus ik zou er maar van uitgaan dat alles goed is! Geniet ervan, het gaat al zo snel die maanden inderdaad!

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Lady Little Angel, ben even benieuwd hoe het nu met je gaat! Heb je inmiddels toch meer zekerheid dat alles goed is?

Zit nu in hetzelfde schuitje waar ik al bang voor was. Kan mijn eigen advies ook niet zo goed toepassen, want voel me ook onzeker... :( Misschien toch maar eerder bellen, want dit is ook geen doen.

6. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    hey meid,

De eerste 3 maanden zijn rot omdat je dan niet lekker bent en zenuwachtig of alles wel goed gaat, en daarna ben je onzeker omdat je niks meer voelt, dat is voor mij en waarschijnlijk voor heel veel andere meiden herkenbaar! Maar het gaat vast en zeker goed, en voor je het weet ga je het voelen en dan wordt het steeds leuker! Je lichaam is nu gewoon gewend aan je zwangerschap en daardoor voel je je een beetje 'gewoon'. Succes en maak je geen zorgen!

7. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ja voor mij ook heel herkenbaar.
    Ik heb zelf veel aan m'n Angelsound, kun je zelf thuis het hartje horen van de baby (risico is wel dat je misschien onterecht in paniek raakt wanneer je het hartje niet kan vinden.....).

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Misschien een angelsounds aanschaffen? Dan kun je je kindje horen wanneer je wilt.
    Ik luisterde in het begin elke dag en nu nog maar 1x per week, das al genoeg voor mijn gemoedsrust momenteel.

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, heel herkenbaar...

Vanaf vorige week kan ik af en toe iets voelen in mijn buik (beetje alsof het kindje rondjes aan het zwemmen is en zich afzet tegen de buikwand ofzo... Klinkt vreemd, maar kan het niet anders omschrijven).

Vanaf dat moment voelde ik me ineens een stuk geruster.
    Maar ben toch wel gespannen voor de 20 weken echo op 13 Oktober ... Hoop echt dat alles goed is...

Enige tip die ik kan geven is: gewoon niet te veel mee bezig zijn. Geniet ervan dat je je goed voelt. Als er iets mis zou zijn, dan is het in veel gevallen zo dat je dat wel ergens aan merkt of dat je lichaam daar wel een seintje van geeft.

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dit is allemaal zo herkenbaar. Ikzelf heb ook totaal geen klachten (wel moe geweest, maar nu niet meer).
    Ben zo blij dat ik vrijdag een afspraak bij de VK heb.... gewoon even lekker luisteren naar de beeb!

Deel Deze Pagina