Hoi allemaal! Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger en ik merk dat ik ontzettend veel honger heb, eigenlijk heb ik dit de hele dag wel. Ik probeer dan ook iedere 2 uur iets te eten maar mijn smaak is best veranderd waardoor ik moeilijk weet waar ik zin in heb. Voor mijn zwangerschap had ik licht ondergewicht en ben nu ongeveer 2,5 a 3 kg bijgekomen. Dat vind ik op zich niet erg maar ik stoor me erg aan de grote honger. Herkennen jullie dit en hoelang hield dit bij jullie aan? Hoe kan ik het beste mijn eetpatroon hier op aan passen? Ik wil ook niet extreem gaan aankomen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hoi Deurmat 22, Ik had ook licht ondergewicht en de eerste weken ontzettende honger. Ik heb er telkens aan toegegeven, want de baby had blijkbaar voedingsstoffen nodig. Normaal eet ik 7 boterhammen op een dag, toen at ik er 9. Is natuurlijk veel, maar zolang je niet de hele dag aan het snacken bent, zul je heus niet ineens heel dik worden/veel aankomen. Je hebt de energie blijkbaar nodig
Ik had ook licht ondergewicht en steeds honger. Ik heb er ook gewoon aan toe gegeven; mijn lichaam had dat blijkbaar nodig (of de baby lol). Ik ben nu in totaal ongeveer een kilo aangekomen dus het hindert niet zoveel. Wel moet ik erbij zeggen dat ik geen grote porties eet, misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Ik had de eerste weken deze zwangerschap ook zoveel honger! Kon ook wel 2x per dag avondeten op. Uiteindelijk 10 kg aangekomen, wat een godswonder is gezien de hoeveelheden (vr)eten die ik heb weggewerkt. *gaat een banaan-royal-ijsje in elkaar flansen*
Die eetbuien blijf je houden en je gaat straks ook voorkeuren krijgen! Ik had steeds enorme trek in fruit, chocola en zuurkool. Kon er de hele dag aan denken. Je mag er best aan toegeven helemaal als je al onder gewicht hebt, als je maar wel gezond eet
Ik had eerst ook extreme honger. Wist niet wat ik met mezelf aan moest. Dat is wel minder geworden maar vreetbuien blijf ik houden. Ik heb een hele grote voorkeur voor frieten en frikadellen. Liefst 2x per dag haha ben gelukkig pas 1,5kg aangekomen ondanks alles wat ik (vr)eet!
Fijn om jullie reacties te horen ik ben nu op een BMI van 19 met dit aangekomen gewicht. Eetvoorkeuren heb ik ja, het liefst hartig zoals pasta. Chips. Cup à soup haha Ik geef er wel aan toe anders val ik om vam flauwte en dam wordt ik misselijk vam de honger, ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen
Ik heb steeds vlagen van drie/vier weken gehad. Appelmoes, rode kool, zuurkool, crackers met kaas, kersen, brie... Echt idioot. Ik begon met ondergewicht, ben 17kg aangekomen en inmiddels alweer 12kg afgevallen waardoor ik nu gewoon op gezond gewicht zit Maak je maar niet te druk en vooral veel blijven eten zodat je geen honger hebt. Brood vulde bij mij alleen als ik er pindakaas of vleeswaren op deed. En dan at ik er nog 12 op een dag. Op een gegeven moment ben ik havermout gaan eten en muesli met noten voor het slapengaan, zodat ik in de ochtend niet zo'n honger had.
Oh en chips helpt echt niet hoor. Daar zitten helemaal geen vezels in waardoor je je verzadigd voelt. Kaas is ook zo'n vlaag van me geweest. Oude kaas is lekker hartig
Bij mij ging t ook echt met vlagen. Soms een paar dagen enorme honger de hele dag door.. dan weer rustig een week nergens trek in! Ik probeer er maar aan toe te geven, het balanceert zichzelf wel uit.. Ben nog geen 8 kilo aangekomen. Vier voor de vijftien weken en vier daarna.. Dus ik zou gewoon proberen te eten als je zin hebt, je hoeft er dus helemaal niet veel van aan te komen
Oooo hoe herkenbaar!! Ik weet van gekkigheid ook niet wat ik moet eten. Ik vind het gewoon niet leuk meer (behalve de MAC die vind ik plots heeeel leuk) maar als ik niks eet dan wordt ik misselijk of flauw idd... Blehh. Ik had geen ondergewicht maar ook geen overwacht, al heerlijk subtiel buikje hier (van t eten ) en al 3 kilo erbij!! Geruststellend dat t waarschijnlijk wat minder gaat worden straks. Even voor de lol: stand van zaken voor vandaag: 3 boterhammen, 3 pakjes droge crackers, 2 bakjes vanille vla, 2 peren, 2x soep met beschuit, 2 borden chili con carne, 6 kipnuggets met saus. Duzzz.... O ja en ik heb weer honger
Ik heb dat ook gehad, bij deze zwangerschap iets minder, maar ik heb werkelijk alles gegeten waar ik zin in had. Uiteindelijk ben ik van de oudste 13kilo afgevallen, en bji de jongste uiteindelijk geen gram aangekomen. Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan haha
Als je echt honger-honger hebt (dus geen snackdrang) is het niet overmatig, maar heeft je lichaam het gewoon nodig Moet je kijken wat een prestatie om de beeb in elkaar te knutselen. Gewoon aan toegeven dus. Ik heb ook licht ondergewicht en at me de eerste weken te pletter, maar wel zo gezond mogelijk.. nu met 20w net 3kg aangekomen dus blijkbaar was het gewoon nodig.
Heel herkenbaar in alle 3 de zwangerschappen. Ik ben tenger gebouwd en ik eet ook als een bootwerker als ik zwanger ben. Heel de dag door, vooral vette dingen. Ik probeer het wel een beetje gezond te houden. Tot nu toe heb ik het er altijd weer helemaal afgekregen na de zwangerschap, zonder moeite te doen.