Dag allen Ons kleintje is inmiddels al 4 jaar en gaat na de zomer vakantie naar de basisschool. Wij zouden graag willen gaan voor een tweede, maar ik blijf twijfels houden. Er zijn 2 factoren die bij mij een grote rol spelen. Één is dat we in een klein flatje wonen dat net genoeg is voor ons drieën. Een tweede kindje erbij zal erg krap worden en verhuizen zit er zeker tot 2014 niet in i.v.m de wachtlijsten voor huurwoningen. Ik vind het nu al zielig voor de kleine dat we geen tuin hebben waar hij lekker kan spelen en heb soms het gevoel dat hij echt toe is aan meer ruimte. Tweede is dat ik bij mijn eerste zwangerschap ruim 20 kilo ben aangekomen waar ik nu 4 jaar later nog steeds mee in gevecht ben . Ik ben bang dat het nu nog alleen meer gaat worden en ik nog onzekerder gaat worden over mezelf. Aan de andere kant, een broertje of zusje zou wel erg leuk zijn voor ons kleintje. Ik slik sinds 2 maanden de pil weer en er zit nu nog 1 week in mijn strip. Ik twijfel enorm of ik na deze week stop of toch doorga Vind het moeilijk! Wat vinden jullie? Overdrijf ik? Groetjes!
Volg je gevoel. Ruimtegebrek en extra kilo's zouden mij persoonlijk niet tegenhouden. Er zijn minstens zoveel voors als tegens te verzinnen nietwaar? Dus ga niet over 1 nacht ijs maar bespreek met je man wat jullie willen en volg je hart.
Ik zou er nu voor gaan, als ik in jou schoenen stond, nu is het leeftijdsverschil ook niet zo groot. Mijn zusje en ik schelen 4 jaar, wij hebben een super goede band, maar ze had geen 2 jaar later moeten komen, want dan was er voor mij als kind de lol af Gebrek aan ruimte? Als je uitzicht hebt op waarschijnlijk een huisje met tuin in 2014 zou ik het daar niet voor laten. Mede omdat je niet weet hoe snel het gaat, misschien raak je minder snel zwanger als verwacht en heb je al een nieuw huisje... Het is misschien wat behelpen, maar zal vast wel goed komen En die kilo's tja dat blijft altijd lastig en denk dat vele die schrik hebben om vele kilo's aan te komen... Ik heb nog geen kindje zijn bezig voor de eerste... Maar ben 5 a 6 jaar geleden door een prednison kuur 30 kilo aangekomen in 3weken (was lijkbaar zwaar allergisch voor prednison werd later geconstateerd) en ook ik ben heel erg bang om aan te komen, maar het houd me niet tegen zwanger te raken... Zoals Maria999 zegt: VOLG JE HART!!
Dit zouden voor mij idd ook geen redenen zijn om het niet te doen. Zoveel ruimte neemt een kindje niet in het 1e jaar, dus als je uitzicht hebt op woning met n tuin in 2014 is dat goed toch? JE weet idd nooit hoe snel het gaat. En de kilo's? ach, ik ben 18 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, heb er nu nog 8 resterend (sinds de geboorte is er 2 kilo af). Als je wil dat ze eraf gaan moet je er wat voor doen, wishfull thinking zoals ik doe werkt blijkbaar niet
Ik sluit me volledig bij het voorgaande aan Op je vraag of je overdrijft ga ik geen ja of nee zeggen aangezien dit een persoonlijk gevoel is en niet als zodanig beoordeeld kan worden. Het is nog maar 2 jaar tot 2014 en misschien zijn jullie een jaar bezig voor een tweede kindje. Die reden zou mij in ieder geval ook niet tegenhouden. Het leeftijdverschil wordt inderdaad alleen maar groter dus ik zou er gewoon voor gaan meid!
De keus is moeilijk en die moeten jullie samen natuurlijk nemen. Maar persoonlijk zal ik er wel voor gaan. Je zegt huisje in 2014 nou tot die tijd moet het vast wel lukken en wie weet duurt het iets langer met zwanger worden. En is dat niet het geval dat weet je vast wel een oplossing te bedenken. En de kilo's ja dat is ook lastig ik ben op dit moment al te zwaar maar toch wil ik proberen een kindje te krijgen. Tuurlijk ben ik bang voor de extra kilo's die erbij komen maar dat houd me niet tegen. Heel veel succes met het nemen van een keuze.
Wil je graag dat je kindje als enigst kind opgroeit, of met een broertje of zusje? Als het het tweede is, dan zou ik er voor gaan.
bedankt allemaal voor jullie reactie's. Ik heb het vaak met mijn man besproken en hij denkt er net zo over als jullie. Ook ik zit met het leeftijdsverschil en zou graag zien dat de kleine een broertje of zusje krijgt. Bij de eerste duurde het 5 maanden voordat ik zwanger was dus hoe snel het dit keer gaat. Ik pieker er deze week nog even verder over. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er misschien wel gewoon voor ga . groetjes